ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعدام قریب‌الوقوع حبیب‌الله لطیفی

<p>قرار است روز یک&zwnj;شنبه پنجم دی&zwnj;ماه حکم اعدام حبیب&zwnj;الله لطیفی زندانی کُرد به اتهام &laquo;محاربه&raquo; اجرا شود.</p> <!--break--> <p><br /> &nbsp;</p> <p>مقامات قضایی روز پنج&zwnj;شبنه به صالح نیکبخت وکیل این زندانی کرد ابلاغ کرده&zwnj;اند، حکم این زندانی کرد قطعی است و روز یک&zwnj;شنبه پنجم دی&zwnj;ماه ۱۳۸۹ به اجرا در خواهد آمد. <br /> &nbsp;</p> <p>سازمان حقوق بشر کردستان در بیانیه&zwnj;ای با تأيید خبر اجرای حکم اعدام حبیب&zwnj;الله لطیفی از اجرای قریب&zwnj;الوقوع این حکم ابراز نگرانی کرد.</p> <p><br /> این سازمان حقوق بشری در اعلامیه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از احتمال اجرای این حکم از نهادهای حقوق بشری، مراجع بین المللی، فعالان مدنی و حقوق بشر خواسته است که با تلاش و پی&zwnj;گیری&zwnj;های خود در حفظ جان حبیب&zwnj;الله لطیفی فعال کرد که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به&zwnj;سر می&zwnj;برد کوشا باشند.</p> <p><br /> به گزارش روانیوز، آقای نیکبخت پیشتر ضمن اعلام نگرانی از اجرایی شدن حکم اعدام حبیب&zwnj;الله لطیفی گفته بود: &laquo;چنان&zwnj;که حکم قطعی شود، تنها امکانی که جهت جلوگیری از اجرای شدن آن وجود دارد اعاده دادرسی است. مسأله&zwnj;ای که سابقأ نیز در راستای آن اقدام کرده بودیم اما بی&zwnj;نتیجه مانده بود. به غیر از این تنها عملی که ما به&zwnj;عنوان وکیل می&zwnj;توانیم انجام دهیم تقاضای عفو است.&raquo;</p> <p><br /> همچنین طی ماه&zwnj;های اخیر سازمان عفو بین&zwnj;الملل در رابطه با انتقال این زندانی کرد به سلول انفرادی و اعدام قریب&zwnj;الوقوع وی هشدار داده بود.</p> <p><br /> عفو بین&zwnj;الملل اعلام کرده بود، حبیب&zwnj;الله لطیفی، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام دو سال پیش از سوی دادگاه انقلاب سنندج و بدون حضور وکیل یا اعضای خانواده&zwnj;اش در پشت درهای بسته به اتهام عضویت در گروه پژاک و &laquo;محاربه&raquo; به اعدام محکوم شد.</p> <p><br /> ابلاغ حکم این زندانی کرد در حالی صورت می&zwnj;گیرد، هم&zwnj;اکنون ۱۷ تن دیگر در زندان&zwnj;ها در انتظار اعدام به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p><br /> پیشتر در روز ۱۹ اردیبهشت&zwnj;ماه فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام و چهار نفر دیگر در زندان اوین به&zwnj;دار آویخته شدند که اعتصاب عمومی مردم کردستان در روز ۲۳ ارديبهشت&zwnj;ماه را به&zwnj;دنبال داشت.</p> <p><br /> اخیرأ مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه&zwnj;ای درباره نقض حقوق بشر درایران، به افزایش مستمر مجازات اعدام هشدار داده و اعلام کرده که مجازات&zwnj;های اعدام در ملاء عام و سنگسار بر خلاف استانداردهای شناخته&zwnj;شده بین&zwnj;المللی است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

قرار است روز یک‌شنبه پنجم دی‌ماه حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی زندانی کُرد به اتهام «محاربه» اجرا شود.

مقامات قضایی روز پنج‌شبنه به صالح نیکبخت وکیل این زندانی کرد ابلاغ کرده‌اند، حکم این زندانی کرد قطعی است و روز یک‌شنبه پنجم دی‌ماه ۱۳۸۹ به اجرا در خواهد آمد.
 

سازمان حقوق بشر کردستان در بیانیه‌ای با تأيید خبر اجرای حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی از اجرای قریب‌الوقوع این حکم ابراز نگرانی کرد.

این سازمان حقوق بشری در اعلامیه خود ضمن ابراز نگرانی شدید از احتمال اجرای این حکم از نهادهای حقوق بشری، مراجع بین المللی، فعالان مدنی و حقوق بشر خواسته است که با تلاش و پی‌گیری‌های خود در حفظ جان حبیب‌الله لطیفی فعال کرد که هم اکنون در زندان مرکزی سنندج به‌سر می‌برد کوشا باشند.

به گزارش روانیوز، آقای نیکبخت پیشتر ضمن اعلام نگرانی از اجرایی شدن حکم اعدام حبیب‌الله لطیفی گفته بود: «چنان‌که حکم قطعی شود، تنها امکانی که جهت جلوگیری از اجرای شدن آن وجود دارد اعاده دادرسی است. مسأله‌ای که سابقأ نیز در راستای آن اقدام کرده بودیم اما بی‌نتیجه مانده بود. به غیر از این تنها عملی که ما به‌عنوان وکیل می‌توانیم انجام دهیم تقاضای عفو است.»

همچنین طی ماه‌های اخیر سازمان عفو بین‌الملل در رابطه با انتقال این زندانی کرد به سلول انفرادی و اعدام قریب‌الوقوع وی هشدار داده بود.

عفو بین‌الملل اعلام کرده بود، حبیب‌الله لطیفی، دانشجوی حقوق دانشگاه آزاد ایلام دو سال پیش از سوی دادگاه انقلاب سنندج و بدون حضور وکیل یا اعضای خانواده‌اش در پشت درهای بسته به اتهام عضویت در گروه پژاک و «محاربه» به اعدام محکوم شد.

ابلاغ حکم این زندانی کرد در حالی صورت می‌گیرد، هم‌اکنون ۱۷ تن دیگر در زندان‌ها در انتظار اعدام به‌سر می‌برند.

پیشتر در روز ۱۹ اردیبهشت‌ماه فرزاد کمانگر معلم محکوم به اعدام و چهار نفر دیگر در زندان اوین به‌دار آویخته شدند که اعتصاب عمومی مردم کردستان در روز ۲۳ ارديبهشت‌ماه را به‌دنبال داشت.

اخیرأ مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای درباره نقض حقوق بشر درایران، به افزایش مستمر مجازات اعدام هشدار داده و اعلام کرده که مجازات‌های اعدام در ملاء عام و سنگسار بر خلاف استانداردهای شناخته‌شده بین‌المللی است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.