ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سفر کیارستمی به فرانسه بدون اجازه پزشک انجام شد»

رئیس هیأت بدوی نظام پزشکی گفت که با وجود کالبدشکافی علت مرگ مشخص نیست و این هیأت تنها در رابطه با قصوری که در بیمارستان جم و آراد اتفاق افتاده می‌تواند حکم صادر کند.

در جلسه بررسی پرونده فوت عباس کیارستمی، ایرج خسرونیا، رئیس هیأت بدوی نظام پزشکی گفت که سفر کیارستمی به فرانسه «بدون اجازه پزشک معالج انجام شد و عوارض آن قبلا تذکر داده شده بود».

آخرین تصویر کیارستمی - تیرماه ۹۵

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، این جلسه یکشنبه ۲۸ شهریور در سازمان نظام پزشکی ایران با حضور وکلای کیارستمی، مسئول فنی بیمارستان، اعضای تیم پزشکی و احمد میر، جراح کیارستمی برگزار شد.

خسرونیا پس از قرائت کیفرخواست خانواده کیارستمی، تاریخ جراحی‌های او و وضعیت کیارستمی پس از هر جراحی را خواند و درباره سفر او به فرانسه گفت: «این سفر بدون اجازه پزشک معالج انجام شده و عوارض آن قبلا تذکر داده شده بود. بیمار در فرانسه بستری می‌شود و پس از انجام یک اقدام پزشکی صبح فردای آن روز بدون بیان علت جنازه در تخت خواب پیدا می شود».

رئیس هیأت بدوی نظام پزشکی گفت که با وجود کالبدشکافی علت مرگ مشخص نیست و این هیأت تنها در رابطه با «قصوری که در حین بستری شدن در بیمارستان جم و آراد اتفاق افتاده» می‌تواند حکم صادر کند.

به گفته خسرونیا در این کیفرخواست سه مورد قصور انتظامی و یک مورد قصور پزشکی مطرح شده است.

تأخیر در انجام عمل جراحی دوم در تاریخ ۲۴ اسفند ۹۴، قصور پزشکی این پرونده است.

سفر جراح قبل از سال ۹۵،  ننوشتن روزانه سیر بیماری در پرونده و همچنین ننوشتن شرح حال کیارستمی نیز جزء قصور انتظامی این پرونده است.

رأی نهایی این دادگاه با توجه به ثبت شکایت دیگری از یکی از اعضای تیم پزشکی توسط وکلای این پرونده به زمانی دیگر موکول شد. وکلای کیارستمی خواستار بازگشت پرونده به دادسرا شدند.

عادل مقدس، از وکلای این پرونده درباره گزارش پزشکی از فرانسه گفت: «پرونده پزشکی آقای کیارستمی در فرانسه توسط دیگر وکیل این پرونده، خانم دکتر منوچهری از آنجا گرفته و ترجمه شده است و براساس این پرونده در فرانسه هیچ اتفاقی نیفتاده است و آنها فقط ادامه درمان ایران را انجام داده‌اند اما متاسفانه به دلایلی که الان نمی‌توان گفت؛ این اتفاق افتاد».

او درباره اظهارات خسرونیا که گفت سفر کیارستمی بدون رضایت پزشک معالج صورت گرفته، گفت: «اجازه خروج را در این مملکت بالاخره یک نفر صادر کرده است چون ایشان بیمار بود و با وجود نارضایتی از روند درمان ممکن است خودش برای این سفر درخواست کرده باشد، اما به هرحال یک نفر این اجازه را صادر کرده چون ایشان سرخود نمی‌توانست خارج شود».

عباس کیارستمی، فیلمساز و برنده نخل طلای جشنواره کن، اسفند‌ماه سال گذشته به دلیل مشکلات گوارشی در بیمارستان بستری شد و چهار عمل جراحی را پشت سر گذاشت. گفته می‌شد او به سرطان معده دچار شده است اما خانواده کیارستمی این موضوع را تکذیب می‌کردند. بنا بر برخی گزارش‌ها روند درمان کیارستمی در ایران به شکل مناسبی پیش نرفت و پس از چهار ماه سپری کردن مراحل درمان در ایران، به پاریس رفت.

انتقال کیارستمی به پاریس برای تکمیل مراحل درمان بود اما ۱۴ تیرماه جاری این کارگردان برجسته سینما در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته مغزی در پاریس درگذشت.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.