ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه تحصن دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به دریافت هزینه تحصیل

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی دست به اعتراض زده‌اند. این اعتراض در روز چهارشنبه هفدهم شهریور ماه سومین روز خود را پشت سر می‌گذارد.

دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی دست به اعتراض زده‌اند. این اعتراض در روز چهارشنبه هفدهم شهریور ماه سومین روز خود را پشت سر می‌گذارد.

این دانشجویان از روز ۱۴ شهریور در مقابل ساختمان ریاست دانشگاه تجمع کرده‌اند و دست به تحصن زده‌اند.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن این تجمع، نوشته است که دانشجویان در اعتراض به لغو قانون سنوات تحصیلی، پلاکاردهایی با مضامین اعتراضی به دست گرفته‌اند. بر روی این پلاکاردها نوشته شده است: «ریاست دانشگاه کلید در دست توست»، «دانشگاه برتریم از همه بدبخت‌تریم»، «آیین چراغ خاموشی نیست» و «اعتراض ما صرفا صنفی است».

این اعتراض در حالی به سومین روز خود رسیده است که فضای دانشگاه‌ها با وجود شعارهای دولت همچنان فضای بازی برای فعالیت‌های صنفی و سیاسی نیست و انجمن‌ها و گروه‌هایی که در دولت محمود احمدی‌نژاد زیر ضرب و فشار بودند، همچنان فضای چندانی برای فعالیت و عمل در اختیار ندارند.

اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس اما به اجرای قانونی‌ست که به مسئولان دانشگاه این اجازه و فرصت را می‌دهد تا بابت تحصیل رایگان، از دانشجو هزینه دریافت کنند.

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد تئاتر دانشگاه تربیت مدرس در همین زمینه به خبرگزاری ایلنا گفته است که در حال حاضر و بر اساس قانون جدید سنوات، دانشجویان کارشناسی ارشد پس از ترم پنج و دانشجویان دکتری پس از ترم ۹، باید مانند دانشجویان شبانه بابت غذا و خوابگاه هزینه پرداخت کنند: «یعنی بابت تحصیل رایگان به نوعی از دانشجو هزینه گرفته می‌شود.»

این دانشجو درباره تعداد دانشجویان حاضر در این تجمع هم گفته است که اعتراض‌ها با حضور حدود ۵۰ نفر شروع شده و به تدریج تعداد دانشجویان معترض افزایش یافته است: «در نهایت حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان در حیاط دانشگاه و مقابل دفتر ریاست تجمع کردند، اما متاسفانه هیچ پاسخی از سوی مسئولان دانشگاه داده نشد و تجمع به روز سوم کشید.»

دانشجویان حاضر در این تجمع صنفی اما در بیانیه‌ای خواسته‌‌های خود را مطرح کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که «پیرو اجرای بی‌سابقه و شتاب‌زده قوانین سنواتی در دانشگاه تربیت مدرس و فشار ناشی از جریمه‌های مالی»، دانشجویان تحصیلات تکمیلی گرد هم آمده‌‌اند تا اعتراض خود را به این مساله بیان کنند.

آن‌ها تاکید کرده‌اند که وابسته به هیچ جناح سیاسی یا حزبی خاص نیستند و از مسئولان دانشگاه درخواست کاری غیرقانونی و خارج از چارچوب ندارند و تنها حقوق از دسته رفته خود را طلب می‌کنند.

آن‌ها خواسته‌اند تا دانشجویان ترم پنجم کارشناسی ارشد و ترم نهم دکترا مشمول قوانین سنوات نشوند و جریمه‌های سنواتی از ترم ششم کارشناسی ارشد و ترم دهم دکترا اعمال شوند، زیرا به گفته آن‌ها این تنها دانشجویان نیستند که در به تعویق افتادن دفاع از رساله پژوهشی مقصرند، بلکه عواملی دیگر از جمله کمبود منابع کتابخانه‌ای و آزمایشگاهی و فراهم نبودن امکانات لازم برای دفاع به موقع از رساله و پایان‌نامه و ... در این امر دخیل هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.