ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل خواهان بازتر کردن قوانین محدود سقط جنین شد

سازمان ملل متحد از قانون‌گذاران همه کشورهای جهان خواست تا قوانین سرسختانه درباره سقط جنین را راحت‌تر کنند.

سازمان ملل متحد از قانون‌گذاران همه کشورهای جهان خواست تا قوانین سرسختانه درباره سقط جنین را راحت‌تر کنند.

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای که سه‌شنبه ۲۷ سپتامبر / ۶ مهر در ژنو منتشر کرد گفت سقط جنین‌های ناامن یکی از دلایل عمده مرگ‌ومیر مادران در جهان است.

سازمان ملل متحد مرگ مادران بر اثر سقط جنین‌‌های ناامن را جنایت با شکلی از تبعیض جنسیتی عنوان کرده است.

به‌گفته کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل حدود ۴۰ درصد جمعیت جهان در کشورهایی به‌سر می‌برند که قوانین سختگیرانه‌ای در مورد سقط جنین دارند.

بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی هر سال حدود ۴۷ هزار زن به‌دلیل عوارض سقط جنین ناامن جان خود را از دست می‌دهند.

در ایران تا ۱۱ سال قبل، سقط جنین به هر شکل ممنوع بود و حتی اگر سلامت مادر یا جنین به خطر می‌افتاد، قانون اجازه سقط را نمی‌داد. سازمان پزشکی قانونی درسال ۱۳۸۲بخشنامه‌ای صادر کرد که بر اساس آن، سقـط درمـانی با تشخیص قطعی سـه پزشک متخصص و تأیید پزشکی‌ قانونی مبنی بر بیماری جنین که به علت عقب‌افتادگی یا ناقص‎الخلقه بودن موجب حرج (سختی) مادر است و یا بیماری مادر که با تهدید جانی مادر توأم باشد قبل از ولوج (ورود) روح (چهارماه) با رضایت زن مجاز است و مجازات و مسئولیتی متوجه پزشک مباشر نخواهد بود. این سقط، تنها سقط جنین قانونی در ایران است. این درخواست البته باید با دستور مقام قضائی یا درخواست زوجین با معرفی نامه پزشک معالج و قبل از چهار ماهگی جنین باشد.

غیرقانونی بودن سقط جنین در ایران باعث می‌شود که این عمل توسط پزشکان غیرمسئول، افراد غیر‌پزشک انجام شود که با خطرات فراوانی همراه است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.