ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳۷۵ دانشمند سرشناس به ترامپ درباره گرمایش زمین هشدار دادند

دانشمندان آکادمی ملی علوم آمریکا در نامه‌ای درباره وعده ترامپ برای خروج از توافق آب و هوایی پاریس هشدار دادند و این خروج را با الهام از "برگزیت" بریتانیا، "پارگزیت" نامیدند.

۳۷۵ نفر از دانشمندان سرشناس جهان در نامه‌ای سرگشاده نسبت به خطرهای گرمایش زمین هشدار دادند و از حزب جمهوری‌خواه آمریکا به دلیل نادیده‌گرفتن آن به شدت انتقاد کردند.

آکادمی ملی علوم آمریکا که ۳۷۵ عضو آن در قبال تغییرات آب‌و‌هوایی به جمهوری‌خواهان هشدار دادند، به‌دست آبراهام لینکلن، رئیس‌جمهوری سرشناس جمهوری‌خواه تأسیس شده‌ است

۳۷۵ عضو "آکادمی ملی علوم" ایالات متحده آمریکا که ۳۰ برنده جایزه نوبل در میان آنها حضور دارند، با انتشار این نامه سرگشاده تأکید کردند که انکار نقش انسان در پدیده گرم‌شدن زمین ممکن نیست.

این دانشمندان که با راه‌اندازی یک وب‌سایت خود را "دانشمندان مسئولیت‌پذیر" خوانده‌اند، در نامه خود تاکید می‌کنند که تأثیرات فعالیت انسانی در جای‌جای سیستم آب‌و‌هوایی قابل مشاهده است. از جمله این موارد می‌توان به گفته آنها به گرم‌شدن آب اقیانوس‌ها، سطح زمین، و لایه‌های پایینی جو، افزایش سطح آب‌های آزاد، تغییر الگوهای بارش، کاهش یخ‌های قطبی شمال، اسیدی‌شدن اقیانوس‌ها و بسیاری نمونه دیگر از این دست اشاره کرد.

دانشمندان مسئولیت‌پذیر که نام‌هایی همچون استیون هاوکینگ، کیهان‌شناس مشهور بریتانیایی و استیون چو، برنده نوبل فیزیک و وزیر سابق انرژی ایالات متحده (۲۰۱۳-۲۰۰۹) در کابینه باراک اوباما در میان آنها به چشم می‌خورند، به انتقاد شدید از حزب جمهوری‌خواهان آمریکا به دلیل غفلت یا انکار مسئله گرم‌شدن کره زمین به دست انسان پرداخته‌اند. در این نامه به رقابت‌های مقدماتی حزب جمهوری‌خواه و انکار مسئله گرم‌شدن زمین در طی آن از سوی نامزدهای مختلف اشاره شده‌ است.

۳۷۵ دانشمند سرشناس جهان با لحنی کنایه‌آلود به سیاستمداران این حزب تذکر می‌دهند که تغییرات شدید و ویرانگر آب‌و‌هوایی در صورت ادامه روند گرمایش کره زمین به شکل فعلی، "به یکی دو چرخه انتخاباتی محدود نخواهد ماند بلکه هزاران هزار سال دوام خواهد یافت".

دانشمندان آکادمی ملی علوم آمریکا در ادامه اجلاس پاریس در سال ۲۰۱۵ را نشانه به رسمیت شناخته‌شدن واقعیت گرمایش زمین و علمی‌بودن آن از سوی تمام ۱۹۵ کشور دنیا می‌دانند و آن را نخستین قدم کوچک اما تاریخی به سوی مسئولیت‌پذیری روشن‌بینانه‌تر در برخورد با سیستم آب‌و‌هوایی زمین می‌شمارند.

به همین دلیل، این دانشمندان دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر امسال را بدون نام بردن از او به خاطر دادن وعده خروج از توافقنامه اجلاس پاریس به باد انتقاد می‌گیرند. آنها این خروج را با الهام از "برگزیت" (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، "پارگزیت" می‌نامند و نسبت به تاثیری که پارگزیت بر رفتار دیگر کشورها خواهد داشت و احتمالاً به خروج مشابه بسیاری از آنها منجر خواهد شد، هشدار می‌دهند.

"آکادمی ملی علوم" آمریکا که ۳۷۵ عضو آن اکنون سیاست‌های حزب جمهوری‌خواه کنونی در قبال تغییرات آب‌و‌هوایی را شدیداً محکوم کرده‌اند، به‌دست آبراهام لینکلن، یک رئیس‌جمهوری جمهوری‌خواه و از بنیان‌گذاران این حزب تأسیس شده‌ است.

دونالد ترامپ در نخستین سخنرانی عمده خود درباره سیاست‌های انرژی دولت آینده خویش در ماه مه امسال اعلام کرده بود که برای کنار گذاشتن مقررات و ضوابطی که به قول او "برای کارگران بد هستند یا در تضاد با منافع ملی"، از معاهده پاریس خارج خواهد شد. او پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در ژانویه سال ۲۰۱۴، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز "گرمایش جهانی کره زمین" را "حقه و فریبی" خوانده بود که دولت باراک اوباما هزینه بیهوده بسیار زیادی صرف آن می‌کند و باعث "غیررقابتی شدن" صنعت آمریکا شده‌است.

ترامپ در حالی وعده "لغوکردن" توافقنامه پاریس را می‌دهد که این توافقنامه در دسامبر سال گذشته و پس از دو هفته مذاکرات فشرده از سوی تمام ۱۹۵ کشور جهان به رسمیت شناخته شد. بر اساس این توافقنامه تمام کشورها موظف به رعایت مقررات محیط زیستی برای پایین آوردن سطح تولید گازهای گلخانه‌ای و جلوگیری از گرم‌شدن کره زمین بیش از دو درجه سلسیوس هستند.

 در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.