ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

هفت تن از اصلاح‌طلبان آبان‌ماه‌ محاکمه می‌شوند

محمدرضا خاتمی، حمیدرضا جلایی‌پور، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، حسین کاشفی، آذر منصوری و محمد نعیمی‌پور، جمعی از اصلاح‌طلبان، متهم به «اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی» شده‌اند.

برای جمعی از اصلاح‌طلبان کیفرخواست صادر شده و آن‌ها متهم به «اجتماع و تبانی، فعالیت تبلیغی علیه نظام و عضویت در گروه‌های غیرقانونی» شده‌اند. دادگاه آن‌ها دو ماه دیگر برگزار خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، حجت کرمانی، وکیل این اصلاح‌طلبان چهارشنبه ۱۷ شهریور از صدور کیفرخواست برای موکلان خود و برگزاری دادگاه آن‌ها در ۱۷ آبان ماه خبر داد.

کرمانی گفت در پی اعلام دادسرا، محمدرضا خاتمی، حمیدرضا جلایی‌پور، علی شکوری راد، محسن صفایی فراهانی، حسین کاشفی، آذر منصوری و محمد نعیمی‌پور روز چهارشنبه برای ابلاغ کیفرخواست به دادسرای اوین مراجعه کردند.

روز دوشنبه ۱۵ شهریور محمدرضا خاتمی، عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی و نائب رئیس مجلس ششم شورای اسلامی از احضار خود و برخی از فعالان جبهه مشارکت به دادگاه خبر داده بود.

او گفته بود از سوی یک منبع ناشناس روی پیغام‌گیر تلفن همراهش پیامی دریافت کرده بود که بر اساس آن خود را می‌بایست به شعبه ۲۶ دادگاه معرفی کند.

خاتمی احتمال داده بود که این احضار در پیوند با فعالیت‌های قبلی آن‌هادر جبهه مشارکت ایران اسلامی باشد.

افراد احضارشده همه زمانی در جبهه مشارکت فعالیت داشتند. مقامات قضائی ایران پس از رویدادهای سال ۱۳۸۸ و اعتراضات گسترده به نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جبهه مشارکت را که یک حزب اصلاح‌طلب است ممنوع اعلام کردند.

حمیدرضا جلایی‌پور روز چهارشنبه در یادداشتی ضمن توضیح احضار فعالان اصلاح‌طلب به دادگاه نوشته است: «در سال‌ها و ماه‌های گذشته هم در چندین نوبت به یکی از نهادهای امنیتی برای پرسش و پاسخ و فشار سیاسی فراخوانده شده بودم (و بودیم).»

او این برخوردها را به قصد «کاهش اثرگذاری اصلاح‌طلبان و میانه‌روها در انتخابات ۹۶ و کاهش امید ایرانیان به تداوم توفیق اصلاح‌جویان» دانسته و از مردم خواسته است که باز هم پای صندوق‌های رأی رفته و در روز  ۲۹ اردیبهشت ۹۶ در انتخابات ریاست جمهوری از حسن روحانی و در انتخابات شوراها از نامزدهای ائتلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان حمایت کنند.

جلایی‌پور هیچ یک از اتهام‌های وارده را قبول نکرده و گفته است: «صرف نظر از نتیجه‌ احضار و حکم دادگاه، چه در زندان و چه بیرون از آن، به اصلاح‌جویی قانونی ‌‌‌‌خود ادامه می‌دهم.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.