ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرمانده نیروی هوافضای سپاه: پای انگلیس‌ها دوباره به کشور باز شد

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در سخنانی نسبت به ارتقاء مناسبات ایران و بریتانیا در سطح سفیر واکنش نشان داد و گفت باید منتظر «توطئه‌هایی از سوی انگلیس» بود.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در سخنانی نسبت به ارتقاء مناسبات ایران و بریتانیا در سطح سفیر واکنش نشان داد و گفت باید منتظر «توطئه‌هایی از سوی انگلیس» بود.

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: این کشور خبیث (بریتانیا) چه سودی برای ما دارد که اجازه می‌دهیم به کشور ما برگردند.

به‌گزارش خبرگزاری فارس، امیرعلی حاجی‌زاده شامگاه چهارشنبه ۱۷ شهریور در کاشان از کسانی که می‌خواهند برای حل مشکلات پای غرب را به کشور باز کنند انتقاد کرد و گفت: «این تفکر در جامعه و مسئولان کشور هم طرفدار دارد.»

این فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به بازگشت سفیر بریتانیا به ایران گفت: «پای انگلیس‌ها دوباره به کشور باز شد که در صورت عمل نکردن دستگاه‌های اطلاعاتی به وظایف خود، منتظر باشید از جانب انگلیسی‌ها چه توطئه‌هایی در کشور پیاده خواهد شد.»

او افزود: «آن‌ها مطلع هستند سال آینده سال انتخابات است و مسلماً برنامه‌هایی دارند.»

پس از پنج سال کدورت دیپلماتیک، ۱۵ شهریور جاری سفیران ایران و بریتانیا به طور هم‌زمان استوارنامه‌های خود را به وزیران خارجه دو کشور تقدیم کردند و حمید بعیدی‌نژاد، عضو تیم مذاکره هسته‌ای سفیر تهران در لندن شد.

مناسبات دیپلماتیک ایران و بریتانیا پس از حمله سازمان یافته به سفارت انگلستان و باغ قلهک در تهران در آذر ۱۳۹۰، از سوی لندن قطع شد و پس از دو سال، به سطح کاردار غیرمقیم و سپس کاردار رسید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه افزود: «این کشور خبیث چه سودی برای ما دارد که اجازه می‌دهیم به کشور ما برگردند.»

دولت حسن روحانی از زمان روی کار آمدن همواره تأکید کرده بود که در صدد از سرگیری مناسبات سیاسی با بریتانیاست. این رویکرد دولت یازدهم با واکنش‌های منفی نیروهای تندرو روبه‌رو شد.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در تهران و از تندروهای جمهوری اسلامی نیز روز چهارشنبه در مقاله در این روزنامه ارتقاء مناسبات ایران و بریتانیا در سطح سفیر را مخالف مصوبه مجلس نهم دانسته بود. مجلس ایران در دوره قبل خود پس از حمله سفارت بریتانیا، و در تاریخ ۷ آذرماه سال ۱۳۹۰ ماده‌ای را به‌تصویب رسانده بود که در آن دولت را موظف کرده بود روابط خود با دولت انگلیس را از سطح سفیر به سطح کاردار تنزل بدهد.

شریعتمداری نوشت: «اکنون سئوال این است که آیا دولت انگلیس "سیاست‌های خصمانه" خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تغییر داده است که وزارت خارجه کشورمان سطح روابط را از کاردار به سفیر رسانده است؟!»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سیما

    این آقا که شباهت غریبی هم با مش صفر سریال دایی جان ناپلئون هم دارد، برای اولین بار در تاریخ این سرزمین با حقارت و دنائت و بر خلاف قانون و حقوق ملی، آسمان ایران را در اختیار نیرویهای نظامی روسیه نمک نشناس، خیانت پیشه و دورو قرار داده و حالا نگران حضور یک نماینده سیاسی در کشور است! یاد آن شعر مولوی افتادم که تن فروشی برای حفاظت از ناموسش در برابر افرادی که نظر بد دارند خنجر به کمر بسته بود!!! بندر چابهار در اختیار هندی ها، پروژه های عسلویه در بست در اختیار چینی ها ، منابع نفت و گاز مشترک در اختیار رقبا، منابع کشور در خارج بلوکه شده، سرمایه های کشور به دست فاسدها چپو می شود و.... و این جوجه جغد وحشت زده از خطر "اینگیلیسا" می نالد.

  • امین

    اگر همین انگلیسی ها نبودند،الان کسی مثل تو فرمانده نمی شد...