ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سرنگونی هواپیمای نظامی سوریه در جریان حمله به داعش

اعماق، وب‌سایت نزدیک به داعش گزارش داد این گروه یک جنگنده ارتش سوریه را ساقط کرده است. شب گذشته نیز ائتلاف به رهبری آمریکا "سهواً" نظامیان سوریه را بمباران کرد. با این حال دولت سوریه از پیشروی نیروهایش خبر می‌دهد.

شبه نظامیان داعش یک هواپیمای نظامی سوریه را در شرق دیرالزور سرنگون کردند. همزمان ارتش سوریه می‌گوید برخی از مناطقی که پیش از این در استان دیرالزور از دست داده بود، مجدداً بازپس‌گرفته است.

شمال شرقی شهر دیرالزور/ عکس از afp

وب‌سایت خبری اعماق، نزدیک به گروه دولت اسلامی(داعش)، یکشنبه ۱۸ سپتامبر/ ۲۸ شهریور اعلام کرد که نیروهای این گروه در شهر دیرالزور، یک جنگنده سوری متعلق به ارتش این کشور را سرنگون کرده‌اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است و در شش سال گذشته اخبار جنگ در سوریه را زیر نظر داشته از کشته‌شدن خلبان هواپیمای ساقط شده خبر داد. بنابر گزارش این نهاد ناظر بر جنگ سوریه، هواپیمای سرنگون شده از نوع MIG بوده است.

اوایل صبح امروز خبرگزاری دولتی سوریه(سانا) از بازپس‌گیری مناطقی در شرق استان دیرالزور خبر داد که به دست داعش افتاده بود.

اکنون خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش سوریه با پیشتیبانی جنگنده‌های ارتش این کشور، یکشنبه توانستند بسیاری از مواضع داعش در شرق استان دیرالزور را تخریب کنند. در این پیشروی‌ نیروهای دولتی سوریه توانستند منطقه‌ای که بر اثر حمله آمریکا به نیروهای سوری به دست داعش افتاده بود را مجدداً به دست آورند.

شب‌گذشته جنگنده‌های ائتلاف به رهبری آمریکا به جای مواضع دولت اسلامی، نیروهای دولتی سوریه را هدف گرفتند. روسیه گفته آمریکا با این حمله نشان داد که از داعش دفاع می‌کند. آمریکا اما این حمله را "غیرعامدانه" خواند.

دستکم ۶۲ نظامی سوری کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شده‌اند.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.