ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کردهای سوری خواهان حمایت اتحادیه اروپا شدند

صالح مسلم محمد، رهبر حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه در پارلمان اروپا گفت در حالی‌که کردها با داعش می‌جنگند ترکیه آن‌ها را به‌عنوان تروریست می‌شناسد.

در پی حملات تازه ارتش ترکیه به مناطق شمال سوریه، کردهای این کشور از اتحادیه اروپا خواستند تا از آن‌ها حمایت کند.

صالح مسلم محمد، یکی از دو رهبر اصلی حزب اتحاد دمکراتیک کردستان سوریه (پ‌ی‌د)

به‌گزارش خبرگزاری آلمان، صالح مسلم محمد، یکی از دو رهبر اصلی حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د)، حزب کردهای سوریه، روز پنج‌شنبه ۱۱ شهریور / یکم سپتامبر در پارلمان اروپا در بروکسل ضمن درخواست پشتیبانی از سوی اتحادیه اروپا، گفت: «ما هر روز می‌میریم، زیرا مراقبت‌های پزشکی وجود ندارد.»

او همچنین گفت مناطق آزادشده از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) نابود شده‌اند و باید بازسازی شوند تا مردم به خانه‌های خود بازگردند.

نیروهای نظامی ترکیه و شورشیان سوریه حدود یک هفته پیش به خاک سوریه حمله کردند و شهر جرابلس را از داعش بازپس گرفتند. پس از آن به کردهای سوریه حمله کردند تا آن‌ها را از کرانه غربی رود فرات به مواضع قبلی‌شان در شرق این رود به عقب برانند.

صالح مسلم گفت در حالی‌که کردها با داعش می‌جنگند ترکیه آن‌ها را به‌عنوان تروریست می‌شناسد.

در شمال سوریه کردها قوی‌ترین نیرو محسوب می‌شوند. آن‌ها در ماه‌های اخیر با پشتیبانی هوایی ائتلاف جهانی به‌رهبری آمریکا توانستند بخش‌های بزرگی در شمال سوریه را از کنترل داعش خارج کنند.

ترکیه با حمله به کردها می‌خواهد مانع از آن شود که در نوار مرزی این کشور دولت مستقل کردی شکل گیرد.

حزب اتحاد دمکراتیک به حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) بسیار نزدیک است و ارتش ترکیه از تابستان سال گذشته که مذاکرات صلح با پ‌ک‌ک شکست خورد با نیروهای پ‌ک‌ک در جنگ است.

حزب اتحاد دمکراتیک از سوی برانیسلاو اسکریپک، نماینده محافظه‌کاران راست اسلواکی در پارلمان اروپا به این پارلمان دعوت شده بود.

«کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در حملات هوایی سوریه و روسیه»

همزمان با این رویداد در مرکز سوریه جنگنده‌های این کشور و روسیه به بمباران مواضع شورشیان ادامه دادند.

به‌گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن، در این حملات دست‌کم ۲۵ غیرنظامی کشته شدند.

از سوی دیگر، استفان دی میستورا، فرستاده ویژه سازمان ملل در سوریه در نشست رسانه‌ای روز پنج‌شنبه خود در ژنو گفت عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه را دنبال می‌کند و در حال حاضر شرایط برای ارائه طرح‌های تازه در مورد بحران سوریه مناسب نیست.

او گفت: «مذاکرات آمریکا و روسیه درباره سوریه همچنان ادامه دارد و در صورت دستیابی به آتش‌بس می‌توان برای ارسال کمک‌های بشردوستانه وارد حلب شد اما هنوز از سوی دولت سوریه در این‌باره پاسخی دریافت نشده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.