ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جت‌های روسیه و سوریه کمپ مخالفان در شمال حلب را بمباران کردند

نیروهای مخالف بشار اسد شب گذشته کنترل کمپ حندرات را مجدداً به دست گرفتند. پیشتر ارتش سوریه توانسته بود برای ساعاتی کنترل این کمپ را به دست گیرد.

جنگنده‌های روسیه و سوریه یک کمپ استراتژیک را در شمال شهر حلب بمباران کردند. این کمپ تنها چند ساعت بود که به تصرف مجدد مخالفان دولت سوریه افتاده بود.

پیکارجویان ارتش آزاد در جریان بازپس گیری کمپ حندرات

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنگنده‌های روسیه و سوریه در حمله‌ای که یکشنبه ۲۵ سپتامبر/ چهارم مهر به این کمپ انجام دادند، از بمب‌های قدرتمندتری استفاده کردند.

کمپ حندرات در چند کیلومتری شمال حلب قرار دارد. این کمپ محل اسکان پناهندگان فلسطینی و مشرف به جاده اصلی حلب است.

نیروهای مخالف بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه شب گذشته کنترل این کمپ را به دست گرفته بودند. این کمپ در چند سال گذشته تحت کنترل مخالفان دولت بوده است. اما ارتش سوریه روز گذشته به این بخش از حلب حمله کرد و توانست برای ساعاتی کنترل این کمپ را به دست گیرد. این اولین پیشروی زمینی نیروهای دولت سوریه طی چند روز گذشته بود.

ابو الحسنین، یکی از فرماندهانی که در عملیات مخالفان برای بازپس‌گیری این کمپ شرکت داشت گفت: «ما این کمپ را پس گرفتیم اما رژیم آن را با بمب‌های فسفری سوزاند. ما قادر بودیم که از این کمپ محافظت کنیم اما خودروهای ما در بمباران آتش گرفتند».

حزب الله لبنان نیز خبر تصرف مجدد حندرات را توسط نیروهای مخالف اسد تأیید کرد. ارتش سوریه اعلام کرد که به حملات خود به نیروهای مخالفان در کمپ حندرات ادامه می‌دهد.

در روزهای گذشته درگیری‌ها در سوریه به ویژه در مناطق تحت کنترل مخالفان در حلب شدت گرفته است. دولت سوریه در حملات هوایی به این شهر از نوع جدیدی از بمب‌های پر قدرت استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه بریتانیا در آخرین سخنان خود درباره وضعیت حلب، روسیه را در طولانی شدن جنگ در سوریه مقصر دانست.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از افزایش شدت خشونت‌های نظامی در حلب «ابراز انزجار کرد».

قرار است شورای امنیت سازمان ملل ظهر یکشنبه در نیویورک نشستی برگزار کند و درباره تقاضای آمریکا، بریتانیا و فرانسه برای تشکیل جلسه رسمی برای حل بحران سوریه تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.