ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۵ کشته در نبردهای شمال پاکستان

<p>۲۴ نفر از نيروهای شورشی طالبان به&zwnj;هنگام حمله به پست&zwnj;های کنترل شبه&zwnj;نظاميان در يک منطقه قبيله&zwnj;ای واقع در شمال&nbsp;غربی پاکستان کشته شدند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس اظهارات مقامات پاکستانی، ۱۱ سرباز و ۲۴ شورشی امروز در منطقه قبيله&zwnj;ای &laquo;محمد&raquo; در شمال&nbsp;غربی اين کشور در يک درگيری نظامی کشته و ۱۲ سرباز نيز زخمی شدند.<br /> &nbsp;</p> <p>اين واقعه زمانی رخ داد که ۱۵۰ نفر از نيروهای القاعده به پست&zwnj;های کنترل شبه&zwnj;نظامی حمله&zwnj; نمودند و در پاسخ به آن هليکوپترهای نظامی مواضع شورشيان طالبان در منطقه را بمباران کردند.<br /> &nbsp;</p> <p>مناطق قبيله&zwnj;ای در شمال&nbsp;غربی پاکستان يکی از مناطق اصلی استقرار نيروهای طالبان اين کشور و القاعده، متحدان آن&zwnj;ها به&zwnj;شمار می&zwnj;رود. اين منطقه همچنين يکی از پشت جبهه&zwnj;های طالبان افغانستان که با نيروهای ناتو می&zwnj;جنگند نيز محسوب می&zwnj;شود.<br /> &nbsp;</p> <p>در نيمه ماه دسامبر جاری، باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا بر لزوم نبرد نيروهای دولتی پاکستان عليه اين گروه&zwnj;های تندرو و مسلح در محدوده خاک اين کشور تأکيد کرده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>از سال ۲۰۰۴ ميلادی تاکنون آمريکا اين منطقه را هدف شليک هواپيماهای بدون سرنشين خود کرده که اين حملات از سال ۲۰۰۸ افزايش يافته است.<br /> &nbsp;</p> <p>بيشترين حملات از اين نوع در ماه&zwnj;های اخير، منطقه قبيله وزيرستان در شمال پاکستان بود که مقر استحکامات طالبان پاکستان، متحد القاعده است.<br /> &nbsp;</p> <p>در تابستان سال ۲۰۰۷ اين نيروهای شورشی عليه پشتيبانان &laquo;جنگ ضدتروريستی&raquo; آمريکا، در اسلام&zwnj;آباد اعلام جهاد کردند.<br /> &nbsp;</p> <p>طالبان پاکستان و متحدانش مسئولان اصلی بيش از ۴۲۰ سوء قصد تروريستی در اين کشور هستند که در سه سال گذشته نزديک به چهار هزار کشته در اين کشور به&zwnj;جای گذاشته&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>منطقه قبيله وزيرستان شمال همچنين مرکز شبکه&zwnj;های گروه حقانی، يکی از گروه&zwnj;های طالبان افغانستان به&zwnj;شمار می&zwnj;رود که به لحاظ تاريخی به پاکستان بسيار نزديک است و در سال&zwnj;های اخير حملات بسياری را عليه نيروهای ناتو در افعانستان به اجرا گذاشته است.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

۲۴ نفر از نيروهای شورشی طالبان به‌هنگام حمله به پست‌های کنترل شبه‌نظاميان در يک منطقه قبيله‌ای واقع در شمال غربی پاکستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بر اساس اظهارات مقامات پاکستانی، ۱۱ سرباز و ۲۴ شورشی امروز در منطقه قبيله‌ای «محمد» در شمال غربی اين کشور در يک درگيری نظامی کشته و ۱۲ سرباز نيز زخمی شدند.
 

اين واقعه زمانی رخ داد که ۱۵۰ نفر از نيروهای القاعده به پست‌های کنترل شبه‌نظامی حمله‌ نمودند و در پاسخ به آن هليکوپترهای نظامی مواضع شورشيان طالبان در منطقه را بمباران کردند.
 

مناطق قبيله‌ای در شمال غربی پاکستان يکی از مناطق اصلی استقرار نيروهای طالبان اين کشور و القاعده، متحدان آن‌ها به‌شمار می‌رود. اين منطقه همچنين يکی از پشت جبهه‌های طالبان افغانستان که با نيروهای ناتو می‌جنگند نيز محسوب می‌شود.
 

در نيمه ماه دسامبر جاری، باراک اوباما، رئيس جمهوری آمريکا بر لزوم نبرد نيروهای دولتی پاکستان عليه اين گروه‌های تندرو و مسلح در محدوده خاک اين کشور تأکيد کرده بود.
 

از سال ۲۰۰۴ ميلادی تاکنون آمريکا اين منطقه را هدف شليک هواپيماهای بدون سرنشين خود کرده که اين حملات از سال ۲۰۰۸ افزايش يافته است.
 

بيشترين حملات از اين نوع در ماه‌های اخير، منطقه قبيله وزيرستان در شمال پاکستان بود که مقر استحکامات طالبان پاکستان، متحد القاعده است.
 

در تابستان سال ۲۰۰۷ اين نيروهای شورشی عليه پشتيبانان «جنگ ضدتروريستی» آمريکا، در اسلام‌آباد اعلام جهاد کردند.
 

طالبان پاکستان و متحدانش مسئولان اصلی بيش از ۴۲۰ سوء قصد تروريستی در اين کشور هستند که در سه سال گذشته نزديک به چهار هزار کشته در اين کشور به‌جای گذاشته‌اند.
 

منطقه قبيله وزيرستان شمال همچنين مرکز شبکه‌های گروه حقانی، يکی از گروه‌های طالبان افغانستان به‌شمار می‌رود که به لحاظ تاريخی به پاکستان بسيار نزديک است و در سال‌های اخير حملات بسياری را عليه نيروهای ناتو در افعانستان به اجرا گذاشته است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.