ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت ارشاد به برگزار نشدن کنسرت در قم تمکین کرد

فشارهای محافظه‌کاران برای جلوگیری از برگزاری هرگونه کنسرتی در «شهرهای مذهبی» باز هم ثمر داد. وزارت ارشاد پس از تمکین به عدم برگزاری کنسرت در مشهد این بار نیز در برابر محافظه‌کاران قم تسلیم شد.

وزارت ارشاد پیش از این با فشار نیروهای محافظه‌کار با برگزار نشدن کنسرت در مشهد موافقت کرده بود. این وزارتخانه اکنون با عدم برگزاری کنسرت در قم نیز موافقت کرد.

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارشنبه ۱۴ مهر اعلام کرد: «سیاست این دولت نیز همانند دولت‌های گذشته بر مبنای عدم برگزاری کنسرت موسیقی در دو شهر قم و مشهد بوده و این سیاست تداوم خواهد داشت.»

او گفت: «شهر مقدس قم نیز به‌عنوان پایگاه ترویج دین و انقلاب محسوب می‌شود و در هیچ زمانی کنسرت موسیقی در آن برگزار نشده و نخواهد شد.»

این در حالی است که در جایی از قوانین جاری کشور از عدم برگزاری کنسرت در چنین شهرهایی چیزی نوشته نشده است.

پس از جنجال‌های مشهد برای ممانعت دائم از برگزاری کنسرت در این شهر، در روزهای اخیر نوبت به شهر قم رسید و حاشیه‌های برگزاری یک کنسرت موسیقی انقلابی در این شهر موجب شد تا محافظه‌کاران و روحانیان سنتی حوزه علمیه قم به‌شدت مخالفت خود را با برگزاری هرگونه کنسرتی در این شهر اعلام کنند.

این نیروها معتقدند در شهرهای مذهبی نباید به‌هیچ وجه کنسرتی برگزار شود. فشارهای آن‌ها در مشهد و قم با تمکین وزارت ارشاد موفق بوده است.

در جریان رویدادهای مشهد علی جنتی، وزیر ارشاد اسلامی اعلام کرد که دیگر در این شهر کنسرتی برگزار نخواهد شد.

با این حال اهالی موسیقی تاکنون چند بار به اعتراض برخاسته و پرسیده‌اند چرا باید قانون در کشور در همه جا یکسان نباشد.

برخی از آن‌ها نیز این رویدادها را ناشی از نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری دانسته‌اند.

حسین نوش‌آبادی درباره کنسرت قم گفت: «اصل برنامه بدون حاشیه برگزار شده است، اما رفتار حضار و شرکت‌کنندگان در مراسم قم خلاف شئونات اسلامی بود»

او گفت حاضر است خود و وزیر ارشاد به قم بروند و در دیدار با مرجع دینی مسائل را از نزدیک توضیح دهند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • هوشی

    مضرترین طیف جامعه همین ملاها هستند. یعنی به غایت مضر هستند برای وضع یک اجتماع. اکثر مردم واقعا به زور دارند این ها را تحمل می کنند. برید گمشوید دیگه مثل بختک افتادید به جان مردم.

  • هوشی

    اینا فکر کردند مردم معطل دوتا کنسرت هستند که توسط اینها لغو میشه. عامو برو طلبه های قم رو ببین معلوم نیست صبح تا شب تو اینترنت دارن چکار می کنند. شما ملاهای مفت خور هر کاری هم که بکنید مردم طبق لذت و دلخواه خودشان عمل می کنند و شما را به هیچ هم حساب نمی کنند.

  • هوشی

    پایگاه های اصلی داعشیان ایران همین قم و مشهد است. از همین جاهاست که بنیاد ظلم مستحکم شده و استبداد و دین بافی در ایران رونق گرفته است. داعشان ایران معادل همان داعشان سنی هستند. با لعاب شیعه!