ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها نظامی سوری در "بمباران اشتباهی" ائتلاف ضد داعش کشته شدند

ارتش آمریکا می‌گوید نیروهای سوری سهوا هدف قرار گرفتند و عملیات به محض اطلاع قطع شد. روسیه اما می‌خواهد شورای امنیت برای روشن شدن شائبه حمایت آمریکا از داعش، نشستی اضطراری تشکیل دهد.

جنگنده‌های ائتلاف به جای مواضع دولت اسلامی، نیروهای دولتی سوریه را هدف گرفته‌اند. روسیه می‌خواهد شورای امنیت برای روشن شدن شائبه حمایت آمریکا از داعش، نشستی اضطراری تشکیل دهد. دستکم ۶۲ نظامی سوری کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شده‌اند.

تلویزیون دولتی سوریه شامگاه شنبه (۱۷ سپتامبر/۲۷ شهریور) خبر داد که در شرق این کشور، جنگنده‌های تحت رهبری آمریکا نیروهای اسد را بمباران کرده‌اند. حمله در نزدیکی پایگاه نظامی دیرالزور صورت گرفت.

وزارت دفاع روسیه با اتکاء به اطلاعات فرماندهی محلی ارتش سوریه، از کشته شدن ۶۲ سرباز دولتی و جراحت ۱۰۰ نفر دیگر خبر داد. دیده‌بان حقوق بشر سوریه (مستقر در لندن) نیز به نقل از منابع خود در نزدیکی فرودگاه، تعداد کشته شدگان را ۸۰ نفر اعلام کرد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت دو جنگنده اف – ۱۶ و دو هواپیما از نوع آ - ۱۰ از عراق به حریم هوایی سوریه پرواز کرده‌ بودند. ایگور کوناشنکوف ملیت خلبان‌های این هواپیماها را اعلام نکرد اما آنها را متعلق به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش دانست.

هم‌زمان، یک مقام نظامی آمریکا اذعان کرد که جنگنده‌های ائتلاف سهوا مواضع نیروهای دولتی سوریه را نشانه رفته‌اند. این مقام گفت تصور آنها این بوده که مواضع داعش را هدف می‌گیرند و ارتش روسیه نیز پیش‌تر از ماموریت آنها آگاه شده بود. ارتش آمریکا می‌گوید عملیات بمباران بلافاصله پس از آن که روس‌ها خبر دادند که مواضع سوری‌ها هدف گرفته شده، قطع شد.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت حمله ولو سهوی، نشانگر این است که آمریکا برای مقابله با تروریست‌های داعش در همکاری و هماهنگی لازم با روسیه قرار ندارد.

پایگاه نظامی اطراف دیرالزور  از مدت‌ها قبل در محاصره نیروهای داعش بود. خبرگزاری دولتی سانا گفته که پس از حمله، داعش توانست در عملیاتی زمینی، ارتفاعات استراتژیک مشرف به فرودگاه را تصرف کند.

در این میان، ارتش سوریه اتهام سنگینی را متوجه آمریکا کرده و می‌گوید این حمله ثابت می‌کند که آمریکا از داعش و سایر گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند.

این حمله در پنجمین روز از آتش‌بس مورد توافق روسیه و ‌آمریکا روی داد. آتش‌بسی که از  ۱۲ سپتامبر مقارن با عید قربان آغاز شد و قرار بود تا ۲۱ سپتامبر ادامه یابد اما گروه‌های متخاصم یکدیگر را به نقض مکرر ‌آن متهم کرده‌اند.

ساعاتی پس از آن که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، حمله اشتباهی به پایگاه دیرالزور را پذیرفت، روسیه خواهان رسیدگی به موضع آمریکا در قبال داعش در شورای امنیت شد. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، مسکو از واشنگتن می‌خواهد توضیحات کافی و روشن در باره چگونگی این عملیات بدهد تا معلوم شود خطایی روی داده یا منظور، پشتیبانی از داعش بوده است. ماریا ساخارووا افزود با حمله روز شنبه به مواضع نظامیان سوری، ما به این نتیجه رسیده‌ایم که کاخ سفید حامی داعش است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شاهد

    داعش با ایجاد وحشت در جهان نفرت و وحشت جهانی را به خو جلب کرده است . اما جماعتی که در جبهه توتالیتر جنبش شیعه گری اسلامی هستند می کوشند با تکیه بر همین وحشت جهانی بر جنایت بشار اسد و حکومت خونین او پرده بکشند و انرا از دیدگاه عمومی پنهان سازند . این افراد ابتدا دست خود را از این جنایات می شویند تا همکاریشان پنهان بماند . هیچکس نمی تواند بگوید من کاری به جنایت ندارم و اگر چنین بگوید خود همدست جنایت است . حکومت بشار اسد متهم به قتل عام چهل هزار کودک و بیش از دویست هزار انسان است .بشار به عمد مدرسه و نانوایی بمباران می کند و همکاران حکومت شبه توتالیتر اسلامی انرا توجیه می کنند . داعش و بشار اسد دوسوی جنایت قتل عام مردم بی گناه هستند . بشار با اتکا به پشتیبانی بی قید و شرط حکومت توتالیتر ایران به جنایات دهشتبارش ادامه می دهد. سخنان مهدی خزعلی را در باره نقش حکومت ایران و توجیه گران ان می خوانیم "«اگر سپاه قدس زیاده‌خواهی نمی‌کرد از ۲۰۱۱ بهار عرب نهایتاً بشار اسد می‌رفت و یک رژیم بعثی افلقی مستبد دیکتاتور می‌رفت و کسان که جانشین می‌شدند دموکراتیک می‌توانستیم رابطه خوبی برقرار بکنیم و هیچ منافعی ایران آنجا ضایع نمی‌شد و تباه نمی‌شد و داشتیم سی سال به سوریه نفت می‌دادیم مفت, خوب نفت مفت را به هر کس بدهی با تو دوست است . در واقع جنگ ۸ساله کم مان بود و حالا ۵ساله در سوریه داریم می‌جنگیم و این اشتباه بود و نباید انجام می‌شد و من بارها گفتم… اما حالا متأسفانه یک دیوانه‌ای سنگ را در چاه میندازد, و صد تا عاقل هم نمی‌توانند در بیاورند. این سنگ را انداختن توی چاه و الآن ما توی چاه هستیم کاریش هم نمی‌توانیم بکنیم یعنی سنگ را چگونه در بیاوریم فعلاً توی این وضعیت هستیم، برای ما فرق نمی‌کند سوریه، که در واقع جنگ اتفاق افتاده ما هم گیر هستیم در این باتلاق و ما هم گرفتار داعشی هستیم که به وجود آمدنش مربوط به سو مدیریت حاج قاسم سلیمانی هست و اگر اینکار را نمی‌کرد داعشی نبود… حالا یک دشمن مشترکی درست شده و چرا درست شد خطای حاج قاسم سلیمانی است» .

  • ل

    دو تا بمب صدا دار هم در منهتن منفجر کردند تا رسانه ها روی اون متمرکز شوند تا حمایت آمریکا از داعش. متاسفانه آمریکا دائمن اشتباه می کند و همیشه هم اشتباهاتش به نفع خودش است. اشتباهن هواپیمای مسافربری ایران را می زند میگه جنگ عراق اشتباه بود و ما بر اساس گزارشات اشتباه از سلاح های کشتار جمعی صدام به عراق حمله کردیم میگن کاری که در لیبی کردیم اشتباه بود اشتباهن بیمارستانی را در افغانستان هدف قرار می دهند اشتباهن برای داعش سلاح می اندازند میگن اشتباهاتی رخ داده که اسلحه هایی که از اردن باید به مخالفان به اصطلاح میانه رو برسد به جبهه النصره می رسد ارتش اسرائیل هم در چند روز گذشته دائمن اون نظامیان را بمباران کرده است و یکی از مسئولین خود اسرائیل از نتانیاهو به خاطر همکاری اسرائیل با جبهه النصره انتقاد کرده من کاری به بشار اسد ندارم ولی واقعن آمریکا و اسرائیل و همه کسانی که دائمن خونهایی که اینها می ریزند را پاک می کنند و تلطیف می کنند بسیار کثیف هستند کثیف تر از همون کسانی که سر بچه 12 ساله را می برند و اسمشون را می گذارند میانه رو