ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ورود قد کوتاه‌ها به آموزش و پرورش ممنوع می‌شود؟

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از فهرست کردن ۳۰ بیماری ممنوعه برای معلمان خبر داد و گفت داوطلبان قدکوتاه یا افرادی که افزایش نامتعارف وزن دارند از ورود به آموزش و پرورش باز خواهند ماند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از فهرست کردن ۳۰ بیماری ممنوعه برای معلمان خبر داد و گفت داوطلبان قدکوتاه یا افرادی که افزایش نامتعارف وزن دارند از ورود به آموزش و پرورش باز خواهند ماند.

عباس قنبری، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان می‌گوید در ارزیابی‌های انجام شده طی معاینات پزشکی و مصاحبه‌های تخصصی متقاضیان ورود به آموزش و پرورش، الگویی از سوی این دانشگاه برای پذیرش معلمان پیشنهاد شده است.

قنبری روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرده که در این الگو، ۳۰ بیماری ممنوعه برای معلمان مشخص شده که از جمله دیابت، بیماری‌های سلامتی روحی و روانی و بیماری‌های واگیر را شامل می‌شوند: «بینایی، افزایش نامتعارف وزن و سلامت ستون فقرات برای ما بسیار مهم بود و تست‌های فوق‌العاهده دقیقی از نظر سلامت جسمانی انجام شد.»

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان افزوده که اگر در این معاینات، فردی قدش خیلی کوتاه باشد، خود به خود وارد مراحل بعدی نمی‌‌شود: «یعنی اگر شرایط اولیه را نداشته باشند در مراحل بعدی حضور نمی‌یابند.»

عباس قنبری با چنین توضیحی ابراز امیدواری کرده که نسل آینده که از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش می‌شود، از نظر سلامت روحی و جسمی، تخصص و فنون معلمی و دانش معلمی در شرایط ایده‌آل باشد.

ملاک قرار دادن خصوصیات فیزیکی افراد برای جذب یا حذف آنها از چرخه ورود به یک شغل، بدعتی در تشخیص صلاحیت حرفه‌ای و نقض حق انتخاب شغل شهروندان است. روشن نیست ضوابط اعلام شده معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان جنبه رسمی و سراسری یافته یا پیشنهادی است که هنوز تحت بررسی قرار دارد.

قنبری گفته که سازمان سنجش ۲۰هزار نفر را به دانشگاه فرهنگیان معرفی کرد که از بین آنها ۱۰هزار نفر در مهر وارد آموزش و پرورش شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • نسیم

    من قدم کوتاه اما معدل عالی بود تو دبیرستان این ظلم نیست این قانون زمان شاه است من دوتا خواهرم قدشون کوتاه بود معلم شدند به ما نسل سوخته دهه شصتی رسید قد کوتاه نباید معلم بشه

  • reza

    بر اساس این نظریهء مشعشع و قرون وسطایی آقای استیون هاوکینگ دانشمند فیزیک نظری اخترشناس ودارندهء کرسی ریاضی و... که مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بوده و از هر گونه تحرک عاجز است نمی تواند در خلافت اسلامی تدریس کنند. بس کنید با این عوامفریبی و جهلتان ... ازهیچ چیزبیشترازیک آدم احمق نباید ترسید...

  • roozbeh

    مسئله قد کوتاه که با ساخت سکو در کلاس قابل حل. در دنیای متمدن به کسانی نقص عضو یا مانعی دارند به اشکال مختلف تا آنجا که امکانش هست کمک میشه که وارد با زار کار بشن. آزیا نباید قوانین و مقرارات اصلاح و مدرنیزه بشه؟

  • Ali

    اکثر آخوند ها اضافه وزن دارند،بیمار روانی هستند ،پس چرا آنها در قم تدریس می کنند

  • بیژن

    آقا این بدعت نیست. در زمان گذشته هم بود. و برای استخدام در آموزش و پرورش باید از بهداری یا یک مرکز درمانی گواهی صحت مزاج میآوردن. من سال 55 در جلوی اداره کل آموزش پرورش یک استان شاهد بودم که جوانی که فوق دیپلم داشت و میخواست معلم بشود به دلیل کوتاه بودن یکی از پاهایش گواهی صحت مزاج نگرفته بود. و جلوی اداره مذکور نشسته بود و میگریست. این قانون مال زمان رضا شاه است و هنوز هم اجرا میشود. مدت کوتاهی در اوایل انقلاب متوقف شد و بدلیل آنکه برخی مشکلات در کنترل و مدیریت کلاسها بوجود آمد دوباره قانون را اجرا کردند. کوتاه بودن قد کسی تقصیر خودش نیست و نباید مانع ترقی و پیشرفت او بشود اما میتواند شغل دیگری انتخاب کند. مثلا اگر کسی مشکلی در ستون فقرات داشته باشد یا دندانهای خراب ، نمیتواند خلبان بشود. شما که در اروپا زندگی میکنید چند تا معلم زیر یک متر و پنجاه سراغ دارید؟