ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آتش‌بس در سوریه فعلاً حفظ شده است

مدت‌ها مردم سوریه در انتظار کشیدن نفسی بدون خشونت بودند، توقفی در جنگ و کشتار. از شامگاه روز دوشنبه سلاح‌هایی که سوریه را به ویرانی کشانده‌اند، خاموش شدند. با این حال این آرامش شکننده است.

آتش‌بس مورد توافق روسیه و آمریکا در سوریه به‌نظر می‌رسد که در نخستین شب خود رعایت شده است. دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید از شامگاه دوشنبه در بخش بزرگی از سوریه آرامش حاکم بود.

بنا به این گزارش تنها در شهر حلب، واقع در شمال سوریه درگیری‌های کوچکی گزارش شده است. همچنین نیروهای دولتی مناطق شورشیان در استان ادلب، واقع در شمال غرب را مورد حمله قرار دادند.

در قنیطره، شهر هم‌مرز با اسرائیل نیروهای دولتی و شورشیان به سوی یکدیگر شلیک کردند.

به‌رغم این خبر‌ها، درگیری بزرگی به‌منظور شکستن آتش‌بس در دوشنبه شب گزارش نشده است.

آتش‌بس شامل حال همه نیروهایی می‌شود که از سوی سازمان ملل به‌عنوان گروه‌های تروریستی شناخته نمی‌شوند. گروه «دولت اسلامی» (داعش) به صراحت از این آتش‌بس کنار گذاشته شده است.

خبرگزاری دولتی سانا سوریه به‌نقل از فرماندهی ارتش این کشور اعلام کرده است که مبارزه علیه شورشیان به‌مدت هفت روز به حالت تعلیق در خواهد آمد اما اگر آتش‌بس از سوی طرف مقابل نقض شود ارتش حق خود می‌داند که مقابله کند.

مخالفانی که کشورهای غربی از آن‌ها به‌عنوان نیروهای معتدل نام می‌برند از آتش‌بس استقبال کرده اما گفته‌اند خواهان تضمین آن شده‌اند که نیروهای دولتی سوریه آتش‌بس را نقض نکنند. آن‌ها از این نگرانند که نیروهای بشار اسد از موقعیت آتش‌بس سوء‌استفاده کرده و مناطقی را به تصرف خود در آورند.

اگر این آتش‌بس هفت روز دوام آورد آنگاه نیروهای آمریکایی و روسی عملیات مشترکی را علیه گروه‌های تروریستی در سوریه آغاز خواهند کرد.

آتش‌بس کنونی برای آن است که بتوان به میلیون‌ها نفر در مناطق تحت محاصره و مناطق جنگی، از جمله حلب، کمک‌های بشردوستانه ارسال شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.