ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

همه‌پرسی درباره پذیرش پناهجویان در مجارستان شکست خورد

همه‌پرسی مجارستان درباره تقسیم پناهجویان در اتحادیه اروپا نامعتبر شناخته شد. کمتر از ۵۰ درصد واجدان شرایط در آن شرکت کنند. با این حال شرکت‌کنندگان با رأی بالا به سیاست اروپا نه گفتند.

در همه‌پرسی دولت راستگرای مجارستان درباره سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا می‌بایست ۵۰ درصد از واجدان شرایط در آن شرکت کنند اما کمتر از ۴۰ درصد در آن شرکت کردند. در نتیجه این همه‌پرسی معتبر شناخته نمی‌شود. با این حال ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان از نتیجه آن راضی است زیرا بیشتر آرا به‌سود سیاست او در صندوق‌ها ریخته شد.

ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان نتیجه همه‌پرسی را پیروزی بزرگ سیاست‌های دولت‌اش دانست.

همه‌پرسی مجارستان درباره سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا روز یکشنبه ۲ اکتبر / ۱۱ مهر از سوی دولت اوربان برگزار شد. در این همه‌پرسی ۹۸,۳ درصد شرکت‌کنندگان از سیاست‌های نخست‌وزیر مجارستان در مورد پناهجویان پشتیبانی کرده و به سیاست سهمیه‌بندی پناهجویان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا «نه» گفتند.

بیش از هشت میلیون مجاری برای شرکت در این همه‌پرسی فراخوانده شده بودند. سئوال این همه‌پرسی چنین بود: «آیا با تصمیم اتحادیه اروپا مبنی بر اسکان اجباری مردم غیرمجار در مجارستان حتی بدون موافقت پارلمان، موافقید یا نه؟»

ویکتور اوربان در برابر طرفدارانش خود را پیروز این همه‌پرسی دانست و با بیان این‌که «ما به یک نتیجه بزرگ دست یافتیم»، گفت: «در بروکسل نیز سلاح به‌شدت تیز خواهد شد.»

او بدون آن‌که به نامعتبر بودن همه‌پرسی بر اساس قانون مجارستان اشاره‌ای کند از اصلاح قانون اساسی که «نشان‌دهنده اراده مردم باشد» سخن گفت.

نیروهای اپوزیسیون نیز به‌دلیل شرکت کم مردم در این همه‌پرسی و بی‌اعتبار بودن آن خود را پیروز همه‌پرسی دانستند.

روز گذشته (یکشنبه ۲ اکتبر / ۱۱ مهر) مارتین شولتس، رئیس پارلمان اروپا از همه‌پرسی‌ دولت مجارستان درباره سیاست پناهندگی اروپا انتقاد کرد و گفت: «مجارستان در تقسیم پناهجویان تنها سهم پذیرش یک هزار و ۳۰۰ پناهجو را دارد. برگزاری همه‌پرسی برای چنین تعدادی یک بازی خطرناک است.»

او همچنین گفت نخست‌وزیر مجارستان با این همه‌پرسی اصول بنیادین اتحادیه اروپا را نادیده می‌گیرد. اصول و قوانینی که مجارستان در تصویب آن‌ها نقش داشته است.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ میلادی تصمیم به پذیرش ۱۶۰ هزار پناهجو گرفت. بر این اساس، این تعداد پناهجو در کشورهای عضو اتحادیه اروپا تقسیم خواهند شد و هر کشور با در نظر گرفتن شرایطش سهم تعیین‌شده‌ای دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.