ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فیس‌بوک تصویری از جنگ ویتنام را سانسور کرد

شبکه اجتماعی فیس‌بوک یکی از مشهورترین عکس‌های جنگ ویتنام را به‌دلیل آن‌که دختربچه‌ای پیش از یک حمله هوایی با بمب‌های ناپالم برهنه به‌تصویر کشیده است، حذف کرد.

شبکه اجتماعی فیس‌بوک یکی از مشهورترین عکس‌های جنگ ویتنام را به‌دلیل آن‌که دختربچه‌ای پیش از یک حمله هوایی با بمب‌های ناپالم برهنه به‌تصویر کشیده است، حذف کرد.

کیم فوک، دختربچه‌ای که در جریان جنگ ویتنام پیش از بمباران هوایی ناپالم از او عکس گرفته شد، چند سال پیش در یک کنفرانس درباره این تصویر سخن گفت.

این تصویر را روزنامه نروژی «آفتن‌پُستن» در صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرده بود. اکنون این روزنامه فیس‌بوک را متهم به سانسور و سوء‌استفاده از قدرت کرده است.

دولت آلمان و انجمن روزنامه‌نگاران آلمان نیز به این اقدام فیس‌بوک اعتراض کرده‌اند. آن‌ها گفته‌اند این‌که چه محتوایی باید در روزنامه‌ منتشر شود را هیأت تحریریه آن روزنامه باید تعیین کند.

فیس‌بوک در واکنش به این اعتراضات گفته است تصمیم‌گیری در مورد انتشار یا عدم انتشار تصاویر کودکان برهنه امر دشواری است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ادوارد معمار

    تصوير را نيك أوت از فن تاى كيم پات "بعد از" حمله ناپالم گرفته است. دليل برهنگى كيم هم تلاش سربازان حاضر در صحنه براى كاهش اثر ناپالم بوده است. با احترام.