ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

لاریجانی: جای دولت بودم وزیر اقتصاد آلمان را راه نمی‌دادم

رئیس قوه قضاییه ایران می‌گوید نباید اجازه داد که آلمان برای حضور در بازارهای کشور به جای عذرخواهی به خاطر مشارکت در تحریم‌ها، با لحن طلبکارانه با ما برخورد کند.

رئیس قوه قضاییه می‌گوید نباید اجازه داد که آلمان برای حضور در بازارهای کشور به جای عذرخواهی به خاطر مشارکت در تحریم‌ها، با لحن طلبکارانه با ما برخورد کند.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به سخنان وزیر اقتصاد آلمان که گفته با مقامات ایرانی در سفر به تهران در باره موازین حقوق بشری گفت‌وگو می‌کند، اعلام کرده که دولت نباید به هیچ فردی اجازه دخالت در امور کشور را بدهد.

لاریجانی افزوده که کشورهای تحریم‌کننده جمهوری اسلامی اینک برای حضور در بازارهای ایران به جای آن که عذرخواهی کنند با لحن طلبکارانه سخن می‌گویند: «به دولت و وزیر خارجه پیشنهاد می‌کنم که اجازه ورود چنین افرادی به کشور را ندهند.»

او گفته که دولت و وزارت خارجه باید راه را برای این قبیل افراد ببندند تا بفهمند که باید در بیان خود ادب دیپلماتیک را رعایت کنند و با عذرخواهی قدم به پیش بگذارند.

زیگمار گابریل  وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان که هم اینک در سفری دو روزه در تهران به سر می‌برد، عادی شدن مناسبات دو کشور مستلزم نکاتی از جمله تغییر در مواضع ایران نسبت به اسرائیل و بحران سوریه دانسته است.

صادق لاریجانی گفته است: «ظاهرا ایشان در خواب گرانی به سر می‌برد و نمی‌داند ایران سی و چند سال است برای مقاومت در برابر چنین خواسته‌ای فشارهای زیادی را تحمل کرده است.»

صادق لاریجانی با دفاع دوباره از مجازات اعدام، موضوع را به مصوبات مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس احاله داده و گفته که انتظار تخلف قانونی از دستگاه قضا، انتظاری نابحق است. این سخنان  روز یکشنبه ۱۲ مهر در جلسه مسئولان قوه قضاییه بیان شده‌اند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش‌تر در واکنش به حرف‌های زیگمار گابریل گفته بود که تهران هیچ شرطی را برای عادی‌سازی مناسبات با آلمان نمی‌پذیرد. قاسمی خواسته بود که مقامات آلمانی در اظهارات خود دقت و توجه بیشتری بکنند زیرا  "روابط دو کشور همواره بدخواهانی داشته و دارد که هیچگاه از تخریب روند رو به رشد آن به ویژه در مواقع حساس فروگذار نکرده و نمی‌کنند."

سفر گابریل به تهران و حواشی اظهارات او در حالی برجسته شده که محافل سیاسی و اقتصادی دو کشور در تلاش‌‌اند صدراعظم آلمان را برای دعوت رسمی از روحانی برای سفر به برلین متقاعد کنند. آنگلا مرکل تا کنون به دلیل حمایت‌های جمهوری اسلامی از رژیم اسد، حزب‌الله لبنان و زیر سوال بردن حق موجودیت اسراییل، تصمیمی در این باره نگرفته اما رسانه‌های آلمانی از جمله اشپیگل آنلاین نوشته‌اند که گویا او در برابر اصرار وزیران خارجه و اقتصاد، در این تصمیم تجدیدنظر کرده است.

خبرهای غیررسمی از احتمال سفر روحانی به آلمان در ماه اکتبر حکایت دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Kasra

    زیگی جون دمت گرم!

  • roozbeh

    ما هم اون روزهای انقلاب اگر زورمون و عقلمون میرسید هیچکدوم شما ملا ها رو راه نمیدادیم.