ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دولت در خروج از رکود اقتصادی موفق نبود»

مشاور وزیر کار ادعای مقامات دولتی مبنی بر خروج از رکود را رد کرده و می‌گوید رشد منفی اقتصادی و رکود ادامه دارد و در اشتغال‌زایی توفیقی به دست نیامده است.

با گذشت بیش از سه سال از عمر دولت یازدهم، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که دولت توفیقی در رفع رکود اقتصادی به دست نیاورده است.

رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه‌ها در ایران ادامه دارد.

اولویت اصلی دولت حسن روحانی آن‌گونه که او و هیات وزیران ادعا کرده‌اند، خروج از وضعیت رکود اقتصادی بوده است. در همین راستا نیز دولت در سه سال گذشته علاوه بر یک لایحه که به تصویب مجلس نهم رسید، دو بسته سیاست‌های ضد رکود را به اجرا گذاشته است.

حال اما زهرا کریمی مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید که رکود اقتصادی از بین نرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کریمی عصر پنجشنبه ۲۵ شهریور، رشد اقتصادی کشور در سال ۹۳ را وابسته به نفت خواند و افزود: «به دلایل مختلف رکود با برجام از بین نرفت».

او با بیان اینکه «هنوز در شرایط بد اقتصادی قرار داریم»، رشد اقتصادی بخش مسکن را نیز منفی اعلام کرد و گفت که «صدور پروانه ساختمان در تمام مناطق شهری رشد منفی دارد».

در حالیکه رئیس جمهوری و سخنگوی دولت پیشتر از ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سه سال گذشته خبر داده بودند، کریمی از تعطیلی ۷۱ درصد واحدهای تولیدی ایران در فاصله سال‌های ۸۵ تا ۹۲ خبر داد و نیروی کار وارد شده به بازار در یک دهه گذشته را تنها یک میلیون نفر اعلام کرد.

مشاور وزیر کار رشد اقتصادی سال‌های ۹۳ و ۹۴ را مربوط به بخش خدمات دانست و گفت: «رکود باعث رشد مشاغل غیرمولد خدماتی و گسترش مشاغل غیررسمی، موقت و با مزدهای پایین شد.»

به گفته کریمی دولت به تنهایی توانایی و امکان خروج از رکود اقتصادی را ندارد.

تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان مرکزی

در خبر دیگری در همین زمینه، علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از افزایش تعداد واحدهای تولیدی تعطیل شده خبر داد و گفت که هر روز تعداد کارگران بیشتری بیکار می‌شوند.

نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه ۴۰ درصد واحدهای صنعتی و تولیدی در استان مرکزی تعطیل شده، افزود: تنها ۷.۵ درصد واحدهای صنعتی استان با ظرفیت کامل فعالیت می‌کنند.

همچنین در خبر دیگری مجتبی ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تعداد واقعی بیکاران را هشت میلیون نفر دانست و از دولت خواست که برای رفع بیکاری اقدام کند.

مقام‌های دولتی اما این آمارها را غیرواقعی دانسته و می‌گویند که «عده‌ای به دنبال تخریب دولت هستند».

جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی ایران عصر امروز باردیگر رشد اقتصادی چهار ماه نخست امسال را چهار درصد اعلام کرد و گفت که اقدامات دولت برای خروج از رکود اقتصادی «موفقیت‌آمیز بوده است».

او بدون اعلام نرخ بیکاری و تعداد مشاغل ایجاد شده توسط دولت یازدهم، مدعی شد که دولت نرخ بیکاری را کنترل کرده است.

برخلاف ادعای مدیران ارشد دولتی، مرکز پژوهش‌های مجلس در نخستین روز این هفته با انتشار گزارشی رشد اقتصادی ایران را در سال گذشته منفی اعلام کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • امین

    نرخ واقعی بیکاری در ایران،چیزی بین 40 تا 80 درصد می باشد.