ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نفر در چندین انفجار در افغانستان و عراق کشته شدند

در ۲۴ ساعت گذشته چندین انفجار و حمله در شهرهای کابل و بغداد جان ده‌ها نفر را گرفت. آخرین حملات از این دست دوشنبه شب رخ داد که طی آن به ساختمان‌های سازمان بین‌المللی و غیردولتی «کر» حمله شد.

بر اثر چندین انفجار در افغانستان و عراق بیش از ۳۰ نفر کشته شدند. در کابل پلیس از یک گروگان‌گیری در سازمان بین‌المللی امدادرسان «کر» خبر داد.

سلسله انفجارها در کابل پایتخت افغانستان

به‌گزارش رویترز، صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان سه‌شنبه ۱۶ شهریور / ۶ سپتامبر اعلام کرد که مردان مسلح در کابل شب گذشته به یک یا چند ساختمان سازمان غیردولتی «کر» حمله کردند. این حملات دو مورد گزارش شده است.

نیروهای امنیتی تلاش کردن مناطق مورد حمله را آزاد کنند. در این حملات یک غیرنظامی کشته و شش نفر زخمی شدند. در جریان این تلاش‌ها ۳۱ نفر نجات یافتند.

کمی پس از ساعت ۲۳ مهاجمان در منطقه «شهر نو»، منطقه پر رفت و آمد هتل‌ها و مراکز خرید، یک خودرو بمب‌گذاری شده را منفجر کردند. این منطقه صبح سه‌شنبه نیز از سوی پلیس مسدود شده بود. شدت انفجار طوری بود که تمام شیشه‌های منازل اطراف شکسته شد.

یک مأمور پلیس گفت مهاجمان کسانی را به گروگان گرفتند اما در میان آن‌ها افراد خارجی وجود ندارند. نیروهای امنیتی نزدیک به محل انفجار گفته‌اند شب گذشته سه مهاجم وارد ساختمان «کر» شدند اما دو نفر از آن‌ها کشته شدند. تمام صبح سه‌شنبه نیز صدای تیراندازی و انفجار به‌گوش می‌رسید. هنوز کسی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفته است.

تنها چند ساعت پیش از آن در دو انفجار توسط اسلامگرایان تندرو طالبان در مقابل ساختمان وزارت دفاع افغانستان دست‌کم ۲۴ نفر کشته و ۹۰ نفر زخمی شدند.

در بغداد، پایتخت عراق نیز بر اثر انفجار یک خودرو بمب‌گذاری شده دست‌کم ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر زخمی شدند.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت انفجار در بغداد را برعهده گرفته است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.