ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل: دمشق فوراً مجوز ارسال کمک‌ها به مردم را صادر کند

به‌رغم تمدید ۴۸ ساعته آتش‌بس در سوریه کمک‌های انسان‌دوستانه هنوز به دست مردم این کشور نرسیده است. سازمان ملل از دولت سوریه خواست که «هرچه سریع‌تر» مجوز توزیع کمک‌ها به مردم شهرهای تحت محاصره را صادر کند.

سازمان ملل می‌گوید با این‌که آتش‌بس در سوریه برای دو روز دیگر تمدید شده است اما کمک‌های انسان‌دوستانه همچنان دور از دسترس مردم شهرهای تحت محاصره قرار دارد و به همین دلیل دولت سوریه باید «هرچه سریع‌تر» امکان ارسال کمک‌ها به مردم را فراهم سازد.

استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، استفان دی میستورا، نماینده سازمان ملل در امور سوریه پنج‌شنبه ۱۵ سپتامبر / ۲۵ شهریور از عدم امکان توزیع مواد غذایی به صدها هزار نفر از مردم سوریه ابراز نارضایتی کرد. مردم شهرهای تحت محاصره همچنان در انتظار کمک‌ها به‌سر می‌برند.

دی میستورا در یک نشست رسانه‌ای در ژنو گفت: «ما نیاز به مجوز نهایی داریم. امری که در حال حاضر فوریت دارد.»

نماینده سازمان ملل در امور سوریه افزود: «به‌ویژه این‌که ما زمان را از دست می‌دهیم تأسف‌بار است. روسیه در این مورد با ما موافق است.»

این سخنان استفان دی میستورا پس از آن ایراد می‌شود که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل چهارشنبه ۱۴ سپتامبر / ۲۴ شهریور از واشنگتن و مسکو خواست تا برای رفع مانع از ارسال کمک‌ها به مردم سوریه کمک کنند.

مسدودسازی ارسال کمک‌ها به‌ویژه موجب فشار بر مردم شهر بزرگ حلب می‌شود. در این شهر ۲۵۰ هزار نفر در مناطقی که دست شورشیان است از دو ماه پیش تحت محاصره نیروهای دولتی سوریه قرار دارند.

چهارشنبه شب آمریکا و روسیه بر سر تمدید آتش‌بس در سوریه به مدت ۴۸ ساعت به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق آتش‌بس جدید در سوریه از روز دوشنبه ۱۹ سپتامبر / ۲۹ شهریور اجرا خواهد شد و ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۱ سپتامبر / ۳۱ شهریور پایان می‌یابد.

آتش‌بس کنونی پس از مذاکرات طولانی روسیه و آمریکا و توافق این دو کشور از شامگاه دوشنبه ۱۲ سپتامبر / ۲۲ شهریور به اجرا گذاشته شد. این آتش‌بس بیش از هر چیز به‌منظور ارسال کمک‌های غذایی و دارویی به مردم جنگ‌زده برقرار شده است.

پیش از این روسیه و آمریکا گفته بودند که بر اساس توافق دو کشور اگر این آتش‌بس هفت روز دوام آورد آنگاه نیروهای آمریکایی و روسی عملیات مشترکی را علیه گروه‌های تروریستی در سوریه آغاز خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.