ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حلب زیر آتش؛ ۹۱ کشته در بمباران هوایی

بمباران بخش‌های شرقی حلب که تحت کنترل شورشیان قرار دارد، غیرنظامیان زیادی از جمله چندین کودک را به کشتن داده است. یک مقام نظامی سوری می‌گوید به زودی تهاجمی زمینی نیز ‌آغاز خواهد شد.

بمباران بخش‌های شرقی حلب که تحت کنترل شورشیان قرار دارد، قربانیان زیادی به جا گذاشته است. یک مقام نظامی سوری می‌گوید به زودی یک تهاجم زمینی نیز ‌آغاز  خواهد شد.

شهر میلیونی حلب از پنجشنبه ۲۲ سپتامبر (اول مهر) زیر أتش بمب و گلوله قرار دارد. رویترز به نقل از مدیر یکی از بیمارستان‌های حلب نوشت اجساد شمارش شده تا شامگاه جمعه ۹۱ نفر است. قبلا خبرگزاری‌ها از ۷۰ کشته خبر داده بودند.

شورشیان سوری گفته‌اند که بمباران کنونی، سنگین‌ترین حمله به حلب در ماه‌های اخیر است. ارتش سوریه اعلام کرده که ماموریت‌های شناسایی مواضع ادامه دارد و به زودی عملیاتی زمینی نیز آغاز می‌شود. شاهدان عینی اما می‌گویند نفرات زمینی مدتی است در مسیر حلب در حال پیشروی هستند و ساختمان‌هایی را نیز گرفته‌اند.

یک کنشگر سوری به نام بهاء الحلبی، در شبکه تلویزیونی الحدث اعلام کرد که شرق حلب، روز جمعه نزدیک صد مرتبه بمباران شد و انواع سلاح‌ها از جمله بمب‌های فسفری و خوشه‌ای در این عملیات به کار گرفته شدند. الحلبی گفت ویرانی‌ها عظیم‌اند و برخی بمب‌ها گودال‌هایی به عمق پنج متر ایجاد کرده‌اند.

دولت سوریه پیش‌تر از سکنه غیرنظامی شرق حلب خواسته بود که منطقه را ترک کنند. بشار جعفری نماینده دمشق در سازمان ملل گفت تا پایان اکتبر هیچ گفت‌وگویی بر سر آتش بس و صلح انجام نخواهد شد.

به موازات حملات هوایی رژیم اسد به حلب، گردهمایی ویژه وزیران خارجه ۲۰ کشور در حاشیه هفتادویکمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برای توافق بر سر ‌آتش بس در سوریه بی‌نتیجه ماند.

وزیر خارجه آلمان، فرانک والتر اشتاین مایر از روسیه خواست از نفوذش روی دولت اسد برای برقراری مجدد آنش بس استفاده کند. او خواستار پایان یافتن حملات نیروی هوایی سوریه شد و گفت در غیر اینصورت مسکو باید پاسخگو باشد.

روسیه همراه با ایران، زنزدیکترین متحدان رژیم اسد در جریان جنگ داخلی این کشور هستند.

وزیر خارجه آمریکا پیشنهاد داده که یک محدوده پرواز ممنوع در سوریه برای مدتی معین برقرار شود تا بتوان کمکی به کاهش درگیری‌ها کرد. سازمان ملل امیدوار است از طریق گذرگاه کاستلو در مرز ترکیه دوباره به حلب دسترسی یابد و امدادرسانی کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • حسن

    قابل توجه حاج شیخ حسین اوباما.....روح آیلان آن کودک شش ساله ونگاه غمبار ومبهوت عمران آن کودک دیگر سوری تا ابد گریبانگیرت خواهد بود آنقدر مماشات کردی آنقدر خط قرمز هایی که حک کردی وبیخیال شدی تا جنایتکاری روسی تبار بهمراه پدر خوانده تروریسم جهانی برای دفاع وبقای ابر جنایتکار دیگر که بشاراسد نام دارد اینگونه مردم بیدفاع بیگناه بی یار ویاور سوریه را آواره وقتل عام کنند وتو بی لیاقت وبی عرضه که کاخ سفید را بجای اشغال آشغال کرده ای فقط بیانیه داده وبلوف میزنی....وتو بان کی مون که رییس اصطبل ملل هستی چند صباخی که از مهترییت بر آن اصطبل مانده حرفی را که چند سال پیش میبایست میزدی اواخر کارت زدی که ننگ تو واعضای اصطبلت بود......بهتر است درب این اصطبل بی خاصییت را تخته کنی وسردرش را مزین به داس وچکش روسی وتندیس یاغی بین الملل پوتین جانی نمایی