ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جامعه روحانیت مبارز از احمدی‌نژاد حمایت نمی‌کند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز می‌گوید که دوره تاثیرگذاری احمدی‌نژاد تمام شده و اصول‌گرایان هم دلیلی برای عبور از حسن روحانی ندارند.

سخنگوی «جامعه روحانیت مبارز» می‌گوید که اصول‌گرایان برای عبور از روحانی و حمایت از احمدی‌نژاد به نتیجه نرسیده‌اند.

رقابت روحانی و احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

یک روز پس از آنکه مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی از نامزدی حسن روحانی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خبر داد، غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز هم گفت که «در این شرایط عبور از روحانی محلی از اعراب ندارد».

به گزارش خبرگزاری‌ها، مصباحی مقدم صبح چهارشنبه ۱۰ شهریور دوره تاثیرگذاری سیاسی احمدی‌نژاد را «تمام شده» دانست و افزود: «جامعه روحانیت نه اقبال به شخص احمدی‌نژاد دارد نه اقبال به افرادی که وی معرفی کند».

نماینده سابق تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد از سوی قوه قضائیه شد و گفت: «مجلس چند بار تخلفات رییس جمهور را به رای گذاشت و به قوه داد. می‌گویند پرونده در جریان است، آیا نباید به عموم گزارش شود؟»

سخنگوی قوه قضائیه جمهوری اسلامی چندی پیش گفته بود که رسیدگی به پرونده احمدی‌نژاد نیاز به زمان دارد.

مصباحی مقدم  همچنین از آغاز رایزنی‌های جامعه روحانیت برای تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده خبر داد و گفت که  این تشکل «در تلاش است تا با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به همگرایی و ائتلاف برسد».

او که پیشتر از احتمال حذف مصباح یزدی از رایزنی‌های اصول‌گرایان خبر داده بود، این بار نیز گفت که « مصباح یزدی تا به حال به میدان نیامده است» و جامعه روحانیت «بنای مشورت» با او را ندارد.

سخنگوی جامعه روحانیت با اعلام اینکه هاشمی رفسنجانی و ناطق نوری به جلسات جامعه روحانیت دعوت شده‌اند، گفت که «امیدواریم آقایان هم مرحمت کنند بیایند».

مصباحی مقدم احتمال رد صلاحیت حسن روحانی را ناممکن دانست و افزود: «نشانه جدی وجود ندارد که صلاحیت آقای روحانی را برای انتخابات سال بعد زیر سوال ببرد.»

مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی سه شنبه ۹ شهریور گفته بود که اعضای شورای نگهبان می‌خواهند روحانی را رد صلاحیت کنند.

محاکمه موسوی و کروبی هزینه دارد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی دو نامزد معترض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری ۸۸ را که به همراه زهرا رهنورد از بهمن ۸۹ در حصر خانگی هستند، «به نفع نظام و آنها» ندانست و گفت که « محاکمه بدون پشیمانی محکومیت‌شان را سنگین خواهد کرد».

مصباحی مقدم خواستار تجدید نظر کروبی و موسوی در دیدگاه‌هایشان نسبت به نتیجه دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد و افزود: «آنها طوری رفتار داشتند که گویی بر حق‌اند پس بهتر است محاکمه را کنار بگذاریم.»

او گفت که اجرای حکم کروبی و موسوی در صورتی که محاکمه شوند، «بازتاب داخلی و خارجی» دارد و این «به نفع نظام نیست».

بیشتر بخوانید: اصول‌گرایی مدل ۹۶: حذف مصباح یزدی، دعوت از هاشمی

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • عاشق پیشه

    جامعه روحانیت مفت خور یاوه گو