چنان نماند چنین نیز هم نخواهد ماند

ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دستگیری‌‌ها در سازمان محیط زیست؛ بازداشت رئیس محیط زیست شمیرانات

در پی بازداشت سومین کارمند عالی‌رتبه سازمان حفاظت محیط زیست رسانه‌های منتقد دولت عملکرد معصومه ابتکار را به پرسش گرفته‌اند. شماری از رسانه‌های داخلی ایران اتهام دستگیرشدگان را تخلف مالی و فساد اقتصادی می‌دانند.

بیژن مقیمی، رئیس اداره محیط زیست شمیرانات بازداشت شد. او سومین کارمند ارشد سازمان حفاظت از محیط زیست است که طی هفته‌های اخیر بازداشت می‌شود.

بیژن مقیمی، رئیس اداره محیط زیست شمیرانات اکنون در بازداشت به سر می‌برد

حراست سازمان محیط زیست خبر بازداشت رئیس اداره محیط زیست شمیرانات را تأیید کرده است اما رسانه‌های داخلی در ایران از او با نام مستعار "ب. میم" نام می‌برند.

خبرگزاری فارس، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران، علت بازداشت بیژن مقیمی را تخلفات مالی عنوان کرده است.

خبرگزاری تسنیم نیز بازداشت رئیس اداره محیط زیست شمیرانات را در ادامه رسیدگی به پرونده تخلفات اداری و بازداشت دو مدیر اداره کل محیط زیست استان تهران دانست.

اواخر شهریورماه امسال معاون فنی اداره کل محیط زیست استان تهران و همچنین مشاور و مسئول دفتر مدیرکل محیط زیست استان تهران بازداشت شده بودند.

علیرضا جزینی‌زاده، رئیس حراست سازمان حفاظت از محیط زیست می‌گوید دلیل بازداشت اخیر تنها برخورد با تخلفات بوده و آنگونه که برخی رسانه‌ها مطرح می‌کنند نیست. با این حال او اظهار داشت که «تخلفات مالی هم می‌تواند به‌عنوان یکی از اتهامات مطرح باشد».

با این حال گزارش‌ها حاکی است که اکنون قوه قضائیه به این پرونده ورود کرده و این بدان معناست که پرونده دارای جنبه‌هایی حقوقی است که رسیدگی به آن فراتر از نهادهای پیشبینی شده در ادارات دولتی ایران است.

فشار بر معصومه ابتکار

در پی دستگیری‌ این سه مقام محیط زیست استان تهران، شماری از رسانه‌های منتقد دولت عملکرد معصومه ابتکار و مدیریت او بر سازمان حفاظت محیط زیست را به پرسش گرفتند.

اما علیرضا جزینی‌زاده در واکنش به انتقادها ضمن دفاع از عملکرد معصومه ابتکار، گفت «رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با هیچ گروه جناحی معامله نکرده و در رفتارهایش اهل «سیاسی‌کاری» و «سیاست زدگی» نیست.»

در ادامه واکنش‌ها به بازداشت چند کارمند عالی‌رتبه سازمان حفاظت محیط زیست، مرتضی فرید مدیرکل دفتر بازرسی سازمان محیط زیست علت بروز این مشکلات را کمبود شدید منابع مالی و نیروی متخصص اجرایی و همچنین حجم بالا و تنوع گسترده کارها می‌داند؛ معضلاتی که به گفته او استقرار سیستم تامین کننده سلامت اداری را سخت کرده است.

از سازمان محیط زیست به عنوان فقیر ترین سازمان در بدنه دولت یاد می‌شود. در سال ۹۴ این سازمان اعلام کرد که بخش قابل توجهی از بودجه ۱۷۴ میلیارد تومانی‌اش را صرف پرداخت حقوق شش هزار پرسنلش می‌کند و عملاً برای اجرای پروژه‌های زیست محیطی‌اش دچار مشکل است.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • شهبان

    از آیت الله صدیقی بپرسین جوابشو اوشون بدن