ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پنج انفجار در بغداد دست‌کم ۱۲ کشته برجای گذاشت

مقامات عراق داعش را مسئول احتمالی این انفجارها می‌دانند، اما تاکنون هیچ گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است. بیشتر این انفجارها در مناطق شیعه و علوی نشین رخ دادند.

پنج انفجار در بغداد و حومه این شهر دست‌کم ۱۲ کشته و ۲۷ زخمی برجای گذاشت.

عکس از آرشیو - در در هفته‌های اخیر با پیش‌روی نیروهای ارتش عراق و شبه‌نظامیان شیعه در مناطق تحت کنترل داعش، بمب‌گذاری‌های متعددی در مناطق مختلف پایتخت عراق به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این انفجارها شنبه ۱۰ سپتامبر/ ۲۰ شهریور به فاصله زمانی کم در پنج نقطه در داخل پایتخت عراق و حومه بغداد رخ داد.

تاکنون هیچ سازمان یا گروهی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است، اما مقامات عراق داعش را مسئول احتمالی این انفجارها می‌دانند.

شدیدترین این انفجارها در منطقه عرب الجبور در حومه جنوبی بغداد رخ داد که ناحیه‌ای است که به نخلستان‌هایش شهرت دارد. بمبی کارگذاری شده در خودرویی که در بخش مسکونی این منطقه پارک شده بود منفجر شد. چهار غیرنظامی کشته شدند.

بمبی دیگر در بازاری محلی در منطقه تاجی در شمال بغداد که منطقه‌ای نظامی است منفجر شد. سه غیرنظامی کشته و ۹ تن مجروح شدند.

انفجار دیگر به صورت انتحاری در منطقه علوی نشین در مرکز بغداد رخ داد که موجب کشته شدن دو غیرنظامی و زخمی شدن هشت تن شد.

دو بمب دیگر نیز در پیاده‌رویی در منطقه حسینیه در شمال بغداد و یوسفیه در جنوب این شهر منفجر شد. سه عابر کشته و ۱۰ تن زخمی شدند.

در هفته‌های اخیر با پیش‌روی نیروهای ارتش عراق با پشتیبانی نظامی ایالات متحده و شبه‌نظامیان شیعه با پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران در مناطق تحت کنترل داعش، بمب‌گذاری‌های متعددی در مناطق مختلف پایتخت عراق به وقوع پیوسته است. داعش مسئولیت این بمب‌گذاری‌ها را بر عهده گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.