ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خرازی: ایران برای پیوستن به کارگروه مالی مبارزه با پولشویی شرایط جدیدی گذاشت

به گفته خرازی شورای عالی امنیت ملی ایران مسأله پیوستن ایران به گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی را بررسی کرده و شرایط جدیدی وضع کرده است.

کمال خرازی، رئیس شورای راهبری روابط خارجی ایران از وضع شرایط جدید برای پیوستن ایران به گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی FATF خبر داد.

کمال خرازی گفت عضویت ایران در FATF با توجه به قوانینی که در گذشته در مجلس درباره پولشویی وضع کرده مشکل نیست

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خرازی شنبه ۲۷ شهریور اعلام کرد که شورای عالی امنیت ملی ایران در جلسه پیشین خود برای پیوستن ایران به گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی شرایط جدیدی گذاشت.

به گفته خرازی شورای عالی امنیت ملی ایران مسأله پیوستن ایران به FATF را بررسی کرده و برای «تأمین حقوق ملت ایران» شرایط جدیدی وضع کرده است تا «طرف مقابل از نوع نگارش قرارداهایی که بین ایران و آنها تنظیم می‌شود، سوء استفاده نکند».

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی هفته گذشته اعلام کرده بود که توافق مبارزه با تروریسم و پولشویی در این شورا به جمع‌بندی رسیده اما باید به امضا و تایید علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران برسد.

گروه ویژه اقدام مالی، کارگروهی بین المللی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم است. بر اساس توافق ایران با این کارگروه، محدودیت‌های وضع شده علیه ایران از سوی این نهاد به حالت تعلیق درآمد.

پس از این توافق، محافظه کاران در ایران آن را به معنی «تحریم داخلی» ایران تلقی و از آن انتقاد کردند. احمدرضا پور‌ابراهیمی – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس- ۱۶ شهریور گفت که نمایندگان در حال تدوین طرحی هستند که «طبق آن دولت ملزم می‌شود «FATF» را به تصویب مجلس برساند».

خرازی در این باره گفت: «عضویت ایران در این قرارداد که روابط ما را با دنیا تسهیل می‌کند، با توجه به قوانینی که در گذشته در مجلس درباره پولشویی وضع کرده و قانونی که در حال حاضر در مجلس هست، مشکل نیست».

مخالفان دولت می‌گویند بانک‌های داخل کشور بر اساس تحریم‌های اعمال‌شده علیه افراد و سازمان‌های حکومتی ایران از دادن خدمات بانکی به‌ویژه به نهادهای وابسته سپاه پاسداران امتناع می‌کنند. شماری از رسانه‌های محافظه‌کار در ایران گزارش دادند که بانک سپه و ملت روابط مالی خود با قرارگاه خاتم الانبیا را محدود کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.