ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه: خانواده عبدالله اوجلان با او دیدار خواهند کرد

بر اساس این مجوز محمد اوجلان برادر زندانی خود را در یکی از روزهای تعطیل هفته آینده به مناسبت عید قربان ملاقات خواهد کرد.

پس از چند هفته اعتراض هواداران حزب کارگران کردستان، پ‌ک‌ک به بی‌خبری از رهبر زندانی این حزب، دولت ترکیه اعلام کرد که عبدالله اوجلان اجازه خواهد داشت با برادر خود دیدار کند.

عبدالله اوجلان، رهبر حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۹۹ در جزیره امرالی زندانی است

به گزارش خبرگزاری دولتی آناتولی، مقامات امنیتی ترکیه شنبه ۱۰ سپتامبر/ ۲۰ شهریور دو روز پیش از عید قربان اعلام کردند که اجازه دیدار محمد اوجلان، برادر عبدالله اوجلان را با او صادر کرده‌اند.

بر اساس این مجوز محمد اوجلان برادر زندانی خود را در یکی از روزهای تعطیل هفته آینده به مناسبت عید قربان ملاقات خواهد کرد.

جشن عید قربان در ترکیه از یکشنبه ۱۱ سپتامبر آغاز و پنجشنبه ۱۵ سپتامبر پایان خواهد یافت.

روز و ساعت دقیق این ملاقات به دلیل مسائل امنیتی اعلام نشده است.

عبدالله اوجلان، رهبر حزب کارگران کردستان از سال ۱۹۹۹ به اتهام تشکیل سازمان مسلح در زندان به سر می‌برد. او ابتدا به اعدام محکوم شده بود و سپس با لغو قانون اعدام در ترکیه، حکمش به حبس ابد کاهش یافت. او هم‌اکنون در جزیره ایمرالی در دریای مرمره، در نزدیکی شهر استانبول زندانی است.

در هفته‌های گذشته و پس از کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه در ترکیه هواداران اوجلان از بی‌خبری از وضعیت عبدالله اوجلان ابراز نگرانی کرده‌اند و تعدادی از اعضای حزب دمکراتیک خلق‌ها در اعتصاب غذا به سر می‌برند. آنها خواستار دیدار نزدیکان اوجلان با او برای حصول اطمینان از زنده بودنش هستند.

دولت ترکیه سال گذشته پیمان صلح خود را با پ‌ک‌ک شکست و حملات خود را به مناطق کردنشین ترکیه و قرارگاه‌های شبه‌نظامیان این حزب را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ائلچین حاتمی

    پیمان آتش بس را گروه تروریستی پ ک ک شکست نه دولت ترکیه، پ ک ک اول چندین نفر را کشت و بعد درگیری بین طرفین آغاز شد.