ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو آلمانی بازداشت‌شده با خانوده‌های‌شان ديدار کردند

<p>سخنگوی وزارت امور خارجه ايران اعلام کرد دو خبرنگار آلمانی بازداشت&zwnj;شده در تبريز با خانوده&zwnj;های&zwnj;شان ديدار کردند.</p> <!--break--> <p><br /> &nbsp;</p> <p>به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران، رامين مهمان&zwnj;پرست در نشست خبری خود گفت که شب گذشته خانواده دو خبرنگار آلمانی بازداشت&zwnj;شده در زندان تبريز با آن&zwnj;ها ديدار کردند.<br /> &nbsp;</p> <p>مهمان&zwnj;پرست افزود اين ديدار پس از تماس&zwnj;های مکرر وزير امور خارجه آلمان با علی&zwnj;اکبر صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه ايران و درخواست وی برای فراهم شدن امکان ملاقات اين دو بازداشتی با خانواده&zwnj;های&zwnj;شان صورت گرفته است.<br /> &nbsp;</p> <p>وی گفت خانواده دو خبرنگار آلمانی ديروز بعدازظهر پس از ديدار با علی&zwnj;اکبر صالحی به تبريز رفتند.<br /> سخنگوی وزارت امور خارجه ايران از نحوه انعکاس خبر احضار سفير ايران در آلمان انتقاد کرد و تلويحأ گفت که وی احضار نشده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>مهمان&zwnj;پرست در اين زمينه گفت: &laquo;طی روزهای گذشته رايزنی&zwnj;های ايران و آلمان درخصوص اين دو تبعه آلمانی بازداشتی در ايران ادامه داشته و ديدار روز گذشته سفير ايران در آلمان با وزارت خارجه اين کشور نيز يکی ديگر از اين ملاقات&zwnj;ها بوده است.&raquo;</p> <p><br /> روز گذشته وزارت خارجه آلمان در اعتراض به &laquo;عملی نشدن&raquo; وعده مقامات ايران برای ملاقات خبرنگاران آلمانی با خانواده&zwnj;های&zwnj;شان، علی&zwnj;رضا شيخ عطار، سفير ايران در آلمان را احضار و ناخرسندی دولت آلمان را اعلام کرد.<br /> &nbsp;</p> <p>دولت ایران قول داده بود که این روزنامه&zwnj;نگاران را موقتا آزاد کند تا ایام کریسمس را با خانواده&zwnj;های خود در سفارت آلمان در تهران بگذرانند.</p> <p><br /> دو خبرنگار روزنامه&zwnj; آلمانی &laquo;بيلد آم زونتاگ&raquo;، شامگاه يکشنبه ۱۸ مهرماه هنگامی که برای گفت&zwnj;وگو با سجاد قادرزاده، پسر سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار، و جاويد هوتن&zwnj;کيان، وکيل خانم آشتيانی به دفتر هوتن&zwnj;کيان رفته بودند٬ در دفتر کار اين وکيل دستگير شدند.<br /> &nbsp;</p> <p>غلامحسين محسنی اژه&zwnj;ای، سخنگوی قوه قضاييه ايران و دادستان کل اين کشور در نخستين نشست مطبوعاتی خود پس از اين ماجرا گفت: &laquo;اين افراد به&zwnj; هيچ&zwnj;وجه خبرنگار نيستند و يا حداقل کارت خبرنگاری ندارند. آن&zwnj;ها در واقع به عنوان توريست به ايران آمده&zwnj;اند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>پس از بازداشت این دو خبرنگار، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در اظهارنظری خواهان آزادی دو روزنامه&zwnj;نگار آلمانی در ايران شد و وزارت امور خارجه آلمان ضمن تأييد روزنامه&zwnj;نگار بودن اين دو، اعلام کرد که در راه آزادی آن&zwnj;ها تلاش خواهد کرد.<br /> &nbsp;</p> <p>همچنین هورست کوهلر، رومن هرتزوگ، ريشارد ون وايستزکر و والتر شل، چهار رئيس جمهور پيشين آلمان از مقام&zwnj;های ايران خواسته&zwnj;اند تا اين دو روزنامه&zwnj;نگار را آزاد کنند.<br /> &nbsp;</p> <p>غلامحسين محسنی اژه&zwnj;ای آذرماه گذشته گفت که خبرنگاران آلمانی زندانی در ايران، &laquo;جاسوس&raquo; نيستند.<br /> وی ۱۵ آذر ۸۹ در يک نشست خبری در تهران گفت:&zwnj; &laquo;اين افراد ادعا می&zwnj;کنند که خبرنگار هستند اما با وزارت ارشاد هماهنگی نکردند و در کاری که خلاف بوده، وارد شدند که اين پرونده هم&zwnj;اکنون در حال رسيدگی است.&raquo; <br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

سخنگوی وزارت امور خارجه ايران اعلام کرد دو خبرنگار آلمانی بازداشت‌شده در تبريز با خانوده‌های‌شان ديدار کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، رامين مهمان‌پرست در نشست خبری خود گفت که شب گذشته خانواده دو خبرنگار آلمانی بازداشت‌شده در زندان تبريز با آن‌ها ديدار کردند.
 

مهمان‌پرست افزود اين ديدار پس از تماس‌های مکرر وزير امور خارجه آلمان با علی‌اکبر صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه ايران و درخواست وی برای فراهم شدن امکان ملاقات اين دو بازداشتی با خانواده‌های‌شان صورت گرفته است.
 

وی گفت خانواده دو خبرنگار آلمانی ديروز بعدازظهر پس از ديدار با علی‌اکبر صالحی به تبريز رفتند.
سخنگوی وزارت امور خارجه ايران از نحوه انعکاس خبر احضار سفير ايران در آلمان انتقاد کرد و تلويحأ گفت که وی احضار نشده بود.
 

مهمان‌پرست در اين زمينه گفت: «طی روزهای گذشته رايزنی‌های ايران و آلمان درخصوص اين دو تبعه آلمانی بازداشتی در ايران ادامه داشته و ديدار روز گذشته سفير ايران در آلمان با وزارت خارجه اين کشور نيز يکی ديگر از اين ملاقات‌ها بوده است.»

روز گذشته وزارت خارجه آلمان در اعتراض به «عملی نشدن» وعده مقامات ايران برای ملاقات خبرنگاران آلمانی با خانواده‌های‌شان، علی‌رضا شيخ عطار، سفير ايران در آلمان را احضار و ناخرسندی دولت آلمان را اعلام کرد.
 

دولت ایران قول داده بود که این روزنامه‌نگاران را موقتا آزاد کند تا ایام کریسمس را با خانواده‌های خود در سفارت آلمان در تهران بگذرانند.

دو خبرنگار روزنامه‌ آلمانی «بيلد آم زونتاگ»، شامگاه يکشنبه ۱۸ مهرماه هنگامی که برای گفت‌وگو با سجاد قادرزاده، پسر سکينه محمدی آشتيانی، زن محکوم به سنگسار، و جاويد هوتن‌کيان، وکيل خانم آشتيانی به دفتر هوتن‌کيان رفته بودند٬ در دفتر کار اين وکيل دستگير شدند.
 

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاييه ايران و دادستان کل اين کشور در نخستين نشست مطبوعاتی خود پس از اين ماجرا گفت: «اين افراد به‌ هيچ‌وجه خبرنگار نيستند و يا حداقل کارت خبرنگاری ندارند. آن‌ها در واقع به عنوان توريست به ايران آمده‌اند.»
 

پس از بازداشت این دو خبرنگار، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در اظهارنظری خواهان آزادی دو روزنامه‌نگار آلمانی در ايران شد و وزارت امور خارجه آلمان ضمن تأييد روزنامه‌نگار بودن اين دو، اعلام کرد که در راه آزادی آن‌ها تلاش خواهد کرد.
 

همچنین هورست کوهلر، رومن هرتزوگ، ريشارد ون وايستزکر و والتر شل، چهار رئيس جمهور پيشين آلمان از مقام‌های ايران خواسته‌اند تا اين دو روزنامه‌نگار را آزاد کنند.
 

غلامحسين محسنی اژه‌ای آذرماه گذشته گفت که خبرنگاران آلمانی زندانی در ايران، «جاسوس» نيستند.
وی ۱۵ آذر ۸۹ در يک نشست خبری در تهران گفت:‌ «اين افراد ادعا می‌کنند که خبرنگار هستند اما با وزارت ارشاد هماهنگی نکردند و در کاری که خلاف بوده، وارد شدند که اين پرونده هم‌اکنون در حال رسيدگی است.»
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.