ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پلیس فدرال آمریکا مشغول بررسی ادعای «یاهو» مبنی بر هک شدنش توسط عاملان دولتی است

«یاهو» بار دیگر تاکید کرد که بر این باور است که هکر‌ها عاملان دولتی بوده‌اند. «یاهو» گفت که با مقامات پلیس فدرال آمریکا در مورد این سرقت بزرگ مشغول همکاری است.

پلیس فدرال آمریکا گفته است که در حال بررسی این ادعاست که سرقت اطلاعات ۵۰۰ میلیون حساب کاربران در «یاهو» کار هکرهای دولتی است.

«یاهو» پنجشنبه ۲۲ سپتامبر/ ۱ مهر گفت که حساب ۵۰۰ میلیون از کاربرانی که از خدمات این شرکت از جمله پست الکترونیکی استفاده می‌کردند هک شده است. «یاهو» گفت که هکرها اطلاعات شخصی مانند تاریخ تولد، شماره‌های تلفن یا رمزعبور‌ها را سرقت کرده‌اند اما کاری به کار شماره کارت‌های اعتباری کاربران نداشتند.

روز جمعه ۲۳ سپتامبر/ ۲ مهر، «یاهو» بار دیگر تاکید کرد که بر این باور است که هکر‌ها عاملان دولتی بوده‌اند. «یاهو» گفت که با مقامات پلیس فدرال آمریکا در مورد این سرقت بزرگ مشغول همکاری است.

متخصصان حوزه فناوری پرسش‌هایی را در مورد این سرقت مطرح کرده‌اند که بیشتر سویه نقدشان به سوی خود شرکت «یاهو»ست.

دیو لی، خبرنگار حوزه فناوری بی‌بی‌سی، این پرسش را مطرح کرده که چرا «یاهو» دو سال طول داده که به کاربران خبر دهد اطلاعات شخصی آنها سرقت رفته است؟

این سرقت دو سال پیش اتفاق افتاده با این حال یاهو به کاربران خبر نداده است. دیو لی می‌پرسد که چرا «یاهو» نخواسته که کاربران را بی‌درنگ محافظت کند؟ شرکت «یاهو» بعد از دو سال تنها روز اول مهر از کاربران خواست که گذرواژه‌ها یا «پسورد»های خود را تغییر دهند.

در ماه ژوئیه ۲۰۱۶، شرکت مخابراتی Verizon، اعلام کرد که «یاهو» را به قیمتی نزدیک به ۵ میلیارد دلار خواهد خرید. این شک نیز مطرح شده که مخفی نگه داشتن موضوع سرقت اطلاعات کاربران تصمیمی تجاری بوده است.

تیم کاپلان، روزنامه‌نگار تکنولوژی «بلومبرگ» هم از پاسخ‌های «یاهو» راضی نیست. او معتقد است که امنیت سایبری کاربران وظیفه «یاهو» بوده و اکنون «یاهو» نمی‌تواند نقش قربانی ماجرا را بازی کند و طوری وانمود کند که مقصر نیست.

لی هم معتقد است که «یاهو» وظیفه دارد حداقل به این پرسش پاسخ دهد که با توجه به اینکه ادعا می‌کند هکرهای دولتی پشت این سرقت بزرگ بوده‌اند، چرا اطلاعات کاربران را در اینترنت به حراج گذاشته‌اند.

اطلاعاتی مانند تاریخ تولد و آدرس معمولا اولین پیش‌نیاز‌های دزدی‌های هویتی هستند که بیشتر از هر چیز سرقت‌هایی با انگیزه اقتصادی‌اند.

لی می‌گوید هکرهای دولتی معمولا به دنبال اطلاعات سیاسی می‌گردند نه سود مالی. با توجه به اینکه اطلاعات کاربران «یاهو» در اینترنت به فروش می‌رسد لی می‌پرسد: «یاهو چه شواهدی دارد که هکرهای دولتی بوده‌اند؟»

«یاهو» به تمامی کسانی که از سال ۲۰۱۴ تاکنون رمزعبورشان را تغییر نداده‌اند توصیه کرده که رمزعبورها را تغییر دهند.

این سرقت بزرگترین هک کاربران در تاریخ اینترنت است، پیش ‌از این هک ۴۲۷ میلیون حساب کاربری MySpace بزرگترین هک تاریخ اینترنت بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.