ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

درخواست فوری دبیرکل سازمان ملل درباره وضعیت سوریه

با سخنرانی بان کی مون هفتادویکمین اجلاس عمومی سازمان ملل آغاز به‌کار کرد. دبیرکل سازمان ملل در این سخنرانی خواستار پیشبرد امر صلح در سوریه شد. جان کری گفت هنوز امید به آتش‌بس در سوریه وجود دارد.

بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل با سخنانی درباره اوضاع سوریه هفتادویکمین مجمع عمومی این سازمان را افتتاح کرد.

بان کی مون رژیم بشار اسد را مسئول بیشترین کشتار غیرنظامیان دانست

بان کی مون سه‌شنبه ۳۰ شهریور / ۲۰ سپتامبر در مقر سازمان ملل در نیویورک طی سخنانی خواهان توقف تمام درگیری‌ها در جنگ سوریه و پیشبرد مذاکرات صلح شد.

او چندین کشور عضو سازمان ملل را مورد انتقاد قرار که جنایات علیه مردم سوریه را ممکن کرده و یا آن را تأمین مالی کرده‌اند و حتی خود در آن نقش داشته‌اند.

بان کی مون رژیم بشار اسد را مسئول بیشترین کشتار غیرنظامیان دانست و حمله هوایی به کاروان امدادرسان سازمان ملل در استان حلب را اقدامی «نفرت‌انگیز» و «آشکارا عمدی» عنوان کرد.

شامگاه دوشنبه ۲۹ شهریور / ۱۹ سپتامبر تنها چند ساعت پس از بیانیه ارتش سوریه مبنی بر پایان آتش‌بس، کاروانی از ۱۸ کامیون حامل کمک‌های فوری در نزدیکی شهر اورم کبرا استان حلب هدف حمله هوایی قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر سه‌شنبه اعلام کرد که در این حمله نزدیک به ۲۰ غیرنظامی از جمله یک عضو هلال احمر سوریه کشته شدند.

آمریکا، روسیه و سوریه را مسئول این حمله هوایی دانسته است اما این دو کشور چنین نقشی را رد کرده‌اند.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه شورشیان را عامل حمله به کاروان امدادرسانی دانست و گفت تنها گروه‌های مسلح از مسیر حرکت کاروان آگاهی داشتند.

کوناشنکوف افزود فیلم‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند کاروان سازمان ملل با حمله جبهه النصره و گروه‌های مسلح به حلب آتش گرفته‌اند.

سازمان ملل به‌دلیل این حملات ارسال کمک‌های خود به سوریه را متوقف کرده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک هشدار داد که تمام کسانی که در این حمله دست داشتند راه دشوار دیپلماسی را در پیش خواهند داشت.

با این حال جان کری، رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک پس از پایان دیدار با نمایندگان و وزیران خارجه اعضای گروه پشتیبانی از سوریه گفت که هنوز امید به آتش‌بس در سوریه وجود دارد.

کری قرار است با سرگئی لاوروف، همتای روسی خود درباره اوضاع سوریه روز سه‌شنبه در نیویورک گفت‌وگو کند.

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل وزیران خارجه ۲۰ کشور، از جمله آمریکا و روسیه خواهان تلاش بیشتر برای پیشبرد مذاکرات سوریه شدند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.