ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در انفجارهای پاکستان

در دو حمله تروریستی در شمال غرب پاکستان دست‌کم ۱۴ نفر کشته شدند.

در دو حمله تروریستی در شمال غرب پاکستان دست‌کم ۱۴ نفر کشته شدند.

به‌گزارش رویترز، این حملات جمعه ۱۲ شهریور / ۲ سپتامبر در ایالت خیبر پختونخوا رخ دادند. هریس حبیب، سخنگوی نیروهای امدادگر گفت در شهر «مردان» انفجار چند بمب در مقابل ساختمان دادگاه ۱۲ نفر را کشت. در میان کشته‌شدگان چند وکیل دادگستری، مأمور پلیس و رهگذر دیده می‌شوند. هیچ گروهی هنوز مسئولیت این دو انفجار را برعهده نگرفته است.

حبیب گفت ابتدا دو انفجار کوچک رخ داد و سپس یک انفجار بزرگ. ده‌ها نفر در این انفجارها زخمی شدند.

در ماه دسامبر گذشته در حمله به یک ساختمان دولتی در شهر «مردان» ۲۰ نفر کشته شده بودند. در آن زمان گروه اسلامگرای تندرو، «جماعت الاحرار» شاخه‌ای از طالبان پاکستان، مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

تنها ساعاتی پیش از انفجارها در مقابل ساختمان دادگاه شهر «مردان»، در حمله به یک محله مسیحی‌نشین دو نفر قربانی شدند. مسئولیت این حمله را «جماعت الاحرار» برعهده گرفت.

به‌گفته منابع پلیس پاکستان، چهار مهاجم انتحاری با جلیقه‌های انفجاری در این حمله شرکت داشتند و یک نگهبان و یک غیرنظامی را کشتند. مهاجمان توسط مأموران امنیتی از پای در آمدند.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان گفت: «این حملات در عزم و اراده برای مبارزه با تروریسم تغییری نخواهند داد.»

دو میلیون نفر از ۱۹۰ میلیون نفر جمعیت پاکستان را مسیحیان تشکیل می‌دهند. آن‌ها در سال‌های اخیر بارها هدف حملات اسلامگرایان تندرو قرار گرفته‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.