ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

کارگران پلی اکریل اصفهان بار دیگر تجمع کردند

این کارگران به عدم پرداخت دستمزدهای خود و تعطیل شدن واحدهای زیر مجموعه کارخانه پلی اکریل اعتراض دارند. این کارگران پنج ماه دستمزد طلبکارند.

۶۰۰ کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان برای دومین بار در چند روز گذشته در اعتراض به تعطیلی واحدهای زیرمجموعه این کارخانه دست به تجمع اعتراضی زدند.

کارگران معترض پلی اکریل به طور نمادین تابوتی را با خود حمل کردند که بر روی آن نوشته شده «مرحوم شرکا پلی اکریل ایران».

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا، شنبه ۲۷ شهریور گزارش داد که ۶۰۰ کارگر کارخانه پلی اکریل اصفهان به نمایندگی از دو هزار کارگر این مجموعه صنعتی مقابل ساختمان استانداری اصفهان تجمع کردند.

این کارگران به عدم پرداخت دستمزدهای معوقه خود و تعطیل شدن واحدهای زیر مجموعه کارخانه پلی اکریل اعتراض دارند.

تجمع کنندگان به طور نمادین تابوتی را با خود حمل کردند که بر روی آن نوشته شده «مرحوم شرکا پلی اکریل ایران». آنها چهارشنبه گذشته نیز در اعتراضی مشابه، چنین تابوتی را در محوطه کارخانه تشییع کردند.

کارگران این مجموعه صنعتی پنج ماه دستمزد از کارفرما طلب‌کارند. معوقات مزدی کارگران شاغل در واحدهای اقماری شرکت پلی اکریل ایران به شش ماه می‌رسد.

این کارگران معترض ابراز نگرانی می‌کنند که با وجود روند عدم پرداخت دستمزدهایشان ممکن است دستمزد شهریورماه آنها نیز پرداخت نشود.

آنها درباره وضعیت نگران کننده فعالیت کارخانه پلی‌اکریل گفتند: «از آنجایی که از ابتدای ماه جاری تاکنون فعالیت کارخانه پلی اکریل متوقف شده است، با برپایی تجمع صنفی امروز نگرانی خود را از وضع پیش آمده اعلام کردیم».به گفته این کارگران دلیل تجمع امروز آنها مقابل ساختمان استانداری اصفهان این است که «تمامی افرادی که به تازگی از سوی وزارت صنعت به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شده‌اند امروز در استانداری با مسئولین استانی جلسه دارند».

«کند شدن روند فعالیت کارخانه پلی اکریل اصفهان» بر نگرانی کارگران افزوده است. این کارگران در تجمع هفته گذشته خود از «توقف کامل فعالیت» این کارخانه خبر دادند.

شرکت پلی اکریل ایران، قطب صنعت ساخت الیاف نساجی ایران به شمار می‌روند و بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد. کارخانه پلی‌اکریل اصفهان شامل شش شرکت زیرمجموعه تحت مسئولیت شرکت مادر (هلدینگ) است. واگذاری مجموعه شرکت‌های پلی‌اکریل از سال ۹۲ آغاز شده است.

کارگران این مجموعه از سال ۹۲ اعتراضات بسیاری را سازمان داده‌اند . این اعتراضات چندین بار تاکنون به دستگیری و بازداشت چند تن از کارگران این مجموعه انجامیده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.