ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«تسخیر کاراکاس»: مخالفان و موافقان دولت ونزوئلا تظاهرات کردند

روز پنجشنبه اول سپتامبر، هزاران نفر با تظاهرات در کاراکاس ونزوئلا خواهان برکناری رییس جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو شدند. همزمان گروه بزرگی از هواداران دولت هم تظاهرات کردند.

روز پنجشنبه اول سپتامبر، هزاران نفر با تظاهرات در کاراکاس ونزوئلا خواهان برکناری رییس جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو شدند.

مخالفان مادورو را مسوول بزرگ‌ترین بحران اقتصادی این کشور می‌دانند و او را به ضعف در مدیریت کشور متهم می‌کنند. این تظاهرات را که «تسخیر کاراکاس» نام گرفته، گروه مخالف دولت چپ‌گرای ونزوئلا برنامه‌ریزی کرده بود.

تظاهرکنندگان بزرگراه‌ اصلی کاراکاس و چندین خیابان اصلی این شهر را تصرف کردند. آنها در نقاط مختلف شهر حرکت کردند تا تقاضای برگزاری رفراندوم برای برکناری مادورو را به کرسی بنشانند.

مشارکت شرکت‌کنندگان در این تظاهرات بسیار بیشتر از آن بود که پیش‌بینی می‌شد. گزارش شده که برخی از تظاهرکنندگان برای شرکت در این تظاهرات ساعت‌ها در راه بودند تا به کاراکاس برسند. دولت ونزوئلا اما می‌گوید که تعداد تظاهرکنندگان کمتر از پیش‌بینی مخالفان بود.

هنریک کاپریلس، رهبر مخالفان گفته که تظاهرکنندگان به جهان نشان دادند که میل به ایجاد تغییر در میان مردم این کشور تا چه میزان جدی است.

تظاهرکنندگان گفته‌اند که در شهرهای آنها دیگر غذایی برای خوردن پیدا نمی‌شود. گروهی دیگر از تظاهرکنندگان گفته‌اند که نمی‌توانند کار پیدا کنند و شهرهای محل زندگی‌شان محل خشونت و هرج و مرج شده و دولت در این شهرها حضوری ندارد.

یکی از تظاهرکنندگان گفته که خانواده آنها تنها ۲۵ دلار درآمد هفتگی دارند.

در عین حال گروه بزرگی از هواداران دولت مادورو هم در کاراکاس تظاهرات کرده‌اند.

مودورو با حضور در جمع هواداران خود گفته: «آنها می‌خواستند مردم را به خیابان‌ها بیاورند اما مردم اینجا هستند. ما جلوی کودتایی را که قرار بود با خشونت و خونریزی اتفاق بیفتد گرفتیم.»

دولت ونزوئلا در عین حال مشغول سرکوب مخالفان خود است و تعدادی از آنها را به اتهام تلاش برای کودتا به حبس‌های خانگی و زندان محکوم کرده است.

از جمله، هفته گذشته، دانیل سبالوس از حزب مخالف «اراده عمومی» که در حبس خانگی بود، به زندان فرستاده شد تا به اتهام شورش محاکمه شود.

دولت ونزوئلا همچنین به رسانه‌های خارجی اجازه پوشش اخبار ونزوئلا را نمی‌دهد.

روز چهارشنبه، کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در نیویورک است، اعلام کرد که دست‌کم شش روزنامه‌نگار شامل دو روزنامه‌نگار از شبکه الجزیره و یک نفر از روزنامه فرانسوی لوموند در فرودگاه، اجازه ورود به این کشور را نیافته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.