ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رحيمی: مصلحت نيست به اژه‌ای پاسخ دهم

<p>در پی سخنان محسنی اژه&zwnj;ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران، محمدرضا رحيمی، معاون اول محمود احمدی&zwnj;نژاد نشست خبری خود را لغو کرد و اظهارات وی را &laquo;غير حقوقی&raquo; خواند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران، محمدرضا رحيمی نشست مطبوعاتی خود را که گفته می&zwnj;شد در پاسخ به اظهارات روز دوشنبه غلامحسين محسنی اژه&zwnj;ای، سخنگوی قوه قضائيه و دادستان کل، ترتيب داده شده&zwnj; بود، لغو کرد و پيامی در اين رابطه منتشر نمود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>غلامحسين محسنی اژه&zwnj;ای در نشست خبری خود گفته بود که باید به اتهامات محمدرضا رحیمی رسیدگی شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده بود: &laquo;در حال حاضر با توجه به اظهارات ساير متهمان، اتهام متوجه ايشان (رحیمی) هست ولی اين&zwnj;كه اين اتهام ثابت بشود يا نه بايد در جريان دفاعيات ايشان قرار بگيريم.&raquo;<br /> <br /> محمدرضا رحیمی از سوی برخی از نمایندگان مجلس متهم شده است که &laquo;رئیس شبکه فساد فاطمی&raquo; بوده است. به گفته الیاس نادران از نمایندگان مجلس ایران، دیگر اعضای این &zwnj;&laquo;شبکه فساد&raquo; که دفتر آن در خیابان فاطمی تهران قرار داشته، &laquo;الیاس محمودی، جابر ابدالی، مسعودی و تعدادی دیگر&raquo; بوده&zwnj;اند.<br /> <br /> این نماینده مجلس فروردین&zwnj;ماه سال جاری گفت: &laquo;آقای رحیمی، رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع&zwnj;آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم&zwnj;گیری می&zwnj;کرده است.&raquo;<br /> <br /> محمدرضا رحيمی در پيام خود اظهارات سخنگوی قوه قضائيه را در ادامه و تشديد &laquo;برخوردهای تخريبی&raquo; عليه دولت دانست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی نوشت که اظهارات محسنی اژه&zwnj;ای &laquo;آشکارا دال بر جهت&zwnj;گيری غيرقانونی يک مقام مسئول در دستگاه قضايی و مغاير با اصل ۲۲ قانون اساسی مبنی بر مصونيت و حفظ حيثيت افراد از تعرض و خلاف مسلم قواعد شرعی است.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>رحيمی آورده است که درصدد بود تا در يک نشست خبری به اين اظهارات پاسخ گويد اما به دليل آغاز طرح هدفمندکردن يارانه&zwnj;ها و &laquo;برداشتن گام&zwnj;های بلند به سوی تعالی و پيشرفت&raquo;، پاسخگويی به اين اظهارات &laquo;غير حقوقی&raquo; را به مصلحت ندانسته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی همچنين نوشته است سخنان محسنی اژه&zwnj;ای زمانی ايراد می&zwnj;شود که &laquo;مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی هر روز قاطع&zwnj;تر از گذشته ادامه دارد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمدرضا رحيمی عدم پاسخگويی به سخنان دادستان کل را اجتناب از اقدامی خواند که ممکن است &laquo;تکدر خاطر&raquo; آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران و &laquo;دغدغه مردم&raquo; را در پی داشته باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>معاون اول محمود احمدی&zwnj;نژاد برخوردهای قوه قضائيه را &laquo;دوگانه و متناقض&raquo; خواند و حق پی&zwnj;گيری&zwnj;های قضائی را برای خود محفوظ دانست.</p> <p>&nbsp;</p> <p>محمدرضا رحیمی، شهریور ماه ٨٨ به سمت معاون اولی احمدی&zwnj;نژاد منصوب شد. وی پیش&zwnj;تر معاون هماهنگی معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری بود.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

در پی سخنان محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه ايران، محمدرضا رحيمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد نشست خبری خود را لغو کرد و اظهارات وی را «غير حقوقی» خواند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، محمدرضا رحيمی نشست مطبوعاتی خود را که گفته می‌شد در پاسخ به اظهارات روز دوشنبه غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائيه و دادستان کل، ترتيب داده شده‌ بود، لغو کرد و پيامی در اين رابطه منتشر نمود.

غلامحسين محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود گفته بود که باید به اتهامات محمدرضا رحیمی رسیدگی شود.

وی افزوده بود: «در حال حاضر با توجه به اظهارات ساير متهمان، اتهام متوجه ايشان (رحیمی) هست ولی اين‌كه اين اتهام ثابت بشود يا نه بايد در جريان دفاعيات ايشان قرار بگيريم.»

محمدرضا رحیمی از سوی برخی از نمایندگان مجلس متهم شده است که «رئیس شبکه فساد فاطمی» بوده است. به گفته الیاس نادران از نمایندگان مجلس ایران، دیگر اعضای این ‌«شبکه فساد» که دفتر آن در خیابان فاطمی تهران قرار داشته، «الیاس محمودی، جابر ابدالی، مسعودی و تعدادی دیگر» بوده‌اند.

این نماینده مجلس فروردین‌ماه سال جاری گفت: «آقای رحیمی، رئیس حلقه فساد در خیابان فاطمی است که نسبت به جمع‌آوری منابع از محل منابع فاسد و توزیع آن تصمیم‌گیری می‌کرده است.»

محمدرضا رحيمی در پيام خود اظهارات سخنگوی قوه قضائيه را در ادامه و تشديد «برخوردهای تخريبی» عليه دولت دانست.

وی نوشت که اظهارات محسنی اژه‌ای «آشکارا دال بر جهت‌گيری غيرقانونی يک مقام مسئول در دستگاه قضايی و مغاير با اصل ۲۲ قانون اساسی مبنی بر مصونيت و حفظ حيثيت افراد از تعرض و خلاف مسلم قواعد شرعی است.»

رحيمی آورده است که درصدد بود تا در يک نشست خبری به اين اظهارات پاسخ گويد اما به دليل آغاز طرح هدفمندکردن يارانه‌ها و «برداشتن گام‌های بلند به سوی تعالی و پيشرفت»، پاسخگويی به اين اظهارات «غير حقوقی» را به مصلحت ندانسته است.

وی همچنين نوشته است سخنان محسنی اژه‌ای زمانی ايراد می‌شود که «مبارزه دولت با مفاسد اقتصادی هر روز قاطع‌تر از گذشته ادامه دارد.»

محمدرضا رحيمی عدم پاسخگويی به سخنان دادستان کل را اجتناب از اقدامی خواند که ممکن است «تکدر خاطر» آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران و «دغدغه مردم» را در پی داشته باشد.

معاون اول محمود احمدی‌نژاد برخوردهای قوه قضائيه را «دوگانه و متناقض» خواند و حق پی‌گيری‌های قضائی را برای خود محفوظ دانست.

محمدرضا رحیمی، شهریور ماه ٨٨ به سمت معاون اولی احمدی‌نژاد منصوب شد. وی پیش‌تر معاون هماهنگی معاونت حقوقی و پارلمانی ریاست جمهوری بود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.