ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تانک‌های ترکیه به کوبانی اعزام شدند

تانک‌های ترکیه بار دیگر از مرز سوریه عبور کردند تا این بار خود را به شهر کردنشین کوبانی برسانند. مردم کوبانی در برابر اقدام ترکیه برای ایجاد دیوار مرزی در این منطقه مقاومت می‌کنند.

به‌گفته مدافعان حقوق بشر، در پی درگیری مردم کوبانی با نیروهای ترکیه به دلیل آغاز ساخت دیوار مرزی توسط ترکیه، دولت این کشور تانک‌های خود را به کوبانی فرستاد.

خبرگزاری آلمان به‌نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داد که شنبه ۱۳ شهریور / ۳ سپتامبر خودروهای نظامی ترکیه در منطقه مرزی کوبانی در سوریه پیش‌روی کردند.

بنا به این گزارش، نیروهای نظامی ترکیه به‌منظور تأمین امنیت ساخت دیوار مرزی در نزدیکی کوبانی به این منطقه وارد شده‌اند.

تانک‌های ترکیه روز جمعه ۱۲ شهریور / ۲ سپتامبر هنگامی که نیروهای امنیتی این کشور به اعتراضات مردم کرد به‌شکل خشونت‌باری حمله کرده و دو نفر را کشتند، از این منطقه عقب نشستند.

کردهای کوبانی ترکیه را متهم کرده‌اند که ۲۵ متر به منطقه آن‌ها نفوذ کرده‌ است تا در آن‌جا بین خاک ترکیه و این شهر دیوار مرزی بکشد.

هفته گذشته دولت خودمختار کوبانی در بیانیه‌ای از «اشغال ترکیه» سخن گفته و از کشورهای همسایه خواسته بودند که این نیروها مناطق کردنشین در شمال سوریه را ترک کنند.

روز جمعه نیروهای امنیتی ترکیه به روی مخالفان ساخت دیوار مرزی که دست به اعتراض زده بودند گاز اشک‌آور شلیک کردند و اعتراضات به درگیری خشونت‌باری کشید و دو جوان در جریان آن کشته شدند.

پیش از این درگیری‌ها، غرب کوبانی به صحنه نبردهای شدید بین واحدهای ترکیه و شبه‌نظامیان کرد تبدیل شده بود.

این در حالی است که از چند روز پیش بین دو طرف آتش‌بس حاکم بود.

بازپس‌گیری کوبانی نخستین پیروزی کردها بر گروه «دولت اسلامی» (داعش) محسوب می‌شود. در پایان سال ۲۰۱۵ کردها این شهر را با پشتیبانی حملات هوایی ائتلاف بین‌المللی به‌رهبری آمریکا از دست داعش خارج کردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    کی میخواد جلوی این فاشیست ها رو بگیره؟