ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بحران تشکیل دولت در اسپانیا: راخوی رأی اعتماد نگرفت

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا برای دومین بار نتوانست رأی اعتماد پارلمان این کشور را برای تشکیل دولت ائتلافی کسب کند.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا برای دومین بار نتوانست رأی اعتماد پارلمان این کشور را برای تشکیل دولت ائتلافی کسب کند.

ماریانو راخوی، نخست‌وزیر محافظه‌کار اسپانیا در پارلمان این کشور

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ماریانو راخوی، سیاستمدار محافظه‌کار و رهبر حزب مردمی اسپانیا شامگاه جمعه، ۱۲ شهریور / ۲ سپتامبر، با ۱۸۰ رأی مخالف در مقابل ۱۷۰ رأی موافق نتوانست رأی اعتماد پارلمان را به‌دست آورد.

در این رأی‌گیری همه اعضای حزب سوسیالیست اسپانیا در پارلمان به او رأی منفی دادند.

این نتیجه، مشابه نتیجه رأی‌گیری روز چهارشنبه در پارلمان اسپانیا بود که در آن راخوی موفق نشده بود نظر موافق نمایندگان پارلمان را جلب کند.

اکنون تا پایان ماه اکتبر فرصت هست تا دولت جدید اسپانیا تشکیل شود. اگر این امر عملی نشد بار دیگر در این کشور انتخابات برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود انتخابات بعدی در ماه دسامبر برگزار شود. این سومین انتخابات در مدت یک سال در اسپانیا خواهد بود.

در اسپانیا، حزب مردمی از سال ۲۰۱۱ در قدرت است. این حزب در دو انتخابات ماه‌های دسامبر و ژوئن اگرچه قدرتمندترین حزب در پارلمان شد اما نتوانست اکثریت مطلق پارلمان را به‌دست آورد و مجبور شد در پی تشکیل دولت ائتلافی باشد.

اسپانیا ماه‌هاست که نتواسنته دولت جدیدی تشکیل دهد و به همین دلیل در بحران سیاسی به‌سر می‌برد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.