ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه آتش‌بس با کردها را تکذیب کرد

در حالی‌که منابع نظامی آمریکا از آتش‌بس میان ترکیه و کردها در سوریه خبر داده بودند سخنگوی اردوغان اعلام کرد که عملیات نظامی تا خروج کامل نیروهای کرد از غرب رود فرات ادامه خواهد داشت.

ترکیه روز سه‌شنبه از آتش‌بس با کردها خبر داده بود اما یک سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان آتش‌بس با نیروهای مسلح کرد در سوریه را تکذیب کرد.

چند تن از نیروهای «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌گ‌پ)

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، ابراهیم کالین، سخنگوی اردوغان روز چهارشنبه ۱۰ شهریور / ۳۱ اوت ضمن اعلام این خبر در آنکارا گفت عملیات نظامی ادامه خواهد داشت.

کالین گفت تا زمانی که نیروهای دمکراتیک سوریه (اس‌دی‌اف) که نیروی غالب آن «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌گ‌پ) است، از منطقه شرق رود فرات عقب‌نشینی نکرده‌‌اند یک هدف نظامی برای ترکیه محسوب می‌شوند.

سخنگوی رئیس جمهوری ترکیه افزود عقب‌نشینی باید هر چه سریعتر انجام شود اما زمان مشخصی برای آن اعلام نکرد.

ترکیه «یگان‌های مدافع خلق» را همدست حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) می‌داند. دولت ترکیه با پ‌ک‌ک در حال جنگ است و به همین دلیل نمی‌خواهد با پیشروی کردها به منطقه غرب فرات منطقه گسترده‌ای در کناره مرزی‌اش به‌دست کردها بیفتد و کردها در این منطقه اعلام استقلال کنند.

روز گذشته، سه‌شنبه ۹ شهریور / ۳۰ اوت رویترز به‌نقل از منابع نظامی آمریکایی خبر داده بود که ترکیه و کردهای سوریه بر سر آتش‌بس به توافق رسیده‌اند.

منابع کردها هم گفته بودند که این توافق از نیمه‌شب دوشنبه به‌اجرا در آمده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.