ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدور حکم اعدام برای شهروند ايرانی - هلندی

<p>زهرا (سارا) بهرامی شهروند ایرانی - هلندی که در روز عاشورای سال گذشته در تهران بازداشت شده بود، به اتهام &laquo;نگهداری مواد مخدر&raquo; از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شده است.</p> <!--break--> <p>دادگاه همچنين در این حکم، خواهان &laquo;مصادره اموال، ماشين و خانه&raquo; وی نيز شده است.</p> <p>ژينوس شريف رازی، وکيل بهرامی به کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران گفت پرونده موکلش دارای دو اتهام است که بخش اول آن به دستگيری او در روز عاشورا در تهران و بخش ديگر به داشتن مواد مخدر در خانه&zwnj;اش مربوط می&zwnj;شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وکيل خانم بهرامی، &laquo;در حال حاضر فقط به پرونده مواد مخدر رسيدگی شده و چون مقدار مواد مخدر کشف شده در خانه&zwnj;اش زيادتر از حد قانونی بوده، به اعدام محکوم شده است.&raquo; وی افزود خانم بهرامی اتهام &laquo;نگهداری مواد مخدر&raquo; را نپذيرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حکم اعدام زهرا بهرامی قطعی نشده و برای بررسی به دادستانی کل ايران فرستاده شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر این گزارش، در منزل زهرا بهرامی &laquo;۴۰۰ گرم کوکائين و ۴۰۰ گرم ترياک پيدا شده است که بر اساس قوانین ایران نگهداری بيش از ۳۰ گرم هروئين، حکم اعدام دارد. اما در مورد ترياک، نگهداری بيش از ۲۰ کيلو حکم اعدام دارد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وکيل بهرامی همچنین گفته است: &laquo;موکلش حتی اگر از اتهام اغتشاش در روز عاشورا تبرئه شود که فکر نمی کنم تبرئه شود، داشتن آن ميزان مواد مخدر می&zwnj;تواند به تنهايی حکم اعدام را به اجرا در آورد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>ژينوس شريف رازی افزود: &laquo;پرونده&zwnj;های مواد مخدر در يک مرحله به آن&zwnj;ها رسيدگی می شود و حالتی فوری دارند. به اصطلاح پروسه خودش را دارد. وقتی دادگاه بدوی حکم بدهد اين حکم به دادستانی می&zwnj;رود و دادستان حکم را تأييد يا رد می&zwnj;کند. اما ديگر پرونده&zwnj;های مربوط به مواد مخدر به دادگاه تجديد نظر نمی&zwnj;روند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين شهروند ايرانی-هلندی همچنين در ماجرای بازداشت در روز عاشورا، به &laquo;محاربه&raquo; متهم شده که مجازات آن بر اساس قوانین ایران اعدام است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>از سوی ديگر، اوری روزنتهال، وزير امور خارجه هلند روز گذشته از سفارت ايران در اين کشور خواست تا هر چه سريع&zwnj;تر درباره سرنوشت زهرا بهرامی روشنگری کند.<br /> &nbsp;</p> <p>خبر صدور حکم اعدام خانم بهرامی روز گذشته از راديوی هلند اعلام شد و وزير امور خارجه هلند با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای در اين&zwnj;باره اظهار نگرانی کرد.</p> <p><br /> وی نوشت: &laquo;وزارت امور خارجه و سفارت ما در تهران پی&zwnj;گير اطلاعاتی در اين زمينه هستند تا بتوانند برای برگزاری محاکمه&zwnj;ای عادلانه کمک کنند.&raquo;<br /> &nbsp;</p> <p>بنفشه نجيب&zwnj;پور، دختر زهرا بهرامی در گفت&zwnj;وگو با رسانه&zwnj;های هلند گفته است که حکم مادرش روز يک&zwnj;شنبه گذشته ابلاغ شده اما وکيل او در اين&zwnj;باره سکوت کرده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در دو هفته گذشته ٢٢ نفر در ایران به اتهام&zwnj;های &laquo;محاربه، سرقت مسلحانه، نگهداری مواد مخدر و قتل&raquo; اعدام شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ایران پس از چین بالا&zwnj;ترین آمار اعدام را در جهان دارد و بنا بر گزارش سالانه عفو بین&zwnj;الملل دست کم ۳۸۸ نفر در سال ۲۰۰۹ در ایران اعدام شده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p> <p>&nbsp;</p>

زهرا (سارا) بهرامی شهروند ایرانی - هلندی که در روز عاشورای سال گذشته در تهران بازداشت شده بود، به اتهام «نگهداری مواد مخدر» از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به اعدام محکوم شده است.

دادگاه همچنين در این حکم، خواهان «مصادره اموال، ماشين و خانه» وی نيز شده است.

ژينوس شريف رازی، وکيل بهرامی به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفت پرونده موکلش دارای دو اتهام است که بخش اول آن به دستگيری او در روز عاشورا در تهران و بخش ديگر به داشتن مواد مخدر در خانه‌اش مربوط می‌شود.

به گفته وکيل خانم بهرامی، «در حال حاضر فقط به پرونده مواد مخدر رسيدگی شده و چون مقدار مواد مخدر کشف شده در خانه‌اش زيادتر از حد قانونی بوده، به اعدام محکوم شده است.» وی افزود خانم بهرامی اتهام «نگهداری مواد مخدر» را نپذيرفته است.

حکم اعدام زهرا بهرامی قطعی نشده و برای بررسی به دادستانی کل ايران فرستاده شده است.

بنا بر این گزارش، در منزل زهرا بهرامی «۴۰۰ گرم کوکائين و ۴۰۰ گرم ترياک پيدا شده است که بر اساس قوانین ایران نگهداری بيش از ۳۰ گرم هروئين، حکم اعدام دارد. اما در مورد ترياک، نگهداری بيش از ۲۰ کيلو حکم اعدام دارد.»

وکيل بهرامی همچنین گفته است: «موکلش حتی اگر از اتهام اغتشاش در روز عاشورا تبرئه شود که فکر نمی کنم تبرئه شود، داشتن آن ميزان مواد مخدر می‌تواند به تنهايی حکم اعدام را به اجرا در آورد.»

ژينوس شريف رازی افزود: «پرونده‌های مواد مخدر در يک مرحله به آن‌ها رسيدگی می شود و حالتی فوری دارند. به اصطلاح پروسه خودش را دارد. وقتی دادگاه بدوی حکم بدهد اين حکم به دادستانی می‌رود و دادستان حکم را تأييد يا رد می‌کند. اما ديگر پرونده‌های مربوط به مواد مخدر به دادگاه تجديد نظر نمی‌روند.»

اين شهروند ايرانی-هلندی همچنين در ماجرای بازداشت در روز عاشورا، به «محاربه» متهم شده که مجازات آن بر اساس قوانین ایران اعدام است.

از سوی ديگر، اوری روزنتهال، وزير امور خارجه هلند روز گذشته از سفارت ايران در اين کشور خواست تا هر چه سريع‌تر درباره سرنوشت زهرا بهرامی روشنگری کند.
 

خبر صدور حکم اعدام خانم بهرامی روز گذشته از راديوی هلند اعلام شد و وزير امور خارجه هلند با انتشار اطلاعيه‌ای در اين‌باره اظهار نگرانی کرد.

وی نوشت: «وزارت امور خارجه و سفارت ما در تهران پی‌گير اطلاعاتی در اين زمينه هستند تا بتوانند برای برگزاری محاکمه‌ای عادلانه کمک کنند.»
 

بنفشه نجيب‌پور، دختر زهرا بهرامی در گفت‌وگو با رسانه‌های هلند گفته است که حکم مادرش روز يک‌شنبه گذشته ابلاغ شده اما وکيل او در اين‌باره سکوت کرده بود.

در دو هفته گذشته ٢٢ نفر در ایران به اتهام‌های «محاربه، سرقت مسلحانه، نگهداری مواد مخدر و قتل» اعدام شده‌اند.

ایران پس از چین بالا‌ترین آمار اعدام را در جهان دارد و بنا بر گزارش سالانه عفو بین‌الملل دست کم ۳۸۸ نفر در سال ۲۰۰۹ در ایران اعدام شده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>....اين بار اول نيست که با متهم کردن کاذب افراد به باجگيری و گروگانگيری پرداخته اند در صورتيکه خودشان در ترافيک مواد مخدر از افغانستان به آفريقا و اروپا دست دارند...</p>