ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ايران آگاهانه اعضای القاعده را آزاد کرده است»

<p>روزنامه تايمز نوشته است ايران بسياری از مسئولان ارشد القاعده را آزاد کرد و آن&zwnj;ها تشکيلات اين سازمان تروريستی را در مرزهای افغانستان و پاکستان دوباره سازمان&zwnj;دهی کردند.</p> <!--break--> <p><br /> &nbsp;</p> <p>روزنامه بريتانيايی تايمز که اين مطلب را در شماره امروز خود، سوم دی&zwnj;ماه، منتشر کرده است، به نقل از مقامات پاکستانی و خاورميانه که نخواسته&zwnj;اند نامشان فاش شود، نوشته است که مسئولان حکومتی ايران در مبارزه خود با نيروهای ناتو در افغانستان به فعالان گروه القاعده مخفيانه کمک می&zwnj;کنند.<br /> &nbsp;</p> <p>يک مقام بلندپايه اطلاعاتی پاکستان در اين زمينه به تايمز گفته است: &laquo;در موارد متعدد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران اين کمک&zwnj;ها را کرده است.&raquo;</p> <p><br /> از ميان رهبران آزاد شده القاعده، سيف العادل، اهل کشور مصر در فهرست تروريست&zwnj;هايی که اف&zwnj;بی&zwnj;آی آمريکا به دنبال آن&zwnj;هاست، قرار دارد.</p> <p><br /> سيف العادل متهم به دست داشتن در انفجارهايی است که در سال ۱۹۹۸ در سفارتخانه&zwnj;های آمريکا در کشورهای شرق آفريقا به&zwnj;وقوع پيوست.<br /> &nbsp;</p> <p>به گفته مقامات پاکستانی، سيف العادل همچنين از رهبران عمليات&zwnj;هايی است که القاعده در افغانستان و پاکستان انجام می&zwnj;دهد.<br /> &nbsp;</p> <p>نشريه اشپيگل، چاپ آلمان آبان&zwnj;ماه گذشته در تارنمای خود خبر خروج سيف العادل پس از ۹ سال از ايران و حضور در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان را داده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>اشپيگل نوشته بود که وی احتمالأ به&zwnj;عنوان رئيس شاخه نظامی القاعده فعاليت خود را بار ديگر آغاز کرده است.<br /> &nbsp;</p> <p>روزنامه تايمز به نقل از منابع خود همچنين نوشته است سليمان ابوغيث، اهل کويت و سخنگوی سابق القاعده در زمان حمله تروريستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱؛ ابوخير المسير، مقام نزديک به ايمن الظواهری، فرد دوم القاعده؛ و سه عضو خانواده اسامه بن&zwnj;لادن نيز در ايران آزاد شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>تايمز نوشته است که در پی واقعه تروريستی ۱۱ سپتامبر و پس از اشغال افغانستان توسط آمريکا و متحدانش، بسياری از رهبران القاعده به ايران پناه بردند و برخی از آن&zwnj;ها توسط مقامات ايران دستگير و بازداشت شدند.<br /> &nbsp;</p> <p>گفته می&zwnj;شود اسامه بن&zwnj;لادن و ايمن الظواهری دو رهبر اصلی القاعده در شمال شرقی پاکستان و در مرز اين کشور با افغانستان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.<br /> &nbsp;</p> <p>در ماه ژوئيه گذشته پسر اسامه بن&zwnj;لادن، عمر، اعلام کرد که ۲۰ نفر از اعضای خانواده وی در ايران بازداشت شده&zwnj;اند و تهران هرگونه گفت&zwnj;وگويی در اين زمينه را با عربستان سعودی رد کرده است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

روزنامه تايمز نوشته است ايران بسياری از مسئولان ارشد القاعده را آزاد کرد و آن‌ها تشکيلات اين سازمان تروريستی را در مرزهای افغانستان و پاکستان دوباره سازمان‌دهی کردند.

روزنامه بريتانيايی تايمز که اين مطلب را در شماره امروز خود، سوم دی‌ماه، منتشر کرده است، به نقل از مقامات پاکستانی و خاورميانه که نخواسته‌اند نامشان فاش شود، نوشته است که مسئولان حکومتی ايران در مبارزه خود با نيروهای ناتو در افغانستان به فعالان گروه القاعده مخفيانه کمک می‌کنند.
 

يک مقام بلندپايه اطلاعاتی پاکستان در اين زمينه به تايمز گفته است: «در موارد متعدد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران اين کمک‌ها را کرده است.»

از ميان رهبران آزاد شده القاعده، سيف العادل، اهل کشور مصر در فهرست تروريست‌هايی که اف‌بی‌آی آمريکا به دنبال آن‌هاست، قرار دارد.

سيف العادل متهم به دست داشتن در انفجارهايی است که در سال ۱۹۹۸ در سفارتخانه‌های آمريکا در کشورهای شرق آفريقا به‌وقوع پيوست.
 

به گفته مقامات پاکستانی، سيف العادل همچنين از رهبران عمليات‌هايی است که القاعده در افغانستان و پاکستان انجام می‌دهد.
 

نشريه اشپيگل، چاپ آلمان آبان‌ماه گذشته در تارنمای خود خبر خروج سيف العادل پس از ۹ سال از ايران و حضور در مناطق مرزی پاکستان و افغانستان را داده بود.
 

اشپيگل نوشته بود که وی احتمالأ به‌عنوان رئيس شاخه نظامی القاعده فعاليت خود را بار ديگر آغاز کرده است.
 

روزنامه تايمز به نقل از منابع خود همچنين نوشته است سليمان ابوغيث، اهل کويت و سخنگوی سابق القاعده در زمان حمله تروريستی ۱۱ سپتامبر در سال ۲۰۰۱؛ ابوخير المسير، مقام نزديک به ايمن الظواهری، فرد دوم القاعده؛ و سه عضو خانواده اسامه بن‌لادن نيز در ايران آزاد شده‌اند.
 

تايمز نوشته است که در پی واقعه تروريستی ۱۱ سپتامبر و پس از اشغال افغانستان توسط آمريکا و متحدانش، بسياری از رهبران القاعده به ايران پناه بردند و برخی از آن‌ها توسط مقامات ايران دستگير و بازداشت شدند.
 

گفته می‌شود اسامه بن‌لادن و ايمن الظواهری دو رهبر اصلی القاعده در شمال شرقی پاکستان و در مرز اين کشور با افغانستان به‌سر می‌برند.
 

در ماه ژوئيه گذشته پسر اسامه بن‌لادن، عمر، اعلام کرد که ۲۰ نفر از اعضای خانواده وی در ايران بازداشت شده‌اند و تهران هرگونه گفت‌وگويی در اين زمينه را با عربستان سعودی رد کرده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>چگونه اينها را برسميت ميشناسند و ميخواهند بااين شيادان مذاکره کنند...</p>