ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه خواستار پیوستن به ائتلاف آمریکایی ضد داعش در رقه است

رئیس جمهوری ترکیه گفت چنانچه آمریکا نیروهای کرد و یگان‌های مدافع خلق را در این عملیات وارد نکند، کشورش در این نبرد در کنار ایالات متحده خواهد جنگید.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت که کشورش می‌خواهد به عملیات نیروهای ایالات متحده علیه داعش در رقه بپوندند. او گفت شرط پیوستن کشورش به این عملیات، عدم شرکت نیروهای کرد است.

اردوغان شرط پیوستن به عملیات آمریکا در رقه را خروج نیروهای کرد از ائتلاف دانست

به گزارش خبرگزاری رویترز، اردوغان یکشنبه ۲۵ سپتامبر/ چهارم مهر در نیویورک پیش از پرواز برای بازگشت به ترکیه گفت که وزیر خارجه و مقامات ارتش ترکیه در حال مذاکره با ایالات متحده هستند تا به نبرد در رقه بپویندند.

رئیس جمهوری ترکیه گفت: «ما شروط خود را با آنها در میان گذاشتیم. برداشتن گامی مشترک برای ما اهمیت دارد».

اردوغان در ادامه گفت: «چنانچه ایالات متحده نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک (پ ی د) و یگان‌های مدافع خلق (ی پ گ) را در این کار وارد نکند، ما می‌توانیم در این نبرد در کنار ایالات متحده بجنگیم».

ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو و بخشی از ائتلاف ضد داعش به رهبری ایالات متحده از پیکارجویان عرب و ترکمن سوریه در جریان تصرف شهر جرابلس حمایت کرد و عملیاتی را با عنوان «سپر فرات» سازمان داد.

اما آنکارا بر سر حمایت آمریکا از یگان‌های مدافع خلق و گروه‌های کرد در سوریه با ایالات متحده اختلاف دارد. ترکیه این گروه‌های کرد را شاخه‌هایی از حزب کارگران کردستان می‌داند و تروریست می‌خواند.

مقامات ارتش آمریکا هفته گذشته اعلام کردند که در نظر دارند به نیروهای کرد سوریه کمک‌های تسلیحاتی کنند در عین حال که واقف‌اند حفظ تعادل در روابط واشنگتن و آنکارا در صورت حمایت آنها از نیروهای کرد، دشوار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • h

    آمریکا هم از توبره می خورد و هم از آخور هم از کردها برای تجزیه سوریه استفاده می کند و هم از ترکیه برای حمایت یک عده که آمریکا آنها را میانه رو می داند مثل آنهایی که سر بچه ها را هم می برند و تحت نظر عربستان و قطر هستند در حقیقت آمریکا کنار چندین طرف است و چند وجهی برای منافع خودش و اسرائیل و عربستان بازی می کند چند روز پیش هم که اشتباهن به داعش کمک کرد با هدف قرار دادن ارتش سوریه