ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: نظامی‌گری در منطقه فرصتی برای تولید دانش است

عالی‌ترین مقام نظامی ایران می‌گوید جنگ در سوریه و عراق می‌تواند «رقابتی برای تولید دانش» باشد. به گفته او عمق علمی که در عملیات والفجر۸ به دست آمد، در هیچ جای دنیا تجربه نشده و علم آن هم وجود ندارد.

محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی گفت که جنگ در سوریه و عراق می‌تواند رقابتی برای تولید دانش باشد، همان‌طور که جنگ هشت ساله با عراق چنین فرصتی را در اختیار ایران گذاشت.

حسین باقری: عمق علمی که در عملیات والفجر۸ به دست آمد در هیچ جای دنیا تجربه نشده است

به گزارش سایت رجانیوز، باقری یکشنبه چهارم مهر در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه عالی دفاع ملی «تولید دانش» را از «کارهای اساسی» در جنگ‌ها برشمرد و گفت: «امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند باشد».

باقری از جنگ هشت ساله ایران و عراق به عنوان نمونه‌ای از جنگ که در آن علم تولید شده است نام برد و گفت: «بعد از دفاع مقدس که وارد رشته جغرافیا شدم و مطالعه کردم و به این نتیجه رسیدم عمق علمی که در عملیات والفجر۸ به دست آمد و حدود ۱۵ گردان از آن رودخانه عبور کرد تا الآن در هیچ جای دنیا تجربه نشده و علم آن هم وجود ندارد».

عملیات والفجر ۸ در ۲۰ بهمن ۶۴ با هدف ورود به خاک عراق و تصرف جزیره فاو در جنوب این کشور توسط نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شد.

همکاری با روسیه برای ساخت پهپاد

به گفته این مقام ارشد نظامی ایران روسیه «به شدت» در پی آن است که از ایران برای دستیابی به «علم پهپادهای دوربرد» کمک بگیرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران گفت که پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک متر مربع را مورد شناسایی قرار می‌دهد و «علم این پهپادها در اختیار یکی دو کشور است».

باقری ایران را جزو معدود کشورهایی دانست که به این دانش دسترسی دارد و اضافه کرد: «روس‌ها هم به‌شدت دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به‌واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند».

ایران در سال‌های اخیر به عنوان بخشی از طرح ارتقاء توان نظامی خود اقدام به ساخت پهپاد کرده است. پهپاد مهاجم۹۲ یکی از آنهاست که مهرماه سال گذشته از آن رونمایی شد. اما مقامات آمریکا می‌گویند که پهپادهای ساخت ایران «تقلیدی کم ارزش» از نمونه‌های آمریکایی است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بابکان

    بله ! پیشرفت آلمان و ژاپن و ایتالیای پس از جنگ دوم از نظامی گری آنها بود ! پس در عربستان و امارات هم نظامیگری کنند که باعث پیشرفت شود! نه تنها اینها بلکه در جهان همه کشورها و بویژه کشورهای عقب مانده تا می توانند نظامیگری کنند تا پیشرفت کنند ! عجب فرمایشی کردند ! اینها برای توجیه نظامیگری بقیمت تهیدستی و فقر مردم و عقب ماندگی کشور است. در جایی که خرد بکار نیاید و مردم نادان فرض شوند ازاین گونه حرفها از بلندپایگان عادی است

  • Reza

    تا حالا دقت کردید این آخوندهای دزد دردی از مردم دوا کنند تا به حال شده دست چند تا ایرانی را بگیرند فقط دروغ ریا و نیرنگ، ای مردم خفته در خواب بیدار شوید

  • Reza

    رادیو زمانه شما از کجا مطمئن هستید که این پهپاد ایرانی قادر است ۶ ساعت پرواز روی دریا و سرعت آن ٢٠٠کیلومتر در ساعت است،

  • میر ز ا رضا

    شاه سابق و سران ارتشی دربارش هم همواره همینگونه اراجیف را بهم بافته و تحویل ملت میدادند. از یکطرف به پیشرفت عظیم علم و دانش در کشور میبالیدند و از طرف دیگر تمام سرمایه های کشو را خرج نیروهای نظامی و صرف خرید اسلحه و آهن پاره های آتش بار دیگر از آمریکا میکردند. تا بالاخره شاه سرنگون شد و با مثل خودش جایگزین شد. و در کنار جانشینش نظامیانی زیر عنوان پاسداران قرار گرفتند. پس همان آش و همان کاسه.

  • افشین

    اقای سرلشکر باقری . فتح فاو نقطه ی اوج مهندسی رزم در جنگ ایران و عراق بود . بحثی نیست . ولی در تاریخ جنگهای مدرن بزرگترین عملیات ابی خاکی رزم D.day و فتح نورماندی توسط متفقین بود که درآن ظرف 24 ساعت 90 هزار نفر توسط امریکا و بریتانیا از کانال مانش گذشتند و ساحل مقابل را تصرف گردند . عملیات والفجر 8 نمونه ای کوچک با پیچیدگی کماذ بود که البته با توجه به امکانات ایران شایان تحسین است . بر شماست که بعنوان ارشد نظامیان ایران تاریخ جنگها را بخوانید و گزافه نگویید .

  • رهبر

    حقا که جهالت گری و جنایتگرایی منحصر به منطقه نیست و در آلمان بطور مثال میتواند «نازیسیم» و «هیتلر» تولید کند با دانشی عظیم از برای سوزاندن و به خاکستر در آوردن میلیونها در کوره های مدرن و پیشرفته زمان خود؛ و در اسراییل «صحیونیسم» و «ناتنی یاهو» با دانشی عظیم برای تولید بمبهای اتمی برای محو سازی تمامی اعراب در منطقه؛ و در ایران «شیعیسم» و «خامنه ای» با دانشی عظیم برای تولید سرسپردگی به ریگان آمریکایی در سابق و پوتین روسی در حالا برای کشتار مسلمانان در عراق و سوریه؛ و خلاصه در تمام تاریخ بشری از ابتدای آن تا بحال که انسان دانشی عظیم برای کشتن همنوع خود را کسب نمود و نموده و مینماید.