ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

انتخاب مجدد جرمی کوربین به رهبری حزب کارگر بریتانیا

کوربین با بیش از ۵۰۰‌هزار رأی اعضای حزب و کسب ۶۲ درصد آرا، بار دیگر عهده‌دار رهبری حزب شد. رقیب او، اوون اسمیت از جناح راست تنها ۳۸‌درصد آرا را به خود اختصاص داد.

جرمی کوربین، رهبر کنونی حزب کارگر بار دیگر در انتخابات رهبری این حزب به پیروزی رسید.

مناظره کوربین و اسمیت در کمپین انتخاباتی رهبری حزب کارگر ۲۰۱۶

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کوربین در انتخاباتی که شنبه ۲۴ سپتامبر/ سوم مهر انجام شد با بیش از ۵۰۰ هزار رأی اعضای حزب کارگر و کسب ۶۲ درصد آرا، بار دیگر عهده‌دار رهبری این حزب شد.

رقیب او، اوون اسمیت از جناح راست این حزب توانست تنها ۳۸ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

کوربین سال گذشته نیز به رهبری حزب کارگر برگزیده شد اما بخشی از کادرها و به ویژه نمایندگان آن در پارلمان در مخالفت با گرایش چپ‌گرایانه‌اش، سعی داشته‌اند که او را از این سمت برکنار کنند. به همین سبب ۷۵ درصد از نمایندگان حزب کارگر در پارلمان این بار نیز به او رأی عدم اعتماد دادند.

کوربین پس از اعلام پیروزی خود در گردهمایی حزب در لیورپول، گفت که تلاش خواهد کرد دو دستگی در حزب را ترمیم کند و دوباره این حزب را متحد سازد.

او گفت: «ما بیش از آنچه بین ما جدایی می‌افکند، با یکدیگر نقاط مشترک داریم».

او که ۶۷ سال سن دارد بیش از ۳۰ سال است که از نمایندگان پارلمانی حزب کارگر است، هر چند پیش از این هرگز عضو کادر رهبری نبوده است. از سال گذشته که کوربین با به دست آوردن ۵۹ درصد آرا به رهبری حزب کارگر رسید، هزاران عضو جدید به این حزب پیوسته‌اند.

منتقدان او می‌گویند که کوربین در جریان همه‌پرسی جدا شدن بریتانیا از اتحادیه اروپا، جهت‌گیری روشنی نداشت و برخلاف موضع حزب متبوعش، صراحتاً با این جدایی مخالفت نکرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.