ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۲۱ غیرنظامی در حملات هوایی عربستان به یمن کشته شدند

ساکنان این منطقه می‌گویند به نظر می‌رسد جت‌های نیروهای ائتلاف ماشین‌های حفر چاه را با سامانه‌های موشک‌انداز اشتباه گرفتند زیرا تنها کارگران در حال حفر چاه‌های آب بودند.

در دو حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی به شمال یمن دست‌کم ۲۱ غیرنظامی کشته شدند.

عکس از آرشیو- در دو حمله هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی کارگران چاه کن کشته شدند

خبرگزاری رویترز، یکشنبه ۱۱ سپتامبر/ ۲۱ شهریور گزارش داد که جنگنده‌های نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در دو حمله مجزا شامگاه شنبه ۱۰ سپتامبر مناطقی را در شمال یمن هدف قرار دادند.

جت‌های جنگنده ائتلاف در اولین حمله هوایی منطقه بیت السعدان را در شمال یمن بمباران کردند. در این ناحیه کارگران مقنی در حال حفر چاه‌های آب بودند. ۱۵ تن کشته و ۲۰ تن زخمی شدند. چهار تن از کشته شدگان کارگرانی بودند که در این ناحیه مشغول به کار بودند.

ساکنان این منطقه می‌گویند به نظر می‌رسد جت‌های نیروهای ائتلاف ماشین‌های حفر چاه را با سامانه‌های موشک‌انداز اشتباه گرفتند.

دومین حمله هوایی زمانی صورت گرفت که ساکنان روستایی در مجاورت این منطقه برای کمک رسانی به محل بمباران شده رفتند. ۱۱ تن از آنها کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شدند.

هیچ یک از مقامات نیروهای ائتلاف تاکنون درباره این حملات توضیحی نداده‌اند. نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی می‌گویند که حملات خود را به مواضع القاعده یمن و شیعیان حوثی طراحی می‌کنند و اهداف آن‌ها مناطق مسکونی و غیرنظامیان نیست.

در چند ماه گذشته بسیاری از مدارس، بیمارستان‌ها، بازارها و مناطق مسکونی در حملات هوایی نیروهای ائتلاف تخریب شده‌اند.

رسانه‌های محلی تعداد کارگران چاه‌کنی که در این منطقه در حملات هوایی نیروهای ائتلاف کشته یا زخمی شده‌اند را بیش از ۱۰۰ تن اعلام کرده‌اند. این رسانه‌ها تصاویر و ویدئوهایی از اجساد سوخته کارگران و ماشین‌آلات تخریب شده را منتشر کرده‌اند.

ساکنان محلی گزارش دادند که در دومین حمله هوایی شنبه گذشته خانه شیخ مقبول الحرمالی از شیوخ محلی بمباران شده و شش تن از ساکنان منزل او کشته شدند.

بر اساس آخرین آماری که سازمان ملل متحد منتشر کرده است از آغاز حملات نیروهای ائتلاف به یمن در سال ۲۰۱۴ و بالا گرفتن درگیری‌ها بین نیروهای طرفدار عبد ربه منصور الهادی، رئیس جمهوری یمن و شبه‌نظامیان حوثی، بیش از ۱۰ هزار تن در یمن کشته شدند که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.