ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لغو ممنوعیت ملاقات با بهاره هدایت و مهدیه گلرو

<p>بهاره هدایت و مهدیه گلرو که دو هفته پیش ممنوع&zwnj;الملاقات شده بودند، روز گذشته توانستند با همسران خود دیدار کنند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش تارنمای کلمه، مهدیه گلرو و بهاره هدایت که در زندان اوین به سر می&zwnj;برند، سه&zwnj;شنبه ١٤ دی پس از سه هفته &laquo;بی&zwnj;خبری&raquo; توانستند همسران خود را ملاقات کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بهاره هدایت و مهدیه گلرو، دو فعال دانشجویی در ایران که در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند، اواخر آذرماه گذشته دست به اعتصاب غذا زده بودند و هم&zwnj;زمان نیز از سوی مسئولان قضایی، ممنوع&zwnj;الملاقات شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>این دو فعال دانشجویی، روز ١٦ آذر که در ایران روز دانشجو نام دارد، به&zwnj;طور جداگانه پیام&zwnj;هایی منتشر کرده بودند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بهاره هدایت در حالی دست به اعتصاب غذا زده بود که امین احمدیان همسر وی در گفت&zwnj;وگو با کمپین بین&zwnj;المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که او در زندان به سنگ کیسه صفرا دچار شده و نیازمند جراحی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>احمدیان همچنین خبر داده لود هشت ماه است نتوانسته با همسرش در زندان ملاقات حضوری داشته باشد. به گفته احمدیان، عباس جعفری دولت&zwnj;آبادی، دادستان تهران با درخواست ملاقات حضوری موافقت نکرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بهاره هدایت از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، بزرگ&zwnj;ترین تشکل دانشجویی در ایران، ١٠ دی ٨٨ بازداشت شد. وی از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی به ٩ سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم مرداد ٨٩ از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهران عیناً تأیید شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی در دادگاه بدوی به اتهام &laquo;اجتماع و تبانی علیه نظام&raquo; به پنج سال حبس، به اتهام &laquo;توهین به رهبری&raquo; به دو سال و به اتهام &laquo;توهین به رئیس&zwnj;جمهوری&raquo; و &laquo;تبلیغ علیه نظام&raquo; به شش ماه حبس محکوم شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی این عضو پیشین دفتر تحکیم وحدت به اتهام &laquo;اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵&raquo; نیز از حالت تعلیق خارج شده و به این حکم اضافه شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل نیز که ١١ آذر ٨٨ بازداشت شد، فروردین ٨٩ به اتهام &laquo;تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی&raquo; به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرداد ٨٩، عیناً از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهرات تأیید شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>٣٠ مرداد ٨٩ نیز حکم یک سال حبس تعلیقی که پیش&zwnj;تر برای گلرو صادر شده بود، از حالت تعلیق خارج شد و به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری وی افزوده گرديد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از انتخابات بحث&zwnj;برانگیز دهمين دوره ریاست&zwnj;جمهوری در ایران، ده&zwnj;ها نفر از مخالفان دولت، از جمله فعالان دانشجویی در این کشور بازداشت و عمدتاً به حبس&zwnj;های طولانی مدت محکوم شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

بهاره هدایت و مهدیه گلرو که دو هفته پیش ممنوع‌الملاقات شده بودند، روز گذشته توانستند با همسران خود دیدار کنند.

به گزارش تارنمای کلمه، مهدیه گلرو و بهاره هدایت که در زندان اوین به سر می‌برند، سه‌شنبه ١٤ دی پس از سه هفته «بی‌خبری» توانستند همسران خود را ملاقات کنند.

بهاره هدایت و مهدیه گلرو، دو فعال دانشجویی در ایران که در زندان به‌سر می‌برند، اواخر آذرماه گذشته دست به اعتصاب غذا زده بودند و هم‌زمان نیز از سوی مسئولان قضایی، ممنوع‌الملاقات شدند.

این دو فعال دانشجویی، روز ١٦ آذر که در ایران روز دانشجو نام دارد، به‌طور جداگانه پیام‌هایی منتشر کرده بودند.

بهاره هدایت در حالی دست به اعتصاب غذا زده بود که امین احمدیان همسر وی در گفت‌وگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که او در زندان به سنگ کیسه صفرا دچار شده و نیازمند جراحی است.

احمدیان همچنین خبر داده لود هشت ماه است نتوانسته با همسرش در زندان ملاقات حضوری داشته باشد. به گفته احمدیان، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران با درخواست ملاقات حضوری موافقت نکرده است.

بهاره هدایت از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، بزرگ‌ترین تشکل دانشجویی در ایران، ١٠ دی ٨٨ بازداشت شد. وی از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی به ٩ سال و نیم حبس محکوم شد. این حکم مرداد ٨٩ از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهران عیناً تأیید شد.

وی در دادگاه بدوی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه نظام» به پنج سال حبس، به اتهام «توهین به رهبری» به دو سال و به اتهام «توهین به رئیس‌جمهوری» و «تبلیغ علیه نظام» به شش ماه حبس محکوم شده بود.

در همین حال حکم دو سال حبس تعلیقی این عضو پیشین دفتر تحکیم وحدت به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری تجمع ۲۲ خرداد سال ۸۵» نیز از حالت تعلیق خارج شده و به این حکم اضافه شده است.

مهدیه گلرو، فعال دانشجویی و عضو شورای دفاع از حق تحصیل نیز که ١١ آذر ٨٨ بازداشت شد، فروردین ٨٩ به اتهام «تبلیغ علیه نظام و تجمع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرداد ٨٩، عیناً از سوی شعبه ٥٤ دادگاه تجدیدنظر تهرات تأیید شد.

٣٠ مرداد ٨٩ نیز حکم یک سال حبس تعلیقی که پیش‌تر برای گلرو صادر شده بود، از حالت تعلیق خارج شد و به دو سال و چهار ماه حبس تعزیری وی افزوده گرديد.

پس از انتخابات بحث‌برانگیز دهمين دوره ریاست‌جمهوری در ایران، ده‌ها نفر از مخالفان دولت، از جمله فعالان دانشجویی در این کشور بازداشت و عمدتاً به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.