ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

شرم و شوک در ایتالیا: پخش ویدئوی رابطه جنسی زن را وادار به خودکشی کرد

تیتسیانا، زن ۳۱ ساله‌ای که فیلم رابطه‌ جنسی‌اش در اینترنت منتشر شده بود، خودکشی کرد. مرگ او پرسش‌هایی را درباره برخورد عمومی با انتشار و پخش‌ فیلم‌‌ها و عکس‌های خصوصی افراد ایجاد کرده است.

تیتسیانا، زن ۳۱ ساله‌ای که فیلم رابطه‌ جنسی‌اش در اینترنت منتشر شده بود، خودکشی کرد و حالا مرگ او به یک موضوع داغ و حساس در ایتالیا تبدیل شده و پرسش‌هایی را درباره برخورد عمومی با انتشار و پخش‌ فیلم‌‌ها و عکس‌های خصوصی افراد برانگیخته است.

تیتسیانا با اینکه رای دادگاه را با تکیه بر «حق فراموشی»، برای حذف این فیلم‌ها از موتور‌های جست‌وجو گرفته بود، نتوانست بر وحشت ناشی از عواقب این ماجرا غلبه کند و به زندگی خود پایان داد.

مرگ تیتسیانا حالا مردم ایتالیا را در شوک و شرمساری فرو برده و این پرسش را برانگیخته که شرمسار کردن زنان در عرصه عمومی چه عواقبی می‌تواند داشته باشد.

نخست وزیر ایتالیا، ماتئو رنتزی، گفته: «ما به عنوان دولت کار زیادی نمی‌توانیم بکنیم. این یک نبرد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است. اما معتقدیم که باید هر کاری ازمان برمی‌آید انجام دهیم. خشونت علیه زنان پدیده‌ای نیست که نتوان آن را ریشه‌کن کرد.»

خانواده تیتسیانا، خواهان برقراری عدالت درباره او و پایان دادن به این شیوه شرمساری شده‌اند. آنها گفته‌اند: «ما خواهان عدالتیم، تا مرگ او بیهوده نبوده باشد.»

با این حال هنوز هم کسانی هستند که این زن را به خاطر ارسال فیلمش سرزنش می‌کنند از جمله والتر کاپوتو، عضو شورای شهر تورین که گفته او با این کار دنبال جلب توجه بوده است؛ گفته‌ای که بعداً به خاطرش عذرخواهی کرد.

شرکت کنندگان در مراسم تشییع این زن اما اغلب زن بوده‌اند و تعداد مردان کمتر بوده است. یک کاربر توییتر نوشته است که اگر تیتسیانا مرد بود، هنوز زنده بود چون جامعه با سکس مردان چنین برخوردی نمی‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.