ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«احمد غلامی را آزاد کنید»

<p>بیش از ۱۵۰ نویسنده، مترجم و روزنامه&zwnj;نگار به رئیس قوه قضائیه نامه نوشتند و خواستار آزادی احمد غلامی، داستان&zwnj;نویس و سردبیر روزنانه شرق شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری ایلنا بیش از ۱۵۰ نویسنده، مترجم و روزنامه&zwnj;نگار در نامه&zwnj;ای به رئیس قوه قضائیه خواستار آزادی احمد غلامی، نویسنده و روزنامه&zwnj;نگار سرشناس شدند.</p> <p><br /> در میان امضاءکنندگان این نامه، نام چهره&zwnj;های سرشناسی مانند سیمین بهبهانی، منیرو روانی&zwnj;پور، محمد محمدعلی، فرزانه طاهری، محمد شمس لنگرودی، لیلی گلستان، عباس معروفی و مهدی یزدانی&zwnj;خرم به چشم می&zwnj;خورد.<br /> &nbsp;</p> <p>این گروه از روشنفکران، نویسندگان و مترجمان سرشناس ایران خطاب به آیت&zwnj;الله صادق آملی&zwnj;لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشته&zwnj;&zwnj;اند:<br /> &laquo;احمد غلامی به&zwnj;زعم ما و نیز به اعتقاد خودش، داستان&zwnj;نویسی است که شغل&zwnj;اش روزنامه&zwnj;نگاری است. او پیشینه&zwnj;ای روشن و درخشان در خدمت به میهن خویش از زمان جنگ گرفته تا در سال&zwnj;های اخیر در عرصه&zwnj; ادبیات، به&zwnj;خصوص ادبیات جنگ دارد. او در مقام روزنامه&zwnj;نگار نیز همواره به اعتدال، پرهیز از تنش و سیاست&zwnj;پیشگی شهره بوده و در بند کردن او، در بند کردن قلم داستان&zwnj;نویسی است که همواره بر آن بوده تا عشق و ایمان را در مخاطبان&zwnj;اش زنده نگه دارد.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>آن&zwnj;ها در ادامه افزوده&zwnj;اند: &laquo; ما امضاکنندگان این نامه، گروهی از نویسندگان، مترجمان و روزنامه&zwnj;نگاران و فعالان عرصه&zwnj;ی ادبیات از بازداشت ناگهانی او به این شکل و با اتهام کلی، مبهم و عجیب امنیتی هم&zwnj;چنان حیران و مبهوتیم و ضمن اعلام نگرانی خود از وضع نامشخص او، آزادی&zwnj;اش را از حضرت&zwnj;عالی خواهانیم.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>احمد غلامی، ۱۶ آذرماه به&zwnj;گونه&zwnj;ای کاملاً غیرمنتظره بازداشت و زندانی شد. مقامات قضائی و امنیتی ایران تاکنون جرم احمد غلامی را اعلام نکرده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>احمد غلامی از نویسندگان و روزنامه&zwnj;نگاران سرشناس ایران است. او که در جنگ هشت ساله نیز شرکت داشته، در برخی از داستان&zwnj;هایش به&zwnj;گونه&zwnj;ای مستقل به رویدادهای جنگ می&zwnj;پردازد. احمد غلامی همچنین از بنیان&zwnj;گذاران جایزه&zwnj; ادبی نویسندگان و منتقدان مطبوعات است و در فضای ادبی کشور و در روزنامه&zwnj;نگاری فرهنگی ایران چهره&zwnj;ای شناخته شده و شاخص است.</p> <p><br /> یونس تراکمه، نویسنده، در نوشته&zwnj;ای که پس از بازداشت احمد غلامی منتشر کرد، نوشت:<br /> &laquo; احمد غلامی هم مثل خیلی&zwnj;های دیگر جبهه رفته،&zwnj; جنگیده،&zwnj; هم&zwnj;رزمان&zwnj;اش در کنار و اطراف او به&zwnj;خون غلتیده&zwnj;اند، خون دیده، جسد دیده و بارها مرگ را از نزدیک ملاقات کرده اما مثل خیلی از آن خیلی&zwnj;ها، جنگ که تمام شد طلبکار کسی نبوده و نیست. انتقام آن&zwnj;همه با مرگ دست و پنجه نرم کردن را از همسایه&zwnj;ها و همشهری&zwnj;هایش نگرفته و نمی&zwnj;گیرد. خشمگین از آن&zwnj;همه سختی و عذابی که در جنگ کشیده، کتاب&zwnj;فروشی آتش نزده، شیشه&zwnj; سینما پایین نیاورده و تیر و تیغ بر روی دیگران،&zwnj; دیگرانی که به جبهه نرفته&zwnj;اند نکشیده و نینداخته است.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بیش از ۱۵۰ نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار به رئیس قوه قضائیه نامه نوشتند و خواستار آزادی احمد غلامی، داستان‌نویس و سردبیر روزنانه شرق شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا بیش از ۱۵۰ نویسنده، مترجم و روزنامه‌نگار در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه خواستار آزادی احمد غلامی، نویسنده و روزنامه‌نگار سرشناس شدند.

در میان امضاءکنندگان این نامه، نام چهره‌های سرشناسی مانند سیمین بهبهانی، منیرو روانی‌پور، محمد محمدعلی، فرزانه طاهری، محمد شمس لنگرودی، لیلی گلستان، عباس معروفی و مهدی یزدانی‌خرم به چشم می‌خورد.
 

این گروه از روشنفکران، نویسندگان و مترجمان سرشناس ایران خطاب به آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه نوشته‌‌اند:
«احمد غلامی به‌زعم ما و نیز به اعتقاد خودش، داستان‌نویسی است که شغل‌اش روزنامه‌نگاری است. او پیشینه‌ای روشن و درخشان در خدمت به میهن خویش از زمان جنگ گرفته تا در سال‌های اخیر در عرصه‌ ادبیات، به‌خصوص ادبیات جنگ دارد. او در مقام روزنامه‌نگار نیز همواره به اعتدال، پرهیز از تنش و سیاست‌پیشگی شهره بوده و در بند کردن او، در بند کردن قلم داستان‌نویسی است که همواره بر آن بوده تا عشق و ایمان را در مخاطبان‌اش زنده نگه دارد.»
 

آن‌ها در ادامه افزوده‌اند: « ما امضاکنندگان این نامه، گروهی از نویسندگان، مترجمان و روزنامه‌نگاران و فعالان عرصه‌ی ادبیات از بازداشت ناگهانی او به این شکل و با اتهام کلی، مبهم و عجیب امنیتی هم‌چنان حیران و مبهوتیم و ضمن اعلام نگرانی خود از وضع نامشخص او، آزادی‌اش را از حضرت‌عالی خواهانیم.»
 

احمد غلامی، ۱۶ آذرماه به‌گونه‌ای کاملاً غیرمنتظره بازداشت و زندانی شد. مقامات قضائی و امنیتی ایران تاکنون جرم احمد غلامی را اعلام نکرده‌اند.
 

احمد غلامی از نویسندگان و روزنامه‌نگاران سرشناس ایران است. او که در جنگ هشت ساله نیز شرکت داشته، در برخی از داستان‌هایش به‌گونه‌ای مستقل به رویدادهای جنگ می‌پردازد. احمد غلامی همچنین از بنیان‌گذاران جایزه‌ ادبی نویسندگان و منتقدان مطبوعات است و در فضای ادبی کشور و در روزنامه‌نگاری فرهنگی ایران چهره‌ای شناخته شده و شاخص است.

یونس تراکمه، نویسنده، در نوشته‌ای که پس از بازداشت احمد غلامی منتشر کرد، نوشت:
« احمد غلامی هم مثل خیلی‌های دیگر جبهه رفته،‌ جنگیده،‌ هم‌رزمان‌اش در کنار و اطراف او به‌خون غلتیده‌اند، خون دیده، جسد دیده و بارها مرگ را از نزدیک ملاقات کرده اما مثل خیلی از آن خیلی‌ها، جنگ که تمام شد طلبکار کسی نبوده و نیست. انتقام آن‌همه با مرگ دست و پنجه نرم کردن را از همسایه‌ها و همشهری‌هایش نگرفته و نمی‌گیرد. خشمگین از آن‌همه سختی و عذابی که در جنگ کشیده، کتاب‌فروشی آتش نزده، شیشه‌ سینما پایین نیاورده و تیر و تیغ بر روی دیگران،‌ دیگرانی که به جبهه نرفته‌اند نکشیده و نینداخته است.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.