ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله هوایی به یک بیمارستان در شهر حلب

نبرد در شهر حلب سوریه همچنان ادامه دارد. به‌گفته نهادهای امدادرسان در منطقه تحت کنترل شورشیان یک بیمارستان بزرگ در این شهر با دو بمب بشکه‌ای هدف حملات هوایی قرار گرفت.

فعالان امدادرسان و پزشکان از حمله هوایی تازه‌ای به یک بیمارستان در منطقه تحت کنترل شورشیان در شهر حلب خبر دادند. این بیمارستان که یکی از آخرین بیمارستان‌های این شهر است با بمب‌های بشکه‌ای هدف قرار گرفته است.

به‌گزارش آسوشیتدپرس پزشکان در محل روز شنبه یکم اکتبر / ۱۰ مهر گفتند این بیمارستان در بخش شمال شرق حلب قرار دارد و هدف دو بمب بشکه‌ای قرار گرفته است.

پیش از این نهادهای مدافع حقوق بشر، از جمله عفو بین‌الملل  بارها حکومت بشار اسد را متهم به استفاده از بمب‌های بشکه‌ای در حملات هوایی خود کرده‌ بودند.

بمب‌های بشکه‌ای با مواد همچون تی‌ان‌تی، میخ، براده‌های آهن و مواد سوختی اشتعال‌زا انباشته می‌شوند. پس از پرتاب بشکه‌ها بر روی اهداف و انفجار آن، میخ‌ها و ضایعات آهن به ترکش‌های مرگباری تبدیل شده و به هر سو پراکنده می‌شوند. انفجار این نوع بمب‌ها ویرانی گسترده و تلفات بالای انسانی را به همراه دارد و کسانی که مورد اصابت ترکش‌های آن‌ها قرار می‌گیرند دچار جراحات سخت، سوختگی شدید و یا قطع شدن اعضای بدن خود می‌شوند. استفاده از بمب‌های بشکه‌ای جنایت علیه بشریت به‌شمار می‌رود.

نیروهای امدادگر و «کلاه سفیدهای سوریه»، برندگان جایزه نوبل آلترناتیو صلح، گفته‌اند بیمارستانی که هدف حمله هوایی قرار گرفت به‌طور کامل فعالیتش متوقف شد.

سازمان جامعه پزشکان سوری ـ آمریکایی (Sams) نیز گفته‌اند این بیمارستان یکی از هشت بیمارستان بزرگ در منطقه شورشیان در حلب بود.

دو بیمارستان دیگر در این منطقه روز چهارشنبه هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

از سوی دیگر طرح پیشنهادی فرانسه برای برقراری آتش‌بس در حلب قرار است روز دوشنبه به همه اعضای شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود. بر اساس این طرح با برقراری آتش‌بس به غیرنظامیان ساکن حلب کمک‌های انسانی ارسال خواهد شد. همچنین جنگنده‌های روسیه و سوریه بر زمین خواهند ماند.

شهر حلب در روزهای اخیر صحنه شدیدترین نبردهای نظامی و حملات هوایی جنگنده‌های روسیه و نیروهای حکومت بشار اسد از آغاز جنگ سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • آسیب پذیر

    چه صحنه فاجعه با و دلخراشی ! دارایی مردم گرسنه ایران و ... در چه جاهایی برای چه جنایت هایی هزینه میشود! خامنه ای وپوتین و بشار است ننگ نوع بشر هستند، سران عربستان و قطر و همدستانشان نیز.