ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تغيير نظام ‌آموزشی ايران به تصويب رسيد

<p>حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش گفت تغيير نظام آموزشی به شش سال ابتدايی، سه سال راهنمايی و سه سال دبيرستان به تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسيده است.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) حاجی بابايی در اين&zwnj;باره گفت هنوز زمان اجرای اين طرح ابلاغ نشده است. وی افزود اما از زمانی که اجرای اين تغيير ابلاغ شود، تغيير نظام آموزشی اجرا خواهد شد.</p> <p><br /> وزير آموزش و پرورش ايران گفت پيش&zwnj;بينی اين وزارتخانه اين است که اين تغيير از مهرماه سال تحصيلی آينده در مدارس کشور اجرايی شود.<br /> &nbsp;</p> <p>وی همچنين از آماده چاپ بودن کتاب&zwnj;های اول و ششم ابتدايی و استخدام نيروهای جديد از طريق آزمون در دوره ابتدايی خبر داد.</p> <p><br /> تغيير نظام آموزشی زمانی به تصويب رسيده است که از تصويب سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در شورای عالی اين وزارتخانه يک سال می&zwnj;گذرد.<br /> &nbsp;</p> <p>سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۳ بر اساس سخنان آيت&zwnj;الله علی خامنه&zwnj;ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران مبنی بر ضرورت تحول هر چه سريع&zwnj;تر در آموزش و پرورش تدوين گرديد.</p> <p><br /> تدوين اين سند تغيير چهار وزير را به خود ديده است که سرانجام در دوران حميدرضا حاجی بابايی و در دوم مردادماه امسال به امضای محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهوری ايران رسيد.</p> <p><br /> سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، برنامه ۲۰ ساله آموزش و پرورش ايران به&zwnj;شمار می&zwnj;رود و مهم&zwnj;ترين بخش آن همين تغيير نظام آموزشی به شش سال ابتدايی، سه سال راهنمايی و سه سال دبيرستان بود که در ۲۳ آذرماه سال گذشته به تصويب شورای عالی آموزش و پرورش رسيده بود.<br /> &nbsp;</p> <p>تصويب اين سند در شورای عالی آموزش و پرورش انتقاداتی را به&zwnj;ويژه در مجلس ايران به&zwnj;همراه داشت. برخی از نمايندگان، از جمله علی لاريجانی، رئيس مجلس، چنين تغييراتی را نيازمند مصوبه مجلس می&zwnj;دانستند.<br /> &nbsp;</p> <p>با اين&zwnj;که شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصويب خواهد رسيد اما نمايندگان مجلس همچنان بر نظر خود ماندند.</p> <p><br /> با وجود اين اختلافات سند تحول بنيادين مردادماه امسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت تا اعضای اين شورا نظر قطعی خود درباره اجرای اين سند را تا پايان آبان&zwnj;ماه ۸۹ بدهند.<br /> &nbsp;</p> <p>اکنون با تصويب تغيير نظام آموزشی با تأخير دو ماهه بايد منتظر ماند تا زمان اجرای اين طرح ابلاغ شود.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

حميدرضا حاجی بابايی، وزير آموزش و پرورش گفت تغيير نظام آموزشی به شش سال ابتدايی، سه سال راهنمايی و سه سال دبيرستان به تصويب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسيده است.

به گزارش خبرگزاری کار ايران (ايلنا) حاجی بابايی در اين‌باره گفت هنوز زمان اجرای اين طرح ابلاغ نشده است. وی افزود اما از زمانی که اجرای اين تغيير ابلاغ شود، تغيير نظام آموزشی اجرا خواهد شد.

وزير آموزش و پرورش ايران گفت پيش‌بينی اين وزارتخانه اين است که اين تغيير از مهرماه سال تحصيلی آينده در مدارس کشور اجرايی شود.
 

وی همچنين از آماده چاپ بودن کتاب‌های اول و ششم ابتدايی و استخدام نيروهای جديد از طريق آزمون در دوره ابتدايی خبر داد.

تغيير نظام آموزشی زمانی به تصويب رسيده است که از تصويب سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در شورای عالی اين وزارتخانه يک سال می‌گذرد.
 

سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۳ بر اساس سخنان آيت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران مبنی بر ضرورت تحول هر چه سريع‌تر در آموزش و پرورش تدوين گرديد.

تدوين اين سند تغيير چهار وزير را به خود ديده است که سرانجام در دوران حميدرضا حاجی بابايی و در دوم مردادماه امسال به امضای محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهوری ايران رسيد.

سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، برنامه ۲۰ ساله آموزش و پرورش ايران به‌شمار می‌رود و مهم‌ترين بخش آن همين تغيير نظام آموزشی به شش سال ابتدايی، سه سال راهنمايی و سه سال دبيرستان بود که در ۲۳ آذرماه سال گذشته به تصويب شورای عالی آموزش و پرورش رسيده بود.
 

تصويب اين سند در شورای عالی آموزش و پرورش انتقاداتی را به‌ويژه در مجلس ايران به‌همراه داشت. برخی از نمايندگان، از جمله علی لاريجانی، رئيس مجلس، چنين تغييراتی را نيازمند مصوبه مجلس می‌دانستند.
 

با اين‌که شورای عالی آموزش و پرورش اعلام کرد سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصويب خواهد رسيد اما نمايندگان مجلس همچنان بر نظر خود ماندند.

با وجود اين اختلافات سند تحول بنيادين مردادماه امسال به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت تا اعضای اين شورا نظر قطعی خود درباره اجرای اين سند را تا پايان آبان‌ماه ۸۹ بدهند.
 

اکنون با تصويب تغيير نظام آموزشی با تأخير دو ماهه بايد منتظر ماند تا زمان اجرای اين طرح ابلاغ شود.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.