ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حبس ابد برای ديکتاتور سابق آرژانتين

<p>خورخه ويدلا، ديکتاتور سابق آرژانتين در دهه ۷۰ ميلادی به خاطر اعدام مخالفان و جنايت&zwnj;های ديگر عليه بشريت به حبس ابد محکوم شد.</p> <!--break--> <p><br /> &nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری فرانسه، خورخه ويدلا، ۸۵ ساله، ژنرال و ديکتاتور سابق آرژانتين پيش از اين در سال ۱۹۸۵ در يک محاکمه تاريخی حکومت نظامی در اين کشور به حبس ابد محکوم شده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>بر اساس گزارش سازمان&zwnj;های مدافع حقوق بشر، محکوميت وی به خاطر کشتارهای دوران حکومت ديکتاتوری در سال&zwnj;های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ بود که طی آن ۳۰ هزار نفر ناپديد شدند.<br /> &nbsp;</p> <p>اين محکوميت در سال ۱۹۹۰ توسط رئيس جمهور سابق آرژانتين، کارلوس منِم برداشته شد اما در سال ۲۰۰۵ قانون عفو جنايات دوران ديکتاتوری توسط ديوان عالی کشور لغو گرديد. از آن زمان تاکنون چندين محاکمه عليه خورخه ويدلا برگزار شده است.</p> <p><br /> ويدلا رهبری کودتای ۲۴ مارس ۱۹۷۶ عليه دولت ايزابل مارتينز، همسر پرون، را بر عهده داشت و تا ۱۹۸۱ بر مسند قدرت بود. اين دوران را يکی از سياه&zwnj;ترين سال&zwnj;های آرژانتين می&zwnj;دانند.<br /> &nbsp;</p> <p>خورخه ويدلا به&zwnj;همراه ۲۹ تن ديگر از مقامات حکومتی وی به خاطر اعدام ۳۱ زندانی سياسی از آغاز ماه ژوئيه در برابر دادگاه قرار گرفتند.</p> <p><br /> در ميان محکومين لوسيانو منندز، ژنرال سابق نيز برای چهارمين بار به&zwnj;خاطر زير پا گذاشتن حقوق بشر به حبس ابد محکوم شد.<br /> &nbsp;</p> <p>دادگاه، ۱۶ نفر از محکومان را به حبس ابد و هفت نفر را به شش تا ۱۴ سال زندان محکوم کرد و هفت نفر ديگر را تبرئه نمود.<br /> &nbsp;</p> <p>ماکسيميليانو هايرابديان، وکيل دادگستری هفته گذشته در اين&zwnj;باره گفت: &laquo;اسناد جمع&zwnj;آوری شده برای اثبات مسئوليت بالای خورخه ويدلا در نابودی مخالفان حکومت نظامی کافی است.&raquo;</p> <p><br /> ويدلا در مورد حکم صادر شده گفت: &laquo;من تمام مسئوليت&zwnj;های خود را می&zwnj;پذيرم. زير دستان من از دستورات اطاعت کرده&zwnj;اند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>خورخه ويدلا دوران محکوميت خود را در يک زندان غير نظامی خواهد گذراند. وی همواره نقض فاحش حقوق بشر در دوران ديکتاتوری نظامی را رد می&zwnj;کرد و مدعی بود که حکومت وی &laquo;افتخار پيروزی در جنگ عليه براندازان مارکسيست&raquo; را دارد.<br /> &nbsp;</p> <p>ويدلا همچنين متهم است که در ربودن کودکان مخالفان حکومت دست داشته است، اتهامی که در سال ۱۹۹۰ ناديده گرفته شد.<br /> &nbsp;</p> <p>وی پيش از آن&zwnj;که در محاکمات چندگانه سال ۲۰۰۸ شرکت کند، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ در حبس خانگی به&zwnj;سر می&zwnj;برد.<br /> &nbsp;</p> <p>اين ديکتاتور سابق آرژانتين از سال ۲۰۰۱ نيز به&zwnj;خاطر شرکت در نقشه مشترک ديکتاتورهای کشورهای شيلی، پاراگوئه، برزيل، بوليوی و اروگوئه برای نابودی مخالفان خود که به نقشه &laquo;کندور&raquo; معروف بود، تحت محاکمه قرار گرفت.<br /> &nbsp;</p> <p>در مجموع ۱۵۰ نفر از مسئولان قديمی حکومت آرژانتين به جرم زير پا گذاشتن حقوق بشر تحت حکومت ديکتاتوری آرژانتين محکوم شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

خورخه ويدلا، ديکتاتور سابق آرژانتين در دهه ۷۰ ميلادی به خاطر اعدام مخالفان و جنايت‌های ديگر عليه بشريت به حبس ابد محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خورخه ويدلا، ۸۵ ساله، ژنرال و ديکتاتور سابق آرژانتين پيش از اين در سال ۱۹۸۵ در يک محاکمه تاريخی حکومت نظامی در اين کشور به حبس ابد محکوم شده بود.
 

بر اساس گزارش سازمان‌های مدافع حقوق بشر، محکوميت وی به خاطر کشتارهای دوران حکومت ديکتاتوری در سال‌های ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۳ بود که طی آن ۳۰ هزار نفر ناپديد شدند.
 

اين محکوميت در سال ۱۹۹۰ توسط رئيس جمهور سابق آرژانتين، کارلوس منِم برداشته شد اما در سال ۲۰۰۵ قانون عفو جنايات دوران ديکتاتوری توسط ديوان عالی کشور لغو گرديد. از آن زمان تاکنون چندين محاکمه عليه خورخه ويدلا برگزار شده است.

ويدلا رهبری کودتای ۲۴ مارس ۱۹۷۶ عليه دولت ايزابل مارتينز، همسر پرون، را بر عهده داشت و تا ۱۹۸۱ بر مسند قدرت بود. اين دوران را يکی از سياه‌ترين سال‌های آرژانتين می‌دانند.
 

خورخه ويدلا به‌همراه ۲۹ تن ديگر از مقامات حکومتی وی به خاطر اعدام ۳۱ زندانی سياسی از آغاز ماه ژوئيه در برابر دادگاه قرار گرفتند.

در ميان محکومين لوسيانو منندز، ژنرال سابق نيز برای چهارمين بار به‌خاطر زير پا گذاشتن حقوق بشر به حبس ابد محکوم شد.
 

دادگاه، ۱۶ نفر از محکومان را به حبس ابد و هفت نفر را به شش تا ۱۴ سال زندان محکوم کرد و هفت نفر ديگر را تبرئه نمود.
 

ماکسيميليانو هايرابديان، وکيل دادگستری هفته گذشته در اين‌باره گفت: «اسناد جمع‌آوری شده برای اثبات مسئوليت بالای خورخه ويدلا در نابودی مخالفان حکومت نظامی کافی است.»

ويدلا در مورد حکم صادر شده گفت: «من تمام مسئوليت‌های خود را می‌پذيرم. زير دستان من از دستورات اطاعت کرده‌اند.»
 

خورخه ويدلا دوران محکوميت خود را در يک زندان غير نظامی خواهد گذراند. وی همواره نقض فاحش حقوق بشر در دوران ديکتاتوری نظامی را رد می‌کرد و مدعی بود که حکومت وی «افتخار پيروزی در جنگ عليه براندازان مارکسيست» را دارد.
 

ويدلا همچنين متهم است که در ربودن کودکان مخالفان حکومت دست داشته است، اتهامی که در سال ۱۹۹۰ ناديده گرفته شد.
 

وی پيش از آن‌که در محاکمات چندگانه سال ۲۰۰۸ شرکت کند، از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۸ در حبس خانگی به‌سر می‌برد.
 

اين ديکتاتور سابق آرژانتين از سال ۲۰۰۱ نيز به‌خاطر شرکت در نقشه مشترک ديکتاتورهای کشورهای شيلی، پاراگوئه، برزيل، بوليوی و اروگوئه برای نابودی مخالفان خود که به نقشه «کندور» معروف بود، تحت محاکمه قرار گرفت.
 

در مجموع ۱۵۰ نفر از مسئولان قديمی حکومت آرژانتين به جرم زير پا گذاشتن حقوق بشر تحت حکومت ديکتاتوری آرژانتين محکوم شده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • محمد

    <p>از آرژانتین تا ایران راهی نیست! </p>