ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش سوریه مناطقی در شمال حلب را تصرف کرد

مناطقی که صبح شنبه بمباران شدند نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارند. تصاویر این مناطق نشان می‌دهد که بخش وسیعی شامل ساختمان‌های مسکونی کاملاً با خاک یکسان شده‌اند.

نیروهای زمینی ارتش سوریه مناطقی از شمال شهر حلب را تصرف کردند. جنگنده‌های سوریه نیز مناطق تحت کنترل مخالفان دولت را در شرق این شهر بمباران کردند.

مناطقی که صبح شنبه بمباران شدند نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارند

به گزارش خبرگزاری رویترز، حملات هوایی به شهر حلب از بامداد شنبه ۲۴ سپتامبر/ سوم مهر از سر گرفته شده است و چهار منطقه تحت کنترل مخالفان در شرق این شهر بمباران شده است. از دیگر سو، ارتش سوریه کمپ حندرات را در چند کیلومتری شمال این شهر تصرف کرد.

منطقه تصرف شده مشرف به یکی از شاهراه‌های ارتباطی در شهر حلب است و اولین پیشروی زمینی نیروهای ارتش سوریه در حلب در چند روز اخیر به شمار می‌رود. دولت سوریه اعلام کرد که «تعداد زیادی» از مخالفان دولت در این حمله کشته شدند.

ساکنان حلب نیز به رویترز گفتند که مناطق مسکونی آن‌ها زیر «شدیدترین بمباران‌ها» طی دو روز گذشته قرار دارد.

دو میلیون تن از ساکنان حلب به آب دسترسی ندارند

حنا سینگر، نماینده یونیسف بر اساس آخرین آمار سازمان ملل می‌گوید که نزدیک به دو میلیون تن از ساکنان حلب به آب دسترسی ندارند.

حمله پنجشنبه شب نیروهای دولتی به حلب، ایستگاه باب النیرب را هدف قرار داد و محل پمپاژ آب در سلیمان الحلبی که در این منطقه قرار دارد آسیب دید و آب رسانی از آن قطع شد و علاوه بر ۲۵۰ هزار نفری که در این منطقه ساکن هستند، بیش از یک و نیم میلیون تن از جمعیت غرب حلب نیز بی آب ماندند.

نیروهای دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از پنجشنبه ۲۲ سپتامبر حملات جدیدی را به این شهر آغاز کرده‌اند. ده‌ها تن از ساکنان حلب در این حملات کشته شدند.

مناطقی که صبح شنبه بمباران شدند نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارند. تصاویر منتشر شده از این مناطق نشان می‌دهد که بخش وسیعی شامل ساختمان‌های مسکونی کاملاً با خاک یکسان شده‌اند.

ارتش سوریه گفته است که این حملات در ادامه طرحی است که از پنجشنبه آغاز شده و در آن از سلاح‌هایی استفاده می‌شود که «مناسب با ماهیت هدف‌های حمله و بر اساس نوع استحکامات» باشد.

یکی از افسران ارتش آزاد گفت که به نظر می‌رسد سلاح‌های استفاده شده به نوعی طراحی شده‌اند که بتوانند ساختمان‌ها را به یکباره و تماماً منهدم کنند.

بسیاری از قربانیان هم‌چنان در زیر آوار ساختمان‌ها قرار دارند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا اعلام کرد که تاکنون ۴۷ کشته را در دو روز گذشته به ثبت رسانده است که پنج تن از آنان کودک بودند. مخالفان دولت بشار اسد می‌گویند آمار واقعی کشته شدگان بیش از ۱۰۰ تن است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • احمد

    بھتر نبود تیتر خبر این بود کہ رژیم اسد مناطقی از شما حلب را ویران کرد،